Ga naar inhoud

F1 Nieuws


TCT

Aanbevolen berichten

Er waren geruchten dat Schumacher de vervanger ging zijn, niet dus... 
Maar wel benieuwd naar wat die jonge snaak zal brengen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een gerucht maar Williams zou 500k krijgen per race dat Colapinto rijdt. Verklaart de keuze voor een rookie 😄 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In uw 2e ronde al full push gaan, ging P1 rijden :lolz: Misschien iets te enthousiast. 

Hij was wel niet de eerste die crashte dit weekend: 

 

Zeer bizarre crash ook. Moet een technisch probleem gehad hebben. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, dragonfly zei:

Dat was een korte test

 

Teveel bewijsdrang.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Monterey Jack zei:

In uw 2e ronde al full push gaan, ging P1 rijden :lolz: Misschien iets te enthousiast. 

Hij was wel niet de eerste die crashte dit weekend: 

 

Zeer bizarre crash ook. Moet een technisch probleem gehad hebben. 

 Je ziet op een bepaald moment de achterste schijven rood gloeiend zijn en de voorste niet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30/8/2024 om 15:37, dragonfly zei:

Dat was een korte test

 

Ai dat is idd geen goede eerste indruk. 

Nu dit is Russel zijn wagen? Want ik gok dat ze hier wel eens een versnellingsbak gaan moeten vervangen ofzo. Dus dan kan Russel startplaatsen verliezen? 

De Crash van de Aston Martin is idd heel raar en slechte reclame; 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer je denkt Mclaren has got in in the bag....Ferrari weet eindelijk eens de juiste strategie boven te halen...en dat in Monza, prachtig. 

Ik heb dus het verkeerde circuit gekozen in Italië om de race te gaan zien. Om die tifosi te horen dat moet echt zalig zijn. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar was geen strategie bij Ferrari, was gwn een berekende gok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, TCT zei:

Daar was geen strategie bij Ferrari, was gwn een berekende gok.

Mclaren had die strategie ook als mogelijkheid maar had snel door dat hun banden het niet aankonden. Ferrari had dat plan ook staan en zag dat hun banden wel langer mee konden...dus voor mij wel strategie. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ferrari zat in een positie dat ze niets te verliezen hadden, groot verschil.

En als ze het rijderskampioenschap binnen willen halen gaan ze toch eens moeten kiezen bij McLaren, wat een fiasco weer vandaag. Kost Norris een pak punten weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Bjorno zei:

Mclaren had die strategie ook als mogelijkheid maar had snel door dat hun banden het niet aankonden. Ferrari had dat plan ook staan en zag dat hun banden wel langer mee konden...dus voor mij wel strategie. 

Of onervarenheid.

Tijdens de graining fase stelden zowel Norris als Piastri dat ze geen 1 stopper konden realiseren. 'Tyres are dead'. Leclerc is ook door zo'n fase gegaan, en daarna kwamen de banden weer tot leven. Er zat genoeg rubber op, ook bij McLaren... 

Nu, genoeg artikelen van analisten te vinden over dit verhaal, leuk leesvoer wel 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30/8/2024 om 15:59, Monterey Jack zei:

In uw 2e ronde al full push gaan, ging P1 rijden :lolz: Misschien iets te enthousiast. 

Hij was wel niet de eerste die crashte dit weekend: 

 

Zeer bizarre crash ook. Moet een technisch probleem gehad hebben. 

Dat lijkt sterk op "hoe stop ik als mijn remmen ineens weg zijn".

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden, Le Capri Mauve zei:

Dat lijkt sterk op "hoe stop ik als mijn remmen ineens weg zijn".

Hoe verbrand ik mijn banden in 2 stints.

Ze waren allemaal lyrisch, want hij haalde in Lesmo 2 en Ascari snelheden welke de gehele sessie niet gematcht zijn door Leclerc, Verstappen, Hamilton, Norris, etc. As if, die mannen weten dat het over een ronde gaat en niet over de maximale snelheid in een paar bochten 🙂 
Zijn banden hadden niets meer te bieden eens hij bij Parabolica aankwam en boden daardoor totaal niet de grip welke hij verwacht had. Onervarenheid, meer willen dan er mogelijk is.

Neemt niet weg dat hij wat 'raw speed' betreft wel uit het juiste hout gesneden lijkt te zijn 🙂 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, msxx zei:

Hoe verbrand ik mijn banden in 2 stints.

Ze waren allemaal lyrisch, want hij haalde in Lesmo 2 en Ascari snelheden welke de gehele sessie niet gematcht zijn door Leclerc, Verstappen, Hamilton, Norris, etc. As if, die mannen weten dat het over een ronde gaat en niet over de maximale snelheid in een paar bochten 🙂 
Zijn banden hadden niets meer te bieden eens hij bij Parabolica aankwam en boden daardoor totaal niet de grip welke hij verwacht had. Onervarenheid, meer willen dan er mogelijk is.

Neemt niet weg dat hij wat 'raw speed' betreft wel uit het juiste hout gesneden lijkt te zijn 🙂 

En... wat heeft dat nu precies te maken met de safety car crash...? :D 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heerlijke GP wel gisteren! 
Ferrari dat wint in Monza... ik denk dat niemand daar tegen kan zijn. Gewoonweg magnifique  :inlove:

Zoals hierboven reeds gezegd, snap ik wel de strategie bij McLaren niet.
Heel mooi, nobel en fair dat ze hun twee piloten willen laten strijden... maar als je nog iets of wat kans wil maken op beide titels dit seizoen, dan moet je keuzes maken. En ik vrees voor hen dat het daar nu al te laat voor is!
Norris heeft de beste papieren, dus Piastri zou in functie van hem moeten rijden. Volgend jaar kan het perfect het omgekeerde zijn, dat moeten ze dan maar bekijken. Maar 't is nu dat telt. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Maxime S zei:

En... wat heeft dat nu precies te maken met de safety car crash...? :D 

Euhhh, niets 😄 

Was op Monterey Jack zijn eerste zin vrees ik, maar dus verkeerd gequote door mij 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Maxime S zei:

Heerlijke GP wel gisteren! 
Ferrari dat wint in Monza... ik denk dat niemand daar tegen kan zijn. Gewoonweg magnifique  :inlove:

Zoals hierboven reeds gezegd, snap ik wel de strategie bij McLaren niet.
Heel mooi, nobel en fair dat ze hun twee piloten willen laten strijden... maar als je nog iets of wat kans wil maken op beide titels dit seizoen, dan moet je keuzes maken. En ik vrees voor hen dat het daar nu al te laat voor is!
Norris heeft de beste papieren, dus Piastri zou in functie van hem moeten rijden. Volgend jaar kan het perfect het omgekeerde zijn, dat moeten ze dan maar bekijken. Maar 't is nu dat telt. 

Verdient Norris het WC met zijn prestaties sinds Miami?

Los even van omstandigheden en functioneren van de auto, hij haalt er niet het maximale uit en Piastri zit op zijn hielen. Sterker nog, presteert de laatste 5 GP's identiek (in punten aantal geteld).

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid