Ga naar inhoud

Nieuwe leasebak voor mevrouw Rabbit


Rabbit

Welke fransoos  

23 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke fransoos

    • 5008
      8
    • C5
      3
    • Ds7
      12


Aanbevolen berichten

Probleem met een auto is dat ge 99.99% van de tijd op de binnenkant zit te kijken. Dus geld uitgeven aan een sexy exterieur maar dufsaaie binnenkant... 🤔

En het rijdt ook voor geen meter plezant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, bud wijzer zei:

+1, de Tiguan vind ik persoonlijk één van de meest saaie SUV's op de markt.

Degelijke en goede auto ongetwijfeld maar zo'n hoog gepensioneerden gehalte. 

Vriend van mij rijdt hem trouwens met het platinum pakket, en met die 19" velgen is hij verdomd oncomfortabel, eerlijk gezegd.

Klopt, mijn schoonouders hebben eentje (niet op 19") en dat rijdt vrij hard vind ik. Niet aangenaam!

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden, bud wijzer zei:

+1, de Tiguan vind ik persoonlijk één van de meest saaie SUV's op de markt.

Degelijke en goede auto ongetwijfeld maar zo'n hoog gepensioneerden gehalte. 

Vriend van mij rijdt hem trouwens met het platinum pakket, en met die 19" velgen is hij verdomd oncomfortabel, eerlijk gezegd.

Good to know :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, mijn schoonouders hebben eentje (niet op 19") en dat rijdt vrij hard vind ik. Niet aangenaam!
Dat hoor je inderdaad wel vaker.
De hydraulische aanslagpunten van Citroën staan daar lijnrecht tegenover. Die geven een meesterlijk comfort in deze prijsklasse, maar meestal wel ook een beetje een boot gevoel.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Onze XC60 was ook comfortabeler dan de 5008, maar veel meer bootgevoel ook. XC60 op 16 inch dacht ik en 5008 op 18 inch. Mijn vader is op zijn X3 een paar jaar geleden blijven doorrijden op zijn 17 inch winterset en de 19 inch zijn er niet meer terug opgekomen, het verschil in comfort was enorm.

Op een SUV enkel grote wielen wanneer er luchtvering is voor mij. En eigenlijk nog altijd liever geen SUV [emoji16]

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Tjeu said:

Dat hoor je inderdaad wel vaker.
De hydraulische aanslagpunten van Citroën staan daar lijnrecht tegenover. Die geven een meesterlijk comfort in deze prijsklasse, maar meestal wel ook een beetje een boot gevoel.

Hoe kan een "aanslagpunt" een bootgevoel geven. Tegen dat je daaraan zit, heeft de ganse ophanging al gewerkt. Als je een bootgevoel krijgt, dan is de ganse veerpoot te zacht.

Hamvraag: Reed je zelf ooit met de DS7 om dit statement te maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe kan een "aanslagpunt" een bootgevoel geven. Tegen dat je daaraan zit, heeft de ganse ophanging al gewerkt. Als je een bootgevoel krijgt, dan is de ganse veerpoot te zacht. Hamvraag: Reed je zelf ooit met de DS7 om dit statement te maken?

 

 

Stel ik dat beiden gelinkt zijn?

Ik heb (tot even terug) een tijd in een Citroën garage gewerkt, ben dus wel wat thuis in hun doen en laten.

 

Edit begrijpt dat je het leest als gelinkt. Is dus niet zo. De Citroën kiest gewoon voor comfort qua afstelling van het onderstel en de hydraulische aanslagpunten dragen daar aan bij.

 

Ik vind het alvast heerlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of je er mee reed was maar een vraag om te weten of je een veronderstelling maakte "dat die ophanging wel een bootgevoel moest geven" dan wel dat je uit ervaring sprak.

Voor welk merk werk je nu dan, als we vragen mogen? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of je er mee reed was maar een vraag om te weten of je een veronderstelling maakte "dat die ophanging wel een bootgevoel moest geven" dan wel dat je uit ervaring sprak.
Voor welk merk werk je nu dan, als we vragen mogen? 
 
Zit nu in een totaal andere sector maar ben wel nog kind aan huis op mijn vorig werk.
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, josenjef zei:

Op een SUV enkel grote wielen wanneer er luchtvering is voor mij. En eigenlijk nog altijd liever geen SUV emoji16.png
 

Hangt ook af wat de bandomtrek is e. Bij mij zit er 18" op (17" is kleinste dat over de remmen gaat en enkel bij basisuitvoering) en heb nog steeds 265/75. Geen luchtvering en toch best wat comfort. En als ik van de baan ga, kan ik tenminste nog wat druk uit mijn banden laten zonder op de velgen te gaan rijden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom dat ik ook vergelijkbare wagens nam, ik vermoed dat jij met nog iets groter bolt [emoji6]

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag mijn vrouw laten rijden met alle 3. Dr ds wordt t niet. Te weinig praktisch. Teveel geld voor wat we zoeken tov de andere 2.

De 5008 heeft de persoonlijke voorkeur omwille van de looks.

Maar ik vrees  dat we niet om die citroen heen kunnen. VAA voor onderstaande is evenveel als die voor een basis 5008 🤔
 
in se zijn het dezelfde wagens waarbij de c5 iets gedempt en boaty rijdt. Maar goed het is geen raceauto. De peugeot is net dat beetje meer upper market: de start/ stop knop heeft bvb een metaal feeling terwijl dat in de citroen gewoon platte plastic is. Er wordt een klein beetje mooiere materialen gebruikt, maar t zijn nuanceverschillen.

Het wordt waarschijnlijk deze zoals hij er stond: Qua looks mijn dada maar it fits all of our needs en met opties zoals

- elektrische koffer met voetbediening

- keyless access

- 360 camera

is dat voor een vrouw met baby wel dr ideale kar

4AE673A2-B875-4399-BC2A-E62B68A262D9.thumb.jpeg.9859ca79784d9bc561e34b5663a90656.jpegD0E38B67-567D-40E9-B808-E572A3BEC7B7.thumb.jpeg.384c0f8ef55cceca4f54de8a89706085.jpeg

  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, josenjef zei:

Onze XC60 was ook comfortabeler dan de 5008, maar veel meer bootgevoel ook. XC60 op 16 inch dacht ik en 5008 op 18 inch. Mijn vader is op zijn X3 een paar jaar geleden blijven doorrijden op zijn 17 inch winterset en de 19 inch zijn er niet meer terug opgekomen, het verschil in comfort was enorm.

Op een SUV enkel grote wielen wanneer er luchtvering is voor mij. En eigenlijk nog altijd liever geen SUV emoji16.png

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
 

M'n XC60 had 20", ik vond dat toch niet oncomfortabel rijden.

M'n V70 met 18" en sportophanging reed een pak harder.

 

In elk geval, mooie auto binnenin, die C5 AirCross, maar ik vind het design van de deurpanelen nogal bruut in vergelijking met de rest. In werkelijkheid zal dat wel beter meevallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tjeu zei:

maxresdefault.jpg 

 

🥰

Sinds dit topic let ik wel meer op de verschillende keuzemogelijkheden in het straatbeeld. 5008/3008 zie je echt wel vaak rijden. En oogt frisser dan een DS7. Irl valt die me een beetje tegen. Citroen zal zeker het meeste comfort bieden.scoort alvast goed in reviews, zelfs met de 1.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, The Swede said:

Een DS7 1.2 ? (lees ik dat juist?)

Is een geblazen 3 cylinder van (uit het hoofd) 120 pk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar gaat ge toch uwe cereven nie mee trekken. Want geblazen of nie, als g efkes es bergop het ding van zijn plaats moet trekken, dan blaast er niemand en zit ge 3.5t met een 1200 van zijn plaats te trekken.

 

(Waar halen ze het van is zo een grote kist een 1200 te steken. :fp: )

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid