Ga naar inhoud

Welke old-school familiebak - 1992 en ouder


Timo

Aanbevolen berichten

48 minuten geleden, JanC zei:

Dit met een supercharged V8, I'm sold!

Dan gaat ge moeten swappen vrees ik. :D 
De XJ40 is alleen met inline 6's (motorcode AJ6) geleverd, pas bij de opvolger zijn V8's beschikbaar geworden

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Timo zei:

Hoe gebeurd?

Te druk bezig met zaken, niet op de lichten gelet en door rood gereden (al is hij er lang van overtuigd geweest dat de lichten niet gewerkt hebben op dat moment). Links en rechts gepakt, rondgegaan en dan nog tegen een verlichtingspaal geëindigd. Spijtig want de dag erna zouden we ermee 'autobahnen' naar Frankfurt i.v.m. trip naar de Ükraine.  Met een collega meegereden dan en paar dagen later van Frankfurt teruggekomen met een Opel Calibra 16v (was toen ook nieuw) van Avis ofzo.

Accident heeft toen nog een behoorlijke nasleep gehad aangezien de rechter pa als voorbeeld stelde en dan was het van 'meneer den dokteur heeft niet opgelet met zijn dikke bak en twee madammekes in hun met zwaar verdiende spaarcentjes gekochte Opél van de baan gereden omdat hij het rood minachte'  

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 11/27/2020 at 8:55 PM, gewoon ik said:

Dat ding is van 1990 :lolz:mocht je zeggen dat het van 1970 is, ik zou he took geloven.

Als is gereden met zoiets?

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Niko80 zei:

Als is gereden met zoiets?

Bizarre zin.

Eens met de amerikaan van cx indertijd gereden. In zijn topic heb ik er iets van geschreven. Wat ik nog herinner is dat het extreem plushy is. Mijn des is bij momenten wollig, maar dat was een ander niveau.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26/11/2020 om 12:55, abtler zei:

Te druk bezig met zaken, niet op de lichten gelet en door rood gereden (al is hij er lang van overtuigd geweest dat de lichten niet gewerkt hebben op dat moment). Links en rechts gepakt, rondgegaan en dan nog tegen een verlichtingspaal geëindigd. Spijtig want de dag erna zouden we ermee 'autobahnen' naar Frankfurt i.v.m. trip naar de Ükraine.  Met een collega meegereden dan en paar dagen later van Frankfurt teruggekomen met een Opel Calibra 16v (was toen ook nieuw) van Avis ofzo.

Accident heeft toen nog een behoorlijke nasleep gehad aangezien de rechter pa als voorbeeld stelde en dan was het van 'meneer den dokteur heeft niet opgelet met zijn dikke bak en twee madammekes in hun met zwaar verdiende spaarcentjes gekochte Opél van de baan gereden omdat hij het rood minachte'  

Nu ook niet zo verwonderlijk als je onoplettend door het rood knalt hé , tenzij het natuurlijk een onredelijk zwaar vonnis was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27/11/2020 om 20:55, gewoon ik zei:

Dat ding is van 1990 :lolz:mocht je zeggen dat het van 1970 is, ik zou he took geloven.

Ja gij. Het is pas modeljaar 1993 dat een andere look kreeg. Allee ja, andere look ... :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 11/26/2020 at 9:41 AM, abtler said:

😪

20201125_145755.jpg

In de flank gegrepen door die Opel?

Blijkbaar ook een W124 Sportline bij betrokken?

13 hours ago, Ambi said:

Voor mij deze.

Snel, comfortabel, ruim en ik houd nog heel wat budget over.

4691cab667bfdeb800f29ed69ff54875.jpg

 

183e4be69ab9368616c7427e81728043.jpg

6fdd9171eb3864fc6086651182900417.jpg

 

https://www.hermans-hermans.nl/automotive/aanbod/lot/14648763

Vind dat ook een machtige wagen. Zou die zelfs in TRD Turbo 2 versie gerust willen rijden.

Als ik echter echter het idee van dit topic in mijn keuze meeneem (1 auto van 1992 of ervoor voor 40k all in), dan ga ik bij Citroen toch nog steeds richting XM V6-24.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als kind heel vaak meegezweefd in verschillende CX'en. Dat blijft toch uniek in zijn soort. De Turbo2 was inderdaad een toppertje, de GTI eveneens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 hours ago, Bompa said:

Als kind heel vaak meegezweefd in verschillende CX'en. Dat blijft toch uniek in zijn soort. De Turbo2 was inderdaad een toppertje, de GTI eveneens.

TRD Turbo 2 was een tijd zelfs de snelste diesel ter wereld tot de W124 300D Turbo uitkwam.
Zalige tijden toen de autobladen nog van die papieren dingen waren en ze op hun voorpagina uitpakten met sensationele titels dat er nu een diesel bestond die meer dan 200km/u ging. :inlove: 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Langs de andere kant moet je wel zeggen dat het aantal verkeersdoden op onze wegen sinds 1990 gezakt is van 1900 per jaar naar 600 vorig jaar, ondanks het feit dat het aantal gereden kilometers alleen maar is gestegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minutes ago, ir_fuel said:

Langs de andere kant moet je wel zeggen dat het aantal verkeersdoden op onze wegen sinds 1990 gezakt is van 1900 per jaar naar 600 vorig jaar, ondanks het feit dat het aantal gereden kilometers alleen maar is gestegen.

Ja. Maar ik denk niet dat dat is omdat we minder snel rijden. De autos zijn een stuk veiliger, alcohol achter het stuur is een minder groot probleem,...

Link naar reactie
Delen op andere sites

En mensen kunnen echt niks meer met een auto. Op een afrit waar 70 max staat verliezen mensen al de controle aan 71 tegenwoordig.

Of 69..

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minutes ago, The Swede said:

Ja. Maar ik denk niet dat dat is omdat we minder snel rijden. 

De ongevallenstatistieken op de autostrades met trajectcontrole spreken dat (jammer genoeg?) tegen.

Feit is dat voor elk ongeval met 2 voertuigen er meestal ene onnozelaar in fout is, en een andere niet, en dat het los van wie verantwoordelijk is altijd minder letsel met zich mee zal brengen als beide partijen trager rijden, of als zelfs enkel degene die niet in fout is trager rijdt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rij met die e30 aan 70 uit een bocht tegen een huis of doe dat met het moderne equivalent en je gaat wel weten waarom er ook minder doden zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, gewoon ik said:

Rij met die e30 aan 70 uit een bocht tegen een huis of doe dat met het moderne equivalent en je gaat wel weten waarom er ook minder doden zijn.

Dat lijkt me evident.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid