Ga naar inhoud

F1 Nieuws


TCT

Aanbevolen berichten

13 uren geleden, Bjorno zei:

Ja echt geloven dat hij totaal geen schuld heeft en dan nog mega pist zijn op Norris ook. Echt krijg het van die kerel. 

Schumacher vond ik net iets anders, de deuls met Hakkinen waren machtig. Bij hem draaide het nog ergens rond respect. Hij was slim wat niet altijd ten goede kwam bij hen. 

Bij Verstappen ontbreekt in mijn ogen elke vorm van IQ. 

Niet zwanzen he, Schumacher heeft Villeneuve en Hill gewoon met opzet van de baan gereden toen het er echt om ging 🤣

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Mich zei:

Ja hun Max is de held he en het is de Britse pers die alweer zit af te geven op hun poulain. Chauvinisme ten top. 
 

je kan over de duels boeken schrijven en meningen zijn verdeeld. Waar Max zijn ware gelaat weer laat zien is toen hij met een gehavende auto Norris nog wat richting het gras ging duwen. Was voor niks nodig. Jammer. Extra deuk in zijn imago. 
 

ik ga weer over vroeger beginnen maar Max doet me veel denken aan Senna. De “passeren = crashen” mentaliteit. Schumacher had er ook iets van weg. 
Dat levert spektakel op maar het is niet echt mijn stijl. Beetje jammer. En net als Max zijn Schumacher en Senna naar mijn gevoel veel te weinig op hun vingers getikt voor dat gedrag. 

Voor het aanraking is het de schuld van verstappen maar na de bocht is het gewoon een frustratiemove van Norris, max ging gewoon van de ideale rijlijn af omdat er een paar auto's achter kwam. Als Norris dan langs daar wilt voorbijsteken terwijl Verstappen duidelijk opzij gaat..

En waarom moet hij extra gestraft worden voor dit geval? Hij heeft 10 seconden gekregen, hetgeen wat in het reglement staat. Net zoals Hamilton 10 seconden heeft gekregen om verstappen professioneel in de muur te kegelen op Silverstone..

Wat moet hij anders doen? De deur open laten staat voor Norris, mss al een paar 100mtr op voorhand beginnen remmen, uitwijken, en terugschakelen zodat iedereen veilig en ruim kan inhalen? Tegenwoordig is er amper iets te zien aan de F1, dan komt er eens een battle (die deze keer niet goed afliep) en is het weer niet goed.

 

14 uren geleden, Bjorno zei:

Ja echt geloven dat hij totaal geen schuld heeft en dan nog mega pist zijn op Norris ook. Echt krijg het van die kerel. 

Schumacher vond ik net iets anders, de deuls met Hakkinen waren machtig. Bij hem draaide het nog ergens rond respect. Hij was slim wat niet altijd ten goede kwam bij hen. 

Bij Verstappen ontbreekt in mijn ogen elke vorm van IQ. 

Natuurlijk. Het is zo'n kneusje die niet kan autorijden..

Norris deed vorige race nochtans ook een mooie move naar Verstappen toe zodat die laatste een stuk op het gras terecht kwam. Daar horen dan weer amper iets van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je uit bovenstaande video niet kan afleiden dat Max als een lul heeft gereden, dan hoor je hier gewoon niks te posten IMO, want dan snap je niks van autoracen.

  • Vind ik leuk 2
  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 hours ago, Roger said:

Hoe meer ik de beelden bekijk, en wat er ondertussen allemaal van vergelijkend materiaal te vinden is, hoe meer ik overtuigd ben dat Max geen (volledige) schuld treft. Norris had de plaats, en had perfect een aanrijding kunnen vermijden. 

Ja want als je op de limiet zit te remmen kan je nog rustig links-rechts sturen. Hij zat op de witte lijn. Max had niks te zoeken daar door hem naar buiten te duwen. Dat was duidelijk met opzet. Je ziet de auto ineens naar daar trekken. Het was niet alsof Norris nog harder kon remmen om hem voor te laten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteindelijk had hij bij de eerste move een waarschuwing van de stewards moeten krijgen (Verstappen), en bij de 2e een penalty. Maar blijkbaar lagen ze daar te slapen. En waarom kreeg die geen penalty om buiten het circuit om Norris voorbij te gaan en voor te blijven?

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ir_fuel zei:

Uiteindelijk had hij bij de eerste move een waarschuwing van de stewards moeten krijgen (Verstappen), en bij de 2e een penalty. Maar blijkbaar lagen ze daar te slapen. En waarom kreeg die geen penalty om buiten het circuit om Norris voorbij te gaan en voor te blijven?

Heeft hij uiteindelijk gekregen he. 10 sec

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, thor zei:

2 maten en 2 gewichten heet dat.

Het is vooral altijd de fout van iemand anders. Norris had maar naast de piste moeten gaan rijden om te vermijden dat Verstappen tegen hem reed hé.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Mich zei:

Heeft hij uiteindelijk gekregen he. 10 sec

Was voor causing a collision dacht ik. Niet voor leaving and gaining an advantage. Had 2 straffen moeten krijgen.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minutes ago, Mich said:

Heeft hij uiteindelijk gekregen he. 10 sec

 

4 minutes ago, Monterey Jack said:

Was voor causing a collision dacht ik. Niet voor leaving and gaining an advantage. Had 2 straffen moeten krijgen.

Dit dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ir_fuel zei:

Uiteindelijk had hij bij de eerste move een waarschuwing van de stewards moeten krijgen (Verstappen), en bij de 2e een penalty. Maar blijkbaar lagen ze daar te slapen. En waarom kreeg die geen penalty om buiten het circuit om Norris voorbij te gaan en voor te blijven?

 

4 minuten geleden, Monterey Jack zei:

Was voor causing a collision dacht ik. Niet voor leaving and gaining an advantage. Had 2 straffen moeten krijgen.

Snap de straf en de ophef.

Maar hier snappen jullie iets niet 🙂 Norris zet zijn auto ertussen en laat Verstappen hier twee keuzes: laten staan en crashen of uitwijken. Hij koos daar de verstandige optie door de crash te ontwijken. Dat is geen 'gaining an advantage' maar common sense. Waar het even later dan toch aan ontbrak 😄 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, msxx said:

Maar hier snappen jullie iets niet 🙂 Norris zet zijn auto ertussen en laat Verstappen hier twee keuzes: laten staan en crashen of uitwijken. Hij koos daar de verstandige optie door de crash te ontwijken. Dat is geen 'gaining an advantage' maar common sense. Waar het even later dan toch aan ontbrak 😄 

Nee dat klopt niet. Hij had kunnen harder afremmen en dan couperen naar de binnenkant. Hij heeft hier gewoon voet tegen de vloer de buitenkant van de piste gepakt. Uiteindelijk moet je denken dat daar gravel zou moeten liggen, dan had hij dat ook niet zo aangepakt.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij gaat gewoon vanaf hier full gas naar de buitenkant, die beslissing was toen al genomen. Het was nu niet dat hij hier geen plaats had om te vertragen en in te draaien. Ze zitten nu niet bepaald wiel tegen wiel, en beiden rijden dezelfde lijn + Norris geraakt gedraaid binnen de track limits, dus moet Verstappen dat zeker kunnen.

image.jpeg

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden, ir_fuel zei:

Hij gaat gewoon vanaf hier full gas naar de buitenkant, die beslissing was toen al genomen. Het was nu niet dat hij hier geen plaats had om te vertragen en in te draaien. Ze zitten nu niet bepaald wiel tegen wiel, en beiden rijden dezelfde lijn + Norris geraakt gedraaid binnen de track limits, dus moet Verstappen dat zeker kunnen.

image.jpeg

In de sprint deed hij het wel correct.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Lotuzzz zei:

Niet zwanzen he, Schumacher heeft Villeneuve en Hill gewoon met opzet van de baan gereden toen het er echt om ging 🤣

 

Idd als hij het echt niet kon halen deed hij zeer domme dingen: Villeneuve, Hill en "crashen in Monaco tijdens Quali". 

Maar hij heeft ook enorme mooie duels gehad met vele piloten. Met Verstappen kan je gewoon niet in duel gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Bjorno zei:

Idd als hij het echt niet kon halen deed hij zeer domme dingen: Villeneuve, Hill en "crashen in Monaco tijdens Quali". 

Maar hij heeft ook enorme mooie duels gehad met vele piloten. Met Verstappen kan je gewoon niet in duel gaan.

Verstappen kan goed inhalen, gewoon niet goed ingehaald worden 😬

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, kefkie zei:

Voor het aanraking is het de schuld van verstappen maar na de bocht is het gewoon een frustratiemove van Norris, max ging gewoon van de ideale rijlijn af omdat er een paar auto's achter kwam. Als Norris dan langs daar wilt voorbijsteken terwijl Verstappen duidelijk opzij gaat..

En waarom moet hij extra gestraft worden voor dit geval? Hij heeft 10 seconden gekregen, hetgeen wat in het reglement staat. Net zoals Hamilton 10 seconden heeft gekregen om verstappen professioneel in de muur te kegelen op Silverstone..

Wat moet hij anders doen? De deur open laten staat voor Norris, mss al een paar 100mtr op voorhand beginnen remmen, uitwijken, en terugschakelen zodat iedereen veilig en ruim kan inhalen? Tegenwoordig is er amper iets te zien aan de F1, dan komt er eens een battle (die deze keer niet goed afliep) en is het weer niet goed.

 

Natuurlijk. Het is zo'n kneusje die niet kan autorijden..

Norris deed vorige race nochtans ook een mooie move naar Verstappen toe zodat die laatste een stuk op het gras terecht kwam. Daar horen dan weer amper iets van.

Omdat Norris al veel mooiere dingen heeft laten zien en kan racen tegen andere piloten. Verstappen daarentegen... .

En dan verschiet je ervan dat Hamilton eens niet wil afgeven 2 jaar terug op Silverstone en Verstappen de muur in knalt...gaat zeker nog is gebeuren met hem. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Bjorno zei:

En dan verschiet je ervan dat Hamilton eens niet wil afgeven 2 jaar terug op Silverstone en Verstappen de muur in knalt...gaat zeker nog is gebeuren met hem. 

Bwa, hoeveel precedenten waren er toen misschien al? En uiteindelijk zijn 'de grootsten' allemaal zo, moeten we misschien besluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, Lotuzzz said:

Bwa, hoeveel precedenten waren er toen misschien al? En uiteindelijk zijn 'de grootsten' allemaal zo, moeten we misschien besluiten.

Ook op het gebied van vriendschappen. "Gij zijt mijn dikke vriend, zolang je maar niet te dicht in de buurt van mijn resultaten komt".

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Lotuzzz zei:

Bwa, hoeveel precedenten waren er toen misschien al? En uiteindelijk zijn 'de grootsten' allemaal zo, moeten we misschien besluiten.

Jaja dat klopt. 

Vandaar dat ik ook veel respect heb voor een Damon Hill of Mika Hakinen of,.... sympathieke kerels die het toch ook maar gedaan hebben. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Bjorno zei:

Jaja dat klopt. 

Vandaar dat ik ook veel respect heb voor een Damon Hill of Mika Hakinen of,.... sympathieke kerels die het toch ook maar gedaan hebben. 

Niet toevallig ook 2 van mijn jeugdidolen 😉

En daarna Button, Räikkönen 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Lotuzzz zei:

Niet toevallig ook 2 van mijn jeugdidolen 😉

En daarna Button, Räikkönen 

Ah yes Button en Raikkonen ook ja. 

Met Damon Hill nog aan tafel gezeten in Italië in 2011, was een hele eer. 

En Button zien winnen life in 2009 in Australië....dat blijft me ook bij. 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Interessante discussie.
Ik hou wel van de krachtige rijstijl van Verstappen, maar vind toch dat hij hier duidelijk in de fout is gegaan. De schuld hier in Norris zijn schoenen schuiven vind ik eerder getuige van blind idoliseren dan van nuchter de opeenvolgende situaties stap per stap te bekijken. 

Ik denk persoonlijk dat er bij Max een 'plon springt' het moment dat hij echt onder bedreiging komt.
Dat geeft vaak pittige, mooie duels... maar hij wil en zal uiteindelijk aan het langste eind trekken, no matter what the cost. 
Ik had gedacht dat hij, na de intense duels met Hamilton in 2021 en met ondertussen 3 WK-titels op zak, hij wat relaxter, meer respectvol zou kunnen duelleren... maar dat lukt 'm blijkbaar nog altijd niet. 

 

 

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid