Ga naar inhoud

F1 Nieuws


TCT

Aanbevolen berichten

1 minute ago, Maxime S said:

Ik denk persoonlijk dat er bij Max een 'plon springt' het moment dat hij echt onder bedreiging komt.
Dat geeft vaak pittige, mooie duels... maar hij wil en zal uiteindelijk aan het langste eind trekken, no matter what the cost. 

Dit idd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er eigenlijk een analyse/uitleg waarom de Mclaren de RB aanvankelijk niet kon bijhouden? Had begrepen dat Norris de harde compound beter kan doen werken dan Verstappen, maar dat leek me niet voldoende voor een inhaalbeweging (tot aan de trage bandenwissel bij VER).

Link naar reactie
Delen op andere sites

De mclaren was een tikkeltje sneller op beide compounds maar Verstappen maakte het verschil in zijn voordeel. 
 

Op de gebruikte banden kantelde het voordeel naar Norris. Plus het feit dat de Mclaren heel zacht is voor de banden 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees vooral vele reacties van huidige piloten die er niets verkeerd inzagen. En ik blijf daar ook bij. Was het 100% zuiver? Mss niet. Maar zoals eerder aangehaald, genoeg voorbeelden uit het verleden waar hetzelfde gebeurt (en nog veel erger) en waar er geen aanrijding is. Omdat dan de piloot in de positie van Norris het slimmer aanpakt. Dat er dan nu plots wel ophef is komt maar door 1 ding: omdat het Max Verstappen is. Hypocriet allemaal.

Maar de meningen zijn duidelijk verdeeld, en dat mag. En we gaan elkaar ook niet overtuigen van het tegendeel. En dat is ook ok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Norris heeft vandaag zelf gezegd dat ze al terug door één deur kunnen en dat Max zich niet hoeft te verontschuldigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

54 minuten geleden, TCT zei:

Norris heeft vandaag zelf gezegd dat ze al terug door één deur kunnen en dat Max zich niet hoeft te verontschuldigen.

Dat zullen we hopelijk zien dit weekend op het circuit. 

 

1 uur geleden, Roger zei:

Ik lees vooral vele reacties van huidige piloten die er niets verkeerd inzagen. En ik blijf daar ook bij. Was het 100% zuiver? Mss niet. Maar zoals eerder aangehaald, genoeg voorbeelden uit het verleden waar hetzelfde gebeurt (en nog veel erger) en waar er geen aanrijding is. Omdat dan de piloot in de positie van Norris het slimmer aanpakt. Dat er dan nu plots wel ophef is komt maar door 1 ding: omdat het Max Verstappen is. Hypocriet allemaal.

Maar de meningen zijn duidelijk verdeeld, en dat mag. En we gaan elkaar ook niet overtuigen van het tegendeel. En dat is ook ok.

"Omdat dat de piloot in de positie van Norris het slimmer aanpakt" vind ik wel raar wat je daar zegt. Wat moest hij dan doen er gewoon blijven achter rijden??

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 hours ago, Roger said:

Ik lees vooral vele reacties van huidige piloten die er niets verkeerd inzagen. En ik blijf daar ook bij. Was het 100% zuiver? Mss niet. Maar zoals eerder aangehaald, genoeg voorbeelden uit het verleden waar hetzelfde gebeurt (en nog veel erger) en waar er geen aanrijding is.

Dat is whataboutism. Dat is compleet irrelevant. Feiten moet je bekijken los van al de rest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Redfive zei:

Race incident. Simple. 

Dat is te simpel helaas :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Bjorno zei:

"Omdat dat de piloot in de positie van Norris het slimmer aanpakt" vind ik wel raar wat je daar zegt. Wat moest hij dan doen er gewoon blijven achter rijden??

 

Zoek maar eens op wat bv Verstappen bij Sainz deed. Eerst mee uitwijken, en dan binnendoor bij Sainz. Dat had Norris ook kunnen doen. Want had het nu niet tot een aanrijding gekomen dan was Norris er ook nooit voorbij geraakt langs buiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, Roger zei:

Zoek maar eens op wat bv Verstappen bij Sainz deed. Eerst mee uitwijken, en dan binnendoor bij Sainz. Dat had Norris ook kunnen doen. Want had het nu niet tot een aanrijding gekomen dan was Norris er ook nooit voorbij geraakt langs buiten.

Hij had er al lang voor gezeten hebben had Verstappen niet langs buiten er terug voorbij gereden de ronde er voor en dan had dit maneuvre ook niet nodig geweest. En omgekeerd kan je het niet vergelijken want iedereen heeft schrik van Verstappen omdat hij iedereen er uit knalt en ze willen graag hun race uitrijden. 

Tuurlijk geraakte Norris gefrustreerd en probeerder hij andere dingen om toch maar voor Verstappen te geraken.
Het was Verstappen die naar binnen stuurde tijdens het remmen en contact maakte met Norris en heeft daar ook 10 seconden voor gekregen.
Hij had ook slimmer kunnen zijn en gewoon zijn lijn kunnen houden en Norris had er dan toch niet voorbij geraakt...en ze konden beide verder racen. 

De inhaal actie op Norris in de sprint race was knap en Verstappen kan mooie dingen laten zien. We kunnen prachtige duels hebben maar 80% van zijn duel eindigen zo...en dat vind ik jammer. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een race :inlove:

Niet de meeste inhaalmanoeuvres maar toch serieus wat stuurmanskunde en 1,5u spanning :inlove:

Nr 104 en 9e British GP :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Racer's race op Silverstone gewonnen door de grootste. Eindelijk terug een win na 2,5 jaar en gelijk ook wat records scherpstellen. Hele mooie zondag opeens vandaag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prachtig van Lewis. De beste vandaag (buiten Piastri die gefnuikt werd door verkeerde beslissing)

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, TCT zei:

Racer's race op Silverstone gewonnen door de grootste. Eindelijk terug een win na 2,5 jaar en gelijk ook wat records scherpstellen. Hele mooie zondag opeens vandaag!

Hammertime...at last..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een race zowel voor de piloten als voor de toeschouwers. 

Zonde dat Mclaren zowel bij Piastri als Norris fouten heeft gemaakt maar Hamilton heeft prachtig gereden en wat een prachtig cadeau geeft hij aan de toeschouwers. 
En dan de emoties van hem....prachtig. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zag net dit passeren:

🚨Sergio Perez’s contract clause revealed:

- Perez must improve his performance before the summer break, as Red Bull can activate contract clauses to remove him from his seat despite his recent contract extension.

- Clauses include not being more than 100 points behind Max Verstappen after the Belgian Grand Prix, with the current gap at 119 points heading into the British GP.

- Perez is also required to be within five places of Verstappen in the standings; he is currently fifth, while Verstappen leads the Drivers' Championship with 237 points to Perez's 118.

- Since the Miami Grand Prix, Perez has scored only 11 points in five races and one sprint, and he qualified 19th at the British Grand Prix.

- Competitors Oscar Piastri, George Russell, and Lewis Hamilton are closing in on Perez's position, making it likely they will pass him before the Belgian GP deadline.

- Red Bull's decreased competitive advantage this season, due to stronger performances from McLaren, Ferrari, and Mercedes, adds pressure on Perez to perform well.

- Team boss Christian Horner has emphasized the need for Perez to improve his performance to help secure the Constructors' Championship.

#sergioperez 

VIA: [RacingNews365]

Binnen 100 punten na 14 races, wat een delta is van 7 per race gemiddeld. Als Verstappen wint moet ie dus altijd 2e worden. De andere punten zouden minder moeilijk moeten zijn. Op basis van bovenstaande en de resultaten van dit weekend (Perez staat er nu 137 achter en is 6e in het Wk) lijkt het dus onmogelijk om hieraan te voldoen. Max mag nog 2x uitvallen. 

Hopelijk durven ze bij RedBull dan ook de juiste stappen te zetten. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat er daar aan het gebeuren is bij Red Bull is dat talent komt boven drijven. De tijd waar Verstappen won met 30 seconden voorsprong is gedaan, en dat ligt enkel en alleen aan de auto's van de concurrentie. Die zijn beter geworden. Dus nu moet het alsmaar meer komen van het manneke achter het stuur. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een heerlijke race gisteren! Ik had liever Norris zien winnen, maar Hamilton verdiende het even veel!

Toch wel echt opmerkelijk hoe de Mercedes geëvolueerd is op een paar weken tijd. Begin dit seizoen waren ze met moeite de vierde wagen van het pack, gisteren waren ze op regelmaat sneller dan de RB !? 

En wat een drama race alweer voor Ferrari en LEC. Wat is dat toch daar de laatste weken!? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteindelijk waren er een aantal mogelijke winnaars (vergeet Russell niet), die het allemaal verdienden. Het was idd nog eens de moeite om te zien.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid