Ga naar inhoud

Algemeen nieuwstopic


The Swede

Aanbevolen berichten

4 minuten geleden, Polygoon zei:

Ik zou denken dat je tussen stap 2 en 3 moet gaan ritsen en zeker niet voorbij stap 3 mag gaan.

Zo bedoelde ik het ja, maar ik ga door tot aan het kruis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rij meestal heel ver door, voorbij de 1e rode kruisen. Ze beginnen die rijvakken hier in België veel te vroeg af te kruisen. Als je 6 borden passeert met een rood kruis en dan pas er effectief een auto stilstaat op dat rijvak, dat is te zot voor woorden en maakt de file alleen maar erger en langer... Ok hulpdiensten moeten doorgelaten worden, alle begrip voor en dat moet veilig kunnen gebeuren. Ik kijk uiteraard dat 't veilig is en ga niet tegen 90 rijden op zo'n afgekruist rijvak.

Collega van me vond dat ik gelijk had dat ze veel te vroeg afkruisen (doet hetzelfde traject als mij en ook rond hetzelfde tijdstip). Dus die heeft 't ook 1 keer gedaan, stonden ze daar iedereen op te schrijven. Die doet 't niet snel meer 😁

Al gemerkt in DE & NL dat ze daar wel correcter werken en niet zo ver op voorhand beginnen afkruisen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minutes ago, Kartfreak said:

Ik rij meestal heel ver door, voorbij de 1e rode kruisen. Ze beginnen die rijvakken hier in België veel te vroeg af te kruisen.

Dat is niet aan u om te beslissen.

Zo kan je aan 120 langs een 70 bord voor werken ook gaan rijden. "Jamaar meneer de rechter, ik vind dat ze veel te vroeg die snelheidsbeperking zetten voor de werken".

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, Kartfreak zei:

Ik rij meestal heel ver door, voorbij de 1e rode kruisen. Ze beginnen die rijvakken hier in België veel te vroeg af te kruisen. Als je 6 borden passeert met een rood kruis en dan pas er effectief een auto stilstaat op dat rijvak, dat is te zot voor woorden en maakt de file alleen maar erger en langer... Ok hulpdiensten moeten doorgelaten worden, alle begrip voor en dat moet veilig kunnen gebeuren. Ik kijk uiteraard dat 't veilig is en ga niet tegen 90 rijden op zo'n afgekruist rijvak.

Collega van me vond dat ik gelijk had dat ze veel te vroeg afkruisen (doet hetzelfde traject als mij en ook rond hetzelfde tijdstip). Dus die heeft 't ook 1 keer gedaan, stonden ze daar iedereen op te schrijven. Die doet 't niet snel meer 😁

Al gemerkt in DE & NL dat ze daar wel correcter werken en niet zo ver op voorhand beginnen afkruisen.

Ja, de file wordt langer in afstand, maar niet in tijd. De tijd van de file is enkel afhankelijk van het aantal wagens die door eenzelfde opening moeten. En of die nu met 3 naast elkaar staan of met twee, dat maakt niet uit. 

In tegendeel, door vroeger in te laten voegen zorg je ervoor dat er aan het smalste stuk zo min mogelijk chaos is en zoveel mogelijk orde, waardoor de doorstroming net versnelt. 

En daarnaast is het vroeger afsluiten van de rijstrook dus idd ook om ervoor te zorgen dat de hulpdiensten sneller vrije baan hebben. Als iedereen door blijft rijden, dan gaat dat effect helemaal verloren. 

Voor de rest: wat een jammerlijke campagne... Gebruik van scheldnamen door overheidsinstanties. Mooi zo... Kon toch echt wel ander en beter.... Zeker gezien het aantal slachtoffers door overtreding hiervan lager is dan bijvoorbeeld het negeren/niet kennen van de regels van voorrang van rechts, om maar iets te zeggen.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het gekkenwerk dat er belastinggeld tegenaan moet worden gesmeten om zoiets poepsimpel nog een keer uit te leggen... :fp: 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Super95 zei:

Ik weet wel wie de loser is als ik lekker tot het einde naast een file door rij..

Heb daar toch altijd wat schrik voor dat er een of andere zot zonder verzekering gewoon op mijn auto knalt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 hours ago, JanC said:

Ik vind het gekkenwerk dat er belastinggeld tegenaan moet worden gesmeten om zoiets poepsimpel nog een keer uit te leggen... :fp: 

Als je sommige reacties hier leest snap je waarom....

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik had er links en rechts al wel iets van opgevangen maar wat is er van aan? 

Maar sta me toe de kop er toch bij te halen "Mogelijk probleem met remsysteem bij 1,5 miljoen BMW’s: dit moet je weten". Bij het Nieuwsblad wordt dit subtiel aangevuld met "aandeel keldert" (wat niet helemaal gelogen is, trouwens)

https://www.gva.be/cnt/dmf20240910_95003737

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid