Ga naar inhoud

Algemeen nieuwstopic


The Swede

Aanbevolen berichten

3 hours ago, josenjef said:

Hier staan aan een lintbebouwing fermette standaard 2 wagens 🙂 

Ginder kan je voor je deur enkel een Aixam parkeren, of de motorkap steekt tot aan de voordeur van de buren :lol: 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, gewoon ik zei:

Als ik even kijk bij mijn collegas hebben die allemaal een auto en die rijden overal met de auto naar toe. En als ik kijk naar het fietspad hier, is dat vooral tijdens schooltijd in gebruik en mannen van de spandex-brigade. En de auto wordt gebruikt om van het ene dorp naar het andere te rijden, afstand rond de 5km.

Een paar hebben die nieuw gekocht, de meesten 2e hands. En diegene die hem nieuw gekocht hebben, rijden er makkelijk een jaar of 10 mee. 

De kinderen van collegas willen ook allemaal autos.

Nu is wel Zeeuw-Vlaanderen, de hoek die door Nederland vergeten wordt en om iets te doen heb je nogal snel de auto nodig ook. 

 

Een nieuwe auto is ook duurder in Nederland dan in Belgie door hun bijtelling. Ik denk dat hun wagenpark wel ouder durft te zijn dan in België. Hun LEZ shit is beter geregeld dan bij ons, door betere parkings en shuttlebussen.

 

Zeeland is eerder Vlaams wat betreft nood aan een auto. Maar de driehoek Rdam/Adam/Utrecht is een ander verhaal

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, msxx zei:

Zeeland is eerder Vlaams wat betreft nood aan een auto. Maar de driehoek Rdam/Adam/Utrecht is een ander verhaal

Maar ook enkel die driehoek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, ir_fuel zei:

Dat is.

Je voelt je daar op sommige plaatsen gewoon niet op je plaats met een auto.

Ik reed daar eens een fiets straat in met de oplegger. Toch eens gaan controleren of ik niet op het fietspad zat. Een gevoel dat je er wel meer hebt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

HOE verziekt is Vlaanderen en haar politieapparaat?

Ik hoor deze morgen in het nieuws dat ze in Leuven al een hele nest bestuurders hebben geverbaliseerd omdat ze "in een fietsstraat een fietser hebben ingehaald". 

Los van het feit dat dergelijke regel te zot is voor woorden (wat doe je met een oma die aan 10km/u door de straat zwaddert?), was er het "interview" met de "korpschef" (da's degene die geen kloten doet als je aangifte doet van kindontvoering maar hiervoor heeft hij wel tijd): Mijnheer verkondigt leukweg op de radio "We doen vooral controles op de spitsuren want dan "zijn de risicos het hoogst"."  :facepalm:

Kunnen ze dat ook vertalen als "dan zijn er meer mensen die geen tijd hebben aan spatziergang te rijden en hebben we meer kans om ons communistisch stadspotje te spekken op de rug van de werkmens" ? Da's toch echt weer typische mensenkloterij!

Ik vraag me af of je betweterij en jaloezie een voorwaarde zijn om bij de flikken in Vlaanderen in dienst te kunnen treden, dan wel of het deel uit maakt van de standaardopleiding. :roll: 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minutes ago, The Swede said:

HOE verziekt is Vlaanderen en haar politieapparaat?

Ik hoor deze morgen in het nieuws dat ze in Leuven al een hele nest bestuurders hebben geverbaliseerd omdat ze "in een fietsstraat een fietser hebben ingehaald". 

Los van het feit dat dergelijke regel te zot is voor woorden (wat doe je met een oma die aan 10km/u door de straat zwaddert?),

Die mag je niet inhalen en daar moet je aan 10 per uur achter blijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil je nu zeggen dat de politie slecht werk doet omdat ze een regel uitvoeren die de politiek bedacht heeft. Of dat de fietser die een straat voor hem krijgt waar de auto enkel optioneel heel voorzichtig mag bewegen hier geen recht op heeft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minutes ago, Polygoon said:

Ik vind het vooral opmerkelijk dat men zich daar zoveel van aantrekt als je op een ander woont :D . 

Serieus? Woont hij niet in Leuven dan?

Waar dan wel?

 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

In Leuven beboeten ze zelfs fietsers die in de verkeerde richting in eenrichtingsstraten rijden. Dus dat ze enkel automobilisten willen pesten is een waanbeeld.

En 'geen tijd' --> Reken eens uit wat het verschil is in 400m rijden aan 15, of 400 aan 30. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Lotuzzz zei:

In Leuven beboeten ze zelfs fietsers die in de verkeerde richting in eenrichtingsstraten rijden. Dus dat ze enkel automobilisten willen pesten is een waanbeeld.

En 'geen tijd' --> Reken eens uit wat het verschil is in 400m rijden aan 15, of 400 aan 30. 

1:36 of slechts 48 seconden!

  • Omhelzing 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minutes ago, Lotuzzz said:

In Leuven beboeten ze zelfs fietsers die in de verkeerde richting in eenrichtingsstraten rijden. Dus dat ze enkel automobilisten willen pesten is een waanbeeld.

En 'geen tijd' --> Reken eens uit wat het verschil is in 400m rijden aan 15, of 400 aan 30. 

Ja dat excuus gebruiken ze ook om de snelheid van 120 naar 90 terug te brengen, en daarna van 90 naar 70, en daarna van 70 naar 50.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, Jupke zei:

Wil je nu zeggen dat de politie slecht werk doet omdat ze een regel uitvoeren die de politiek bedacht heeft. Of dat de fietser die een straat voor hem krijgt waar de auto enkel optioneel heel voorzichtig mag bewegen hier geen recht op heeft?

Bij de juiste straten heb ik daar geen enkel probleem mee.

Maar dat je een straat als de spoorwegstraat, waar mensen gehaald en gebracht worden met de auto... tot fietsstraat bombardeert is een teken van armoede aan infrastructuur en getuigt van weinig beleid... 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ja dat excuus gebruiken ze ook om de snelheid van 120 naar 90 terug te brengen, en daarna van 90 naar 70, en daarna van 70 naar 50.

Nee maar in de juiste straten inderdaad. Waar het echt niet anders kan. Bovenstaande ook enkel op de juiste wegen aub.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ja dat excuus gebruiken ze ook om de snelheid van 120 naar 90 terug te brengen, en daarna van 90 naar 70, en daarna van 70 naar 50.

Het antwoord op de vraag waarom 160 rijden op de autosnelweg is niet dat je zoveel tijd wint. Je bespaart jezelf irritatie.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

54 minuten geleden, Jupke zei:

Wil je nu zeggen dat de politie slecht werk doet omdat ze een regel uitvoeren die de politiek bedacht heeft. Of dat de fietser die een straat voor hem krijgt waar de auto enkel optioneel heel voorzichtig mag bewegen hier geen recht op heeft?

Ik zeg vooral dat de politiek daar kloteregels heeft uitgevonden (want in Leuven zijn er nogal wat gewone straten die plots "fietsersstraten" werden en het is niet dat voetgangers- en fietsersstraten plots werden opgesteld als goodwill naar de stoute automobilist) en dat de flikken er zich mee bezig houden deze toe te passen op een manier om mensen te kloten.

Ga maar eens een klacht indienen voor een echte misdaad. Ze geven het verdomme nog niet door aan het parket! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden, Polygoon zei:

Ik vind het vooral opmerkelijk dat men zich daar zoveel van aantrekt als je op een ander woont :D . 

Misschien de reden waarom ik niet in apenvlaanderen wil wonen. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, Lotuzzz zei:

In Leuven beboeten ze zelfs fietsers die in de verkeerde richting in eenrichtingsstraten rijden. Dus dat ze enkel automobilisten willen pesten is een waanbeeld.

En 'geen tijd' --> Reken eens uit wat het verschil is in 400m rijden aan 15, of 400 aan 30. 

Dat is dan toch ook symbolisch om weer te kunnen bewijzen hoe rechtvaardig ze zijn want als ze dat ook consequent zouden doen, dan zou je dat gedrag niet meer zien (zoals ze bvb doen voor snelheidsovertredingen, om maar een geheel willekeurig voorbeeld te nemen). Als je in Leuven rondloopt, moet je verdekke continu opletten voor die gasten die denken dat ze alles mogen op hunne velo en gelijk waar rijden. Eénrichtingsstraten kennen ze niet, voorrang van rechts denken ze niet dat dat voor hun is, om te zwijgen over rode lichten...

 

22 minuten geleden, msxx zei:

Bij de juiste straten heb ik daar geen enkel probleem mee.

Maar dat je een straat als de spoorwegstraat, waar mensen gehaald en gebracht worden met de auto... tot fietsstraat bombardeert is een teken van armoede aan infrastructuur en getuigt van weinig beleid... 

Armoede aan de infrastructuur of gewoon een excuus creëren om meer boetes te kunnen uitdelen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze morgen nog voor gehad.

Een speedelec ( welke anders 🙄 ) die overdreven in het midden gaat fietsen op een toegangsweg, waar gele suggestie fietsstroken geverfd zijn. ( iets compleet anders dus dan de gele lijn in het midden van de straat, met om de zoveel meter een fiets geschilderd.)  Ik ga hem dus voorbij en zie hem al zwaaien. Wat verder is het rood en hij komt naast mij staan.  Klopt even op mijn ruit, ( wel vriendelijk geen slag) doet zijn skimasker ( waarom toch 🤣) omhoog en zegt beleefd dat ik achter hem moest blijven en maar 30 mag en de reutemeteut,.... ik heb gewoon vriendelijk gereageerd dat hij de regels goed moest leren en het verschil zien tussen suggestiestroken en middenlijnen, maar hij wou het niet begrijpen.  Hij is dan maar door gefietst. En zo zijn er dus nog.  Vorige week nog een familie met kinderfietsen hij met een bakfiets als 4de naast de 3 kleine velokes. :facepalm: zo breed als het volledige vak dus, tegen 5km/u en natuurlijk zonder verlichting.  Dat begrijp ik dus niet.  Ik heb mijn kinderen altijd voor mij laten fietsen om ze zo te "beschermen " en ze al zeker verlichting gegeven. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij is tenminste gestopt aan het rood licht. Da's al verwonderlijk. Ik kan me de laatste keer niet herinneren dat ik een fietser zag stoppen voor het rood. Geldt dat niet voor hen?

Zonder licht of geel jasje rijden, is ook zo ene. Waarom? Arrogantie zeker? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, msxx zei:

Bij de juiste straten heb ik daar geen enkel probleem mee.

Maar dat je een straat als de spoorwegstraat, waar mensen gehaald en gebracht worden met de auto... tot fietsstraat bombardeert is een teken van armoede aan infrastructuur en getuigt van weinig beleid... 

Rond mijn huis duiken ze nu overal op. Soms stukken van 3km 😮 dus ik blijf daar niet achter hoor. Ze zijn zot geworden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, dragonfly zei:

Rond mijn huis duiken ze nu overal op. Soms stukken van 3km 😮 dus ik blijf daar niet achter hoor. Ze zijn zot geworden.

Heb jij er problemen mee dat er regels zijn of dat de politie die toepast, mijnheer Dragonfly? 🤨

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid