Ga naar inhoud

Porsche 992


D Squaloid

Aanbevolen berichten

13 minuten geleden, ir_fuel zei:

Kan je daar eigenlijk een beetje deftig rijden met een Porsche?

Ik heb altijd een beeld van ofwel van die pokdallige wegen die 30 jaar geleden zijn aangelegd en waar je nu nog amper met een Pajero over kunt, of gigantische verkeersopstoppingen.

En alleman in maopakskes niet te vergeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minutes ago, -krikke- said:

Net mijn punt: de kleur an sich kan prachtig zijn maar je moet er maar mee durven rijden op straat.  

Ik hou het liever sober... zo'n wagens vallen al genoeg op en er bijkomend zulke schreeuwerige (daarvoor niet lelijke) kleuren opzetten past imo niet meer in onze jaloerse maatschappij.

Mocht ik in monaco of een andere 'rijke' buurt/samenleving wonen, dan zou dat veel minder hoogdrempelig zijn... 

 

Vooral in Monaco ga je op de kleur van je wagen beoordeeld worden: Modekleur = parvenu / new money (= is hier vandaag maar gaat hij hier morgen nog wel zijn). Klassieke kleur = old money.

13 minutes ago, ir_fuel said:

Ah, dat is dat volk waar @The Swede het altijd over heeft? :D 

Nog een reden waarom ik een gloeiende hekel aan Chinezen heb, :angry: 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minutes ago, Audi S8 said:

Ooit in China gewerkt?

3 jaar + nadien nog talloze keren moeten bezoeken, business deals moeten mee doen etc => allergie. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, ir_fuel zei:

Maar toch niet echt banen waar een Porsche tot zijn recht komt? 

Ik ken er niks van, vandaar mijn vraag. En Google Maps zal het mij ook niet leren <_<

Een moderne Chinese stad is meer geschikt voor een Porsche dan de provincie Antwerpen, om maar wat te noemen...

Ik vrees dat de gemiddelde 992 met roots in Vlaanderen ook weinig tot nooit echte stuurmanswegen te zien krijgt... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, msxx zei:

Een moderne Chinese stad is meer geschikt voor een Porsche dan de provincie Antwerpen, om maar wat te noemen...

Ik vrees dat de gemiddelde 992 met roots in Vlaanderen ook weinig tot nooit echte stuurmanswegen te zien krijgt... 

Dit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, msxx zei:

 

Ik vrees dat de gemiddelde 992 met roots in Vlaanderen ook weinig tot nooit echte stuurmanswegen te zien krijgt... 

Je mag de Lippenslaan niet onderschatten als het druk is.

  • Grappig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, toere zei:

Je mag de Lippenslaan niet onderschatten als het druk is.

Daarom dat ik daar nooit rijd, ook niet als het niet druk is, maar altijd de Raveschootstraat neem.

  • Thanks Friendly 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minuten geleden, Audi S8 zei:

De gemiddelde snelheden liggen in de stedelijke omgevingen ook heel laag - gemiddeld tussen de 30 - 40 km/u.

GT3 Shell met een 3-cyl 1.0 zou goed verkopen 😄 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, dragonfly zei:

GT3 Shell met een 3-cyl 1.0 zou goed verkopen 😄 

De nieuwe generatie Bosch pedelec 4.0 aandrijflijnen is ook al goed, jom!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ivm die kleuren... Want tegen dat ik deze tekst getypt had, staan er al 9 china posts tussen... :)

 

 

Ieder zijn ding en ieder zijn uitleg maar die generatie jeugdige multimiljonairs is imo schuldig aan het totaal ontbreken van smaak.

Die klojo's (sorry @ICM voor het nonchalant verkracht Nederlands) willen maar 1 ding doen en dat is namelijk opvallen.  Dat kan en mag maar is allesbehalve mijn stijl.  Niet dat ik in die €€€€ gewichtsklasse zit maar ik hou het gewoon graag low profile en als ik iets koop wat boven het gemiddelde uitsteekt (type wagen bv) dan zal ik die steeds neutraal speccen om mezelf niet nog meer in de kijker te zetten.

Alles hangt uiteraard ook af van de tolerantie van je leefwereld.  Hier in .be hebben we op dat gebied bijna nultolerantie van jaloerse mensen die niet afkunnen dat persoon x meer kan dan persoon y.  Een heel spijtige evolutie, maar goed we leven hier en niet in monaco, miami, of elders waar succes hebben nog mag.

Die gasten a la Pog en alle andere aandachtshoeren waar menigen naar opkijken, kunnen mij gestolen worden.  Ik weet dat ze van die aandacht leven en inkomsten genereren maar dan nog... het zijn voor mij gewoon een bende kinderen die met hun geld op een belachelijke manier in de kijker willen lopen.  Ze hebben een totaal gebrek aan smaak en stijl en denken dat ze door met geld te zwaaien interessant zijn.

Ik weet dat ik oldskool ben maar als ik mijn echte offline wereld rondkijk en zie wie daar in de €€€€ gewichtsklasse zit, wel dan merk ik één gemeenschappelijk ding op: die mensen maken geen reclame met hun vermogen, integendeel die gaan dat eerder verbergen voor het grote publiek.  Niet dat die met geen dure wagens rijden ofzo, alleen hebben die geen behoefte om dat mee te delen als je er niet achter vraagt.  Ik ken irl niet zo heel veel van dat ultra rijk volk maar de enkele die ik ken die zijn toch normaal in hun doen en laten naar de buitenwereld toe.  Met ultra rijk bedoel ik niet de mensen die een eigen schuldenvrij huis hebben en 100k op de bank hebben...  Die enkele waar ik het over heb, hebben x eigendommen en tientallen miljoenen op de bank. (of in investeringen).  Maw die moeten niet kijken op 500k meer of minder, maar doen dat juist wel, ongeacht hun financiele 'fond' op de rekening. 

Dat zijn de mensen waar ik respect voor heb en die het ook krijgen... Niet die blazé wanna be rijken die denken op te vallen met hun smaakloze lambo's of andere lelijke gewrapte exotic zooi...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja en nee.

Er zit heel veel waarheid in wat je zegt en ik volg ook 't meeste, alleen is 't wat te absoluut gesteld, vind ik.

Ik ken ook (echt) rijk volk dat geen smaak heeft (of de smaak "leent" uit de boekskes of van "de mode" of zelfs gewoon mee "koopt" bij de verkoper van hun bolide, b.v.), net zoals ik jongere (vermogende) "snotters" ken (ook hier) die wél (duur) speelgoed willen maar zonder daarom te willen/moeten opvallen. En van die laatste zijn er dan nog altijd die een opvallender kleur op een opvallender auto gewoon mooi vinden en dat dus kiezen voor zichzelf, niet voor anderen.

Mocht ik morgen een zak geld vinden die me toelaat om (ook) een manuele GT3 te halen, 't zou van mij een miami blauwe mogen zijn. (tweede keuze: carmine; derde keuze: GT-zilver)  Niet omdat ik daarmee zou willen opvallen, maar omdat ik dat oprecht een bloedmooie kleur vind.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kleurverhaal begint volgens mij ook bij het gebruik van de auto. Voor mij zou het een derde wagen zijn: Oranje of Miami Blue, why not? 

Als het je dagelijkse wagen is... laat maar zitten, dan liever wat minder opvallends :) 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@gTa

Je hebt gelijk... maar diegene die ik ken zijn niet echt autoliefhebber.  Bedoel dan eerder dat die dat wel mooi vinden maar geen carfreaks zijn die een garage aanleggen met x sportwagens en/of varianten.

Die kopen bv een Bentley als daily, een Porsche of Ferrari als sportspeeltje en voor de vrouw de dikste Land Rover die uit voorraad leverbaar is.

Ik snap uw punt hoor en geef je gelijk als het over rijke 'autozotten' gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, msxx zei:

Als het je dagelijkse wagen is... laat maar zitten, dan liever wat minder opvallends :) 

Voila.  Niet elke ultra rijke is een 'Curbstoner' of Jay Leno of Shmee als ik het zo effe mag verwoorden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, gTa said:

Mocht ik morgen een zak geld vinden die me toelaat om (ook) een manuele GT3 te halen, 't zou van mij een miami blauwe mogen zijn. (tweede keuze: carmine; derde keuze: GT-zilver)  Niet omdat ik daarmee zou willen opvallen, maar omdat ik dat oprecht een bloedmooie kleur vind.

Idd.

Het wordt hier toch nogal in het extreme getrokken. Als je geen zilveren of zwarte auto wilt ben je een m'as-tu vu die wil opvallen. Allez man :lolz: 

Er zijn 1000 manieren om op te vallen als je dat wilt.

 

 

bmw-x6-m-c243815042013174502_1.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minutes ago, -krikke- said:

Die gasten a la Pog en alle andere aandachtshoeren waar menigen naar opkijken, kunnen mij gestolen worden.  Ik weet dat ze van die aandacht leven en inkomsten genereren maar dan nog... het zijn voor mij gewoon een bende kinderen die met hun geld op een belachelijke manier in de kijker willen lopen.  Ze hebben een totaal gebrek aan smaak en stijl en denken dat ze door met geld te zwaaien interessant zijn.

Dat zijn dan ook figuren die blijkbaar genoeg geld hebben zodat ze het zich ook allemaal niet moeten aantrekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, ir_fuel zei:

Als je geen zilveren of zwarte auto wilt ben je een m'as-tu vu die wil opvallen. Allez man :lolz: 

Dat piekt een beetje, hé, meneertje met de rode cabrio. :D 

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, ir_fuel zei:

Idd.

Het wordt hier toch nogal in het extreme getrokken. Als je geen zilveren of zwarte auto wilt ben je een m'as-tu vu die wil opvallen. Allez man :lolz: 

Er zijn 1000 manieren om op te vallen als je dat wilt.

Nee nee maar er is een verschil tussen opvallend en opvallend en dan nog wrappen omdat het af fabriek blijkbaar toch nog niet opvallend genoeg kan zijn en we er zelf nog een extra vleugje opvallendheid (bestaat dat woord?) aan gaan geven.  

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk vat dit het beter samen:

Het is niet omdat ge loaded zijt dat ge smaak en stijl hebt

Het is niet omdat ge loaded zijt dat ge slim zijt.

Het omgekeerde kan uiteraard ook, namelijk:

ik ken spijtig genoeg ook domme bums die evenzeer smaak en stijlloos zijn... :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minutes ago, -krikke- said:

Nee nee maar er is een verschil tussen opvallend en opvallend en dan nog wrappen omdat het af fabriek blijkbaar toch nog niet opvallend genoeg kan zijn en we er zelf nog een extra vleugje opvallendheid (bestaat dat woord?) aan gaan geven.  

 

Ja maar nu gaan we de extreme toer op. We zijn hier vertrokken van een auto pakken in Crayon :lol: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid