Ga naar inhoud

Porsche 992


D Squaloid

Aanbevolen berichten

Krijt vind ik ook mooi evenals het Aventurine groen. Echter een GT silver is ook knap op de coupé, maar die was amper te vinden in DE, en al zeker niet on combinatie met bruin interieur. Is bijna allemaal zwart, en dat wou ik niet (meer).

En coupé blijft voor mij ook de puurste vorm. Carbriodak is niet proper te houden en Targa geeft blijkbaar veel storend windgeruis. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ICM zei:

Please elaborate.

Ik denk dat je bedoelt, explain. Het is een stoffen dak als ik me niet vergis, en daar gaat toch op den duur vuil diep inkruipen. Je kan dat wel schrobben  en reinigen maar ziet toch meer af dan een vast dak. Proper (redelijk) zal wel kunnen, maar nieuwstaat houden is lastiger. Dat lukt dan wel iets beter met vast dak. Mijn mening he.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Redfive said:

Ik denk dat je bedoelt, explain. Het is een stoffen dak als ik me niet vergis, en daar gaat toch op den duur vuil diep inkruipen. Je kan dat wel schrobben  en reinigen maar ziet toch meer af dan een vast dak. Proper (redelijk) zal wel kunnen, maar nieuwstaat houden is lastiger. Dat lukt dan wel iets beter met vast dak. Mijn mening he.

Wel, ik vroeg om uit te weiden. De reden waarom is daar een deel van inderdaad. Het is het eerste wat ik er van lees als argument 'tegen' een cabrio eigenlijk.

Laten we er van uit gaan dat dit pas een issue wordt op lange termijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, ICM zei:

Wel, ik vroeg om uit te weiden. De reden waarom is daar een deel van inderdaad. Het is het eerste wat ik er van lees als argument 'tegen' een cabrio eigenlijk.

Laten we er van uit gaan dat dit pas een issue wordt op lange termijn?

Ik hou nogal van een propere auto, vandaar mijn argumentatie. Zal er inderdaad niet op beteren op lange(re) termijn om dat proper te houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 hours ago, The Swede said:

Die verlaging trekt op geen kl*ten. Maar die velgen zijn eigenlijk wel knap, als ge ze zo beziet. Ik vraag mij af waarom je die niet meer ziet. 

 

6 hours ago, Niko80 said:

Die dure bril is toch niet 100% precies hé.

 

6 hours ago, Niko80 said:

Welke kleur was het misschien?

Met die velgen niks, ik had op de verlaging die je niet mooi vind. Of bedoel je iets anders?

Erm... zoals ik zei: de verlaging trekt op geen kloten maar de velgen zijn knap. 
... misschien moet gij ook es bij de Pearl langsgaan :lol: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 hours ago, Niko80 said:

iris?COSY-EU-100-17116bXqc6eP3Hi1qwT9HcnyInrHKxJTTPE3kUWFYRpwY4EJM%25Diko69AFcLwMQjLVYn47uPi60JemN%25nBNHcAzr7C8AeEGewirQ917hN9yuktdMti8gl2H7rC1UqCAHuW6WRWyI9gP3ew2Kzh7UtQXjbydBmJ%25OsTGmOb18Aws7UVAippko6Gb6FtHhW8uPXbsd1quPr0rhHn3BCvW4TTv22KxJSlsDr6h3sRnwjMNXEYoikVSa40bQDnVFAs8ZTEMfVdAeJ3OzjstRHcplJv

iris?COSY-EU-100-17116bXqc6eP3Hi1qwT9HcnyInrHKxJTTPE3kUWFYRpwY4EJM%25Diko69AFcLwMQjLVYn47uPi60E8mN%25nBhHcAzr7C8AeEGewirQ917hN9yuktdMti8gl2H7rC1UqCAHuW6WRWyI9gP3ew2Kzh7UtQXjbydBmJ%25OsTGmOb18Aws7UVAippko6Gb6FtHhW8uPXbsd1quPr0rhHn3BCvW4TTv22KxJSlsDr6h3sRnwjMNXEYoikVSa40bQDnVFAs8ZTEMfVdAeJ3OzjstRHcplJv

Zeer klassiek, maar dat kan ook is

Ik vind deze klassieke config ook erg mooi. Al had ik twee kleine details anders: de raamomlijsting en de stiksels:

image.png.d15bb6ba158d101341f24b7840cf338a.png

image.thumb.png.21587ebf4a05e1b353f616c150454879.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Redfive zei:

Ik denk dat je bedoelt, explain. Het is een stoffen dak als ik me niet vergis, en daar gaat toch op den duur vuil diep inkruipen. Je kan dat wel schrobben  en reinigen maar ziet toch meer af dan een vast dak. Proper (redelijk) zal wel kunnen, maar nieuwstaat houden is lastiger. Dat lukt dan wel iets beter met vast dak. Mijn mening he.

Naar mijn ervaring klopt dat niet. Goeie cabriodaken zijn bijzonder goed te onderhouden. Met 2 producten houd je ze in nieuwstaat, voor jaren. En in the end zelfs met minder werk dan op een stalen dak, omdat je nooit moet kleien/polieren/waxen. Een goeie reiniger en een goed impregneermiddel, te vinden bij de betere detailer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Redfive zei:

Moet eerlijk toegeven er zelf geen ervaring mee te hebben, dus ik wil u volledig geloven. Al goed dat het dan wel kan!

Het vergt wel wat onderhoud, maar dat vraagt een interieur of een gelakt koetswerk ook.

Het enige dat niét te verhelpen valt, zijn (soms) plooi- of duwplekken die op de stof van een cabriokap zichtbaar zijn door veelvuldig opgevouwen te zitten. Maar dat wordt pas echt "storend" na vele jaren en de meest kwalitatieve cabriokappen lijken mij daar ook weinig last van te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vraag over cabrio of niet, is er toch geen van onderhoud. 

Het is gewoon een andere rijstijl. Mijn beste maat is een echt cabriorijder. Heeft 2 Audi A4 Cabrios gehad, een Boxster en twee E-klasse cabrios. Dak naar beneden en cruisen is voor hem genieten.

Voor mij is Porsche rijden, sportief rijden. Dak naar beneden stoort (wind, lawaai, allemaal nefast voor de concentratie). En die ganse zware structuur en verzwakking zorgt voor een veel minder zuiver rijgedrag => ik ben coupefan/

En zo zal ieder zijn voorkeur hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, The Swede said:

Dak naar beneden stoort (wind, lawaai, allemaal nefast voor de concentratie).

Idd. 

93652_1_5.jpg

:D 

 

3 minutes ago, The Swede said:

En die ganse zware structuur en verzwakking zorgt voor een veel minder zuiver rijgedrag => ik ben coupefan/

Bij een BMW of Mercedes misschien wel ja. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minutes ago, gTa said:

Het vergt wel wat onderhoud, maar dat vraagt een interieur of een gelakt koetswerk ook.

Het enige dat niét te verhelpen valt, zijn (soms) plooi- of duwplekken die op de stof van een cabriokap zichtbaar zijn door veelvuldig opgevouwen te zitten. Maar dat wordt pas echt "storend" na vele jaren en de meest kwalitatieve cabriokappen lijken mij daar ook weinig last van te hebben.

De mijne heeft zo 4 "bollen" op het dak staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, ir_fuel zei:

De mijne heeft zo 4 "bollen" op het dak staan.

Als de stof uitgerokken wordt, dan kan je er niks aan doen. Ligt aan de dakconstructie.

Van die "rek-plekken" waardoor de stof daar minimaal glanzender lijkt te zijn, kan je eigenlijk perfect wegnemen met een handborstel en een goed reinigingsproduct.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minutes ago, The Swede said:

Ik vind deze klassieke config ook erg mooi. Al had ik twee kleine details anders: de raamomlijsting en de stiksels:

image.png.d15bb6ba158d101341f24b7840cf338a.png

image.thumb.png.21587ebf4a05e1b353f616c150454879.png

Met deze zat ik op 122.000€ met bijna geen opties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Niko80 zei:

Met deze zat ik op 122.000€ met bijna geen opties.

Voor een iets of wat normaal uitgeruste 992s moet je 145-155 tellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, -krikke- said:

Voor een iets of wat normaal uitgeruste 992s moet je 145-155 tellen.

Inderdaad ik zit op 151 gelijk ik hem zou nemen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@tiamo om eerlijk te zijn vind ik het maggie de block gat op de cabrio versies ni zo mooi.

Dan liever de targa qua looks. 

Het allermooist van lijnen is de simpele coupé imo.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minutes ago, -krikke- said:

@tiamo om eerlijk te zijn vind ik het maggie de block gat op de cabrio versies ni zo mooi.

Dan liever de targa qua looks. 

Het allermooist van lijnen is de simpele coupé imo.

Agree

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid