Ga naar inhoud

Hoe ziet jouw laadinfrastructuur er uit?


Polygoon

Aanbevolen berichten

1 uur geleden, Milton1 zei:

@Rabbit - 28 kWh opbrengst met een 2.5 kW inverter wil zeggen meer dan 11uur vol zon?  Da's een mooi rendement.

Is het een harde onderbreking die je doet van de 230v kant van je lader bij minder dan 6A beschikbaar vermogen; genre Shelly stopcontact op een granny charger?  Geeft dit geen problemen langs de kant van de wagen?  En als je terug boven de 6A komt, schakel je dan de 230v kant gewoon terug in en herneemt het herladen?  (sry voor de vele vragen maar de EV is nog niet geleverd ;-))

zo’n dagen zijn echt piekdagen hoor. 

Gisteren was het dit:

image.thumb.png.813c40009188b80d03b263882f0369e7.png

 

Om

op je vragen te antwoorden: Ik heb een easee lader. Die heeft een ganse API erachter zitten waarmee je zelf apps kunt maken.

Ik heb nu een simpel script geschreven waarmee ik om de 5 min check wat mijn overschot is aan kwh.

Als dat groter is dan 1.4 of 6A schakel ik de lader in. Dat is het minimum dat ie wil laden. Vervolgens gaan we om de 5 minuten bijsturen he: tussen de 1.4 a 2.8 kwh naargelang wat overschiet.

Om eerlijk te zijn heb ik geen idee of dat kwaad kan. Het is maar om de 5 minuten uit veiligheid en als de laadpaal het voorziet in hun Api dat ik dat kan sturen… en de bmw klaagt voorlopig ook niet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, Rabbit zei:

Om eerlijk te zijn heb ik geen idee of dat kwaad kan. Het is maar om de 5 minuten uit veiligheid en als de laadpaal het voorziet in hun Api dat ik dat kan sturen… en de bmw klaagt voorlopig ook niet. 

Kan toch niet goed zijn voor je batterij om die worst case per 5 minuten op te laden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, dragonfly zei:

Kan toch niet goed zijn voor je batterij om die worst case per 5 minuten op te laden?

Het is naar zo'n antwoorden dat ik inderdaad zoek 😛 Nu het is maar een proof of concept hoor, ben er nog mee aan het testen, plus ik jaag er amper 3kwh door he.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29/5/2022 om 23:01, dragonfly zei:

Kan toch niet goed zijn voor je batterij om die worst case per 5 minuten op te laden?

Ik ben geen techneut, maar bij regeneratief remmen laadt die ook op. Das dan veel korter dan 5mn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan geen kwaad volgens mij, omdat het traag laden is. Enkel snelladen is minder goed voor de batterij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 5/29/2022 at 11:01 PM, dragonfly said:

Kan toch niet goed zijn voor je batterij om die worst case per 5 minuten op te laden?

't is niet alsof je met een schakelaar 100KW aan en uit er door jaagt he.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Op 29/5/2022 om 23:01, dragonfly zei:

Kan toch niet goed zijn voor je batterij om die worst case per 5 minuten op te laden?

Kan geen kwaad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29/5/2022 om 23:01, dragonfly zei:

Kan toch niet goed zijn voor je batterij om die worst case per 5 minuten op te laden?

Inderdaad, bij laptops en gsm's beweren ze ook niet dat het kwaad kan. In de praktijk merk je op dat zoiets een batterij wel ferm doet afzien.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Quote

Proximus gaat laadpalen uitbaten

 

Telecomoperator Proximus 

 wil zijn straatkasten op grote schaal inzetten als laadpunten voor elektrische wagens. Dat laat het bedrijf weten in een persbericht. Een proefproject daaromtrent in Mechelen werd met succes afgerond.

In Vlaanderen alleen al zouden minstens 4.000 locaties in aanmerking komen, goed voor 8.000 oplaadpunten. 

Bovendien meldt Proximus dat het 'in vergevorderde gesprekken zit met verschillende mogelijke partners die een gezamenlijke visie willen ontwikkelen om snel te kunnen groeien'. Daarmee richt de telecomoperator ook meteen op parkings op het semipubliek en bedrijfsdomein waarbij 'charging-as-a-service' zal aangeboden worden aan ondernemingen, ziekenhuizen, culturele centra en dergelijke. 

Met dit nakende partnership hebben we de ambitie om een toonaangevende rol te spelen in de elektrificatie van het wagenpark in ons land en dit volledig in lijn met onze strategische visie rond groene stroom en circulariteit.
Deel opTwitter
GUILLAUME BOUTIN
CEO PROXIMUS

 

'Met dit nakende partnership hebben we de ambitie om een toonaangevende rol te spelen in de elektrificatie van het wagenpark in ons land en dit volledig in lijn met onze strategische visie rond groene stroom en circulariteit', zegt Proximus CEO Guillaume Boutin. In totaal mikt Proximus op 15.000 oplaadpunten tegen 2028.

Proximus geeft voorlopig niet prijs wie die beoogde partner is, maar 'de deal zou moeten worden afgerond tegen het einde van de zomer.' Volgens minister van Mobiliteit Lydia Peeters zijn er tegen 2030 zo'n 100.000 publieke laadpalen nodig en dus 'is het initiatief van Proximus meer dan welkom' reageert de minister. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 7/4/2022 at 12:43 PM, Maverick said:

Inderdaad, bij laptops en gsm's beweren ze ook niet dat het kwaad kan. In de praktijk merk je op dat zoiets een batterij wel ferm doet afzien.

een batterij constant op 100% houden, dat is pas slecht.

En dat hebben ze bij Apple nog altijd niet door .... Mijn Asus budget laptop doet dat beter ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Er zit een laadpaal in m'n leasebudget. Als ik kies van hem niet te nemen daalt m'n eigen bijdrage met 50%.
Zeer in doubt van wat ik momenteel moet doen.

Rood is ons huis, wit is onze voortuin waar een laadpaal zou kunnen passen.
Zwart is de boosdoener, het voetpad
Grijs is de parkeerplaats (openbaar, we zien het als oprit maar eigenlijk deel van de straat).

image.png.8de4b7215ad6ce72393aa139c512b441.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeveel kun je laden met je smartcable, en hoeveel ga je halen met je laadpaal? Dat moet je je afvragen denk ik 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, PJH zei:

Hoeveel kun je laden met je smartcable, en hoeveel ga je halen met je laadpaal? Dat moet je je afvragen denk ik 🙂

Ik heb een openbare laadpaal in de straat, ik zie de smartcable niet als alternatief voor een  persoonlijke laadpaal.
Ik zou het thuis laden dan gewoon vermijden (o.a. wegens voetpad).

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, DDke zei:

Wat is een smartcable?

Laadkabel die je verbruik communiceert zodat je door je werkgever kan vergoed worden.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, Polygoon zei:

Ik heb een openbare laadpaal in de straat, ik zie de smartcable niet als alternatief voor een  persoonlijke laadpaal.
Ik zou het thuis laden dan gewoon vermijden (o.a. wegens voetpad).

Geen optie om die kabel onder het voetpad te leggen? :ninja:

Toch wel handig als je thuis kan laden 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, dragonfly zei:

Geen optie om die kabel onder het voetpad te leggen? :ninja:

Toch wel handig als je thuis kan laden 🙂 

Awel, ze leggen hier binnenkort fiber en wou dan eens kijken wat er mogelijk was :ninja: 
Handig om thuis te laden, sowieso. Gewoon geen zin om telkens die kabel over het voetpad te gaan leggen (hoewel de gemeente zegt dat ze niet verbaliseren dus zolang er niemand valt ik geen probleem heb).

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, dragonfly zei:

Geen optie om die kabel onder het voetpad te leggen? :ninja:

Toch wel handig als je thuis kan laden 🙂 

Lijkt mij vrij simpel te realiseren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Polygoon zei:

Gewoon geen zin om telkens die kabel over het voetpad te gaan leggen (hoewel de gemeente zegt dat ze niet verbaliseren dus zolang er niemand valt ik geen probleem heb).

Versta ik en dat zou ik enkel doen in zo'n rubber mat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, dragonfly zei:

Versta ik en dat zou ik enkel doen in zo'n rubber mat.

Idem, en dat gezeul zie ik niet zitten vandaar dat ik waarschijnlijk meer de openbare laadpaal gebruik 200 meter verder. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28/7/2022 om 18:11, dragonfly zei:

Jij komt met je kraantje en fluo vestje 😄 

Doen ze met een bom. Wanneer Fluvius mijn aansluitkabel onder straat is komen steken heb ik die mannen 100 euro gegeven om nog wat wachtbuizen bij te steken naar de overkant.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28/7/2022 om 17:23, Polygoon zei:

Er zit een laadpaal in m'n leasebudget. Als ik kies van hem niet te nemen daalt m'n eigen bijdrage met 50%.
Zeer in doubt van wat ik momenteel moet doen.

Rood is ons huis, wit is onze voortuin waar een laadpaal zou kunnen passen.
Zwart is de boosdoener, het voetpad
Grijs is de parkeerplaats (openbaar, we zien het als oprit maar eigenlijk deel van de straat).

image.png.8de4b7215ad6ce72393aa139c512b441.png

Ik zou het zonder laadpaal nemen, mocht het tegenvallen kan je nog altijd zelf een tweedehands plaatsen. Al dan niet op dat publieke stuk voor je huis, lijkt me beter dat de leasingmaatschappij daar niet tussen zit.

Ik heb nu 5000 kilometer gereden en heb nog geen laadpaal thuis. Eigenlijk is die publiek, 500 meter verder, een uur of vier laten aanhangen perfect te doen voor mij. Maar die publieke palen zijn hier buiten het weekend tot nu toe zo goed als ongebruikt, dat zijn natuurlijk wel factoren die meespelen. Ik laad die ook maar om de paar dagen eens op. Wanneer ik lui ben hang ik die een nacht aan de gewone stekker en dat gaat ook perfect, is vooral wanneer ik die ook wil voorverwarmen/koelen voor de volgende rit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid