Ga naar inhoud

Porsche 992


D Squaloid

Aanbevolen berichten

4 minuten geleden, Jules_W zei:

 

Daar zal KW en consoorten ongetwijfeld nog wel iets op vinden.

Absoluut. Je kan zowel al schroefkits krijgen als in hoogte regelbare veren (HAS).

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Jules_W zei:

 

Daar zal KW en consoorten ongetwijfeld nog wel iets op vinden.

Mja daar twijfel ik ni aan.  Waar ik wel aan twijfel is of ge met veren alleen uw baanligging ni downgrade ipv upgrade.

Ik hoor o.a. die kw en h&r mannen da wel altijd graag zeggen: betere baanligging, lager zwaartepunt, bla bla bla

Het enige dat beter is, is de stance volgens mij. 

Waarom ik zo kritisch ben t.o.v. die aftermarket veren?  Omdat ik denk dat fabrikanten van sportwagens met een team van 50 of meer ir's en maanden of zelfs jaren aan testuren het wel beter zullen weten zeker?

Dunno, geloof er zo niet in.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, BMWMB zei:

Ik heb al heel wat auto's verlaagd, en onder de C450 had ik een schroefkit KW Variant 3. Qua velgen koop ik ook meestal OEM, behalve als ze niks deftig hebben, zoals bij de Mercedes  C indertijd. Ik vond mijn C waanzinnig dik met die verlaging en die dikke 20" Ispiri velgen. https://www.benztuning.com/2017/10/2016-mercedes-benz-s205-c450-on-20.html

 

En dan memmen dat er iet piepte... 🤣😁

  • Vind ik leuk 1
  • Whut?! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zilver en zwart zijn voor mij wree schoon.  Zilver is klassiek en sjiek en zwart is prachtig als het wa sportiever/agressiever mag zijn.
Ik zal er vermoedelijk in't zilver mee rondrijden en van zodra het gevoel na x maand of x jaar opkomt van: hmmm ik begin de looks gewoon te worden (beu), dan kan ik ze is in't zwart zetten...

nadat ge ze meermaals hebt verneukt op borduren moogde ze ne keer in’t zwart laten herstellen[emoji16]
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, -krikke- zei:

En dan memmen dat er iet piepte... 🤣😁

Eh, de KW ophanging was een stuk comfortabeler dan die van AMG. Het rammelen is al begonnen nadat ik 'm 2 weken had, de brol!

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, -krikke- zei:

En dan memmen dat er iet piepte... 🤣😁

But but ... but yea but no but yea but no but ... but yea but nu but yea? Ya know?

Yeah but, no but" conversations

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, -krikke- zei:

Mja daar twijfel ik ni aan.  Waar ik wel aan twijfel is of ge met veren alleen uw baanligging ni downgrade ipv upgrade.

Ik hoor o.a. die kw en h&r mannen da wel altijd graag zeggen: betere baanligging, lager zwaartepunt, bla bla bla

Het enige dat beter is, is de stance volgens mij. 

Waarom ik zo kritisch ben t.o.v. die aftermarket veren?  Omdat ik denk dat fabrikanten van sportwagens met een team van 50 of meer ir's en maanden of zelfs jaren aan testuren het wel beter zullen weten zeker?

Dunno, geloof er zo niet in.

 

 

KW en H&R zijn anders wel gerenommeerde fabrikanten die VEEL ophangingsmateriaal aan de racerij leveren. Welke beter zijn weet ik niet, wat ik wel weet is dat ik al meerdere auto's met andere ophanging heb gehad en dat dat eigenlijk nog nooit is tegengevallen. Wel altijd geplaatst omdat ik de hoogte wou veranderen en niet zozeer om de rij-eigenschappen te verbeteren.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, delou zei:


nadat ge ze meermaals hebt verneukt op borduren moogde ze ne keer in’t zwart laten herstellenemoji16.png

🤣 Die kans is reeel ja... 🙈

Ik sta op het punt van den architect van de McDo hier e proces aan zijn broek te lappen.  Dien drive in hier is ni normaal maat.  Verdekke moeilijker as uw praktische proef op't examen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, BMWMB zei:

Regelbaar in hoogte en hardheid.

En paste je die compressieverstelling effectief aan? Ik vraag me altijd af of je dat verschil echt merkt bij dagelijks gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, -krikke- zei:

Mja daar twijfel ik ni aan.  Waar ik wel aan twijfel is of ge met veren alleen uw baanligging ni downgrade ipv upgrade.

Ik hoor o.a. die kw en h&r mannen da wel altijd graag zeggen: betere baanligging, lager zwaartepunt, bla bla bla

Het enige dat beter is, is de stance volgens mij. 

Waarom ik zo kritisch ben t.o.v. die aftermarket veren?  Omdat ik denk dat fabrikanten van sportwagens met een team van 50 of meer ir's en maanden of zelfs jaren aan testuren het wel beter zullen weten zeker?

Dunno, geloof er zo niet in.

 

Ik heb overwogen om niet voor S te gaan, maar voor een gewone Carerra. 385pk was voor mij ook goed genoeg geweest, en deze is toch 15k euro goedkoper. Echter, bij de gewone kan je niet de -10mm verlaagde sportophanging krijgen, en heb je geen sper. Ik wist dat KW wel snel zou komen met een HAS of schroefkit, maar het weerhield me omdat ik weet dat het nooit beter zal zijn dan de originele sportophanging van Porsche. Uiteindelijk kost zo'n KW schroefkit toch ook snel 5k euro geplaatst, en dan nog dat lipje vooraan wijzigen... Neen, om die reden heb ik dan toch maar de S genomen, en ben blij dat ik dat gedaan heb. Ligt qua hoogte perfect, en de ophanging is waanzinnig goed. Zo'n originele ophanging, waar ingenieurs van Porsche zo lang aan gewerkt hebben, kan onmogelijk verbeterd worden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, gTa zei:

But but ... but yea but no but yea but no but ... but yea but nu but yea? Ya know?

Yeah but, no but" conversations

Een vreselijke rammelbak was het! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idem hier... na verlagen nooit teleurgesteld geweest vd rijeigenschappen. Je moet wel accepteren dat de ride doorsnee gezien iets harder gaat worden. Als je daarmee vrede neemt kan het enkel meevallen. Ik vind autos altijd iets te zacht af fabriek en teveel overhellen. het is maar wat je wenst te bereiken natuurlijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Mich zei:

Ik vind autos altijd iets te zacht af fabriek en teveel overhellen. het is maar wat je wenst te bereiken natuurlijk

Och maatje, gij ga klaarkomen in uwe nieuwen break dan... AMG vering is er voor bekend dat de vullingen uit uwe smoel trillen.🤣

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Jules_W zei:

En paste je die compressieverstelling effectief aan? Ik vraag me altijd af of je dat verschil echt merkt bij dagelijks gebruik.

Eigenlijk is dit wel een leuk verhaal. Ik vond dat 'm vreselijk hoog op z'n poten stond origineel, en er was nog niks beschikbaar van KW. Ik ben dan beginnen te mailen naar de fabriek in Duitsland, en ze hebben mij gemeld dat ze niks hadden. Wel stelden ze voor om de auto tot bij hun te brengen, en hun 2 weken te geven om een schroefkit te ontwikkelen. ALs ik dat wilde doen, dan zou ik de ophanging graits krijgen... dus heb ik dat gedaan. Toen ik bij KW aankwam verschrok ik mij een bult, hoe laag ze 'm geschroefd hadden. 🤭 Qua hardheid was het wel echt perfect. Eigenlijk niet normaal dat 'm zo laag lag, en toch nog zo comfortabel was. Mijn overbuurman op het industrieterrein, die auto's kan tunen, heeft 'm dan terug 15mm hoger geschroefd, en dat is ook het enige dat ik heb aangepast. Reed echt subliem.

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, BMWMB zei:

Zo'n originele ophanging, waar ingenieurs van Porsche zo lang aan gewerkt hebben, kan onmogelijk verbeterd worden. 

Exactly... Die ir's bij porsche, m, amg, rs of whatever sportmerk zijn geen apen eh...

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, -krikke- zei:

Och maatje, gij ga klaarkomen in uwe nieuwen break dan... AMG vering is er voor bekend dat de vullingen uit uwe smoel trillen.🤣

Idd, zoals ik al zei was mijn KW schroefkit comfortabeler. Nu, ik had dit wel ook zo gevraagd aan de mannen van KW, want hij stond op de 1 na zachtste stand. Geen idee hoe 'm zou aanvoelen in de hardste stand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een AMG kunde letterlijk het aantal mieren die onder uw wielen uiteenspatten tellen...  verschoot daar enorm van in't begin.  Uiteindelijk worde alles gewoon as get maar genoeg negeert.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch wel heel dik zo'n verlaagde 992. 😍 Nadeel is wel dat je echt moet opletten om niet overal de grond te raken. 

Kijk ook naar die dikke Michelin banden, en hoe knap het is een zwarte met de standaard zilveren Carrera S velgen.

spacer.png

spacer.png

 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die gasten denken ook wel aan keuring en comfort en aan over de verkeersdrempels raken, dus het is niet dat verlagen perse ten koste gaat van rijgedrag.

Maar als ge verlaagt is de veerweg toch typisch korter dus is het best om te compenseren met hardere veren. En de logica van 'verlagen verlaagt uw zwaartepunt en dat is goed' gaat ook niet helemaal op . Er is zoiets als de 'roll center' waarrond uw auto roteert bij zijdelingse kracht en de afstand tussen zwaartepunt en roll center verandert bij eenvoudig verlagen en verandert heel het gedrag.

Samengevat: verlagen is meestal iets dat ge voor de show doet omdat de auto toch niet echt gebruikt wordt :)

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, BMWMB zei:

... en hoe knap het is een zwarte met de standaard zilveren Carrera S velgen.

Fok joe jong met uw Carrera S velgen! 🤣😘

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja t'is goe, ge hebt gelijk, die carrera s velgen zijn idd mooier.

Ik voel me zo slecht door mijn eerdere gemene opmerkingen, dak het wil goedmaken bij u.  Ik zal u morgen e fleske van uwe favo parfum opsturen als token of kindness.

Dikke kus,

Krikke

 

Ps: was toch deze eh, da gij het liefste rook?

 

Screenshot_20201106-172839~3.jpg

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid