Ga naar inhoud

F1 Nieuws


TCT

Aanbevolen berichten

7 minuten geleden, msxx zei:

Verdient Norris het WC met zijn prestaties sinds Miami?

Los even van omstandigheden en functioneren van de auto, hij haalt er niet het maximale uit en Piastri zit op zijn hielen. Sterker nog, presteert de laatste 5 GP's identiek (in punten aantal geteld).

 

In mijn ogen verdient Norris dat zeker!

Piastri is zeker even sterk. Maar nu moet je het puur mathematisch bekijken. Een seizoen duurt zijn tijd en je mag niet enkel naar de laatste 5 races kijken. En dan doet Norris gewoon beter, anders zou ie nu geen 50 punten voor staan op zijn teamgenoot...
In Zandvoort was Piastri vierde, terwijl Norris wint met 20 sec voorsprong op Max. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Maxime S zei:

In mijn ogen verdient Norris dat zeker!

Piastri is zeker even sterk. Maar nu moet je het puur mathematisch bekijken. Een seizoen duurt zijn tijd en je mag niet enkel naar de laatste 5 races kijken. En dan doet Norris gewoon beter, anders zou ie nu geen 50 punten voor staan op zijn teamgenoot...
In Zandvoort was Piastri vierde, terwijl Norris wint met 20 sec voorsprong op Max. 

Ben al jaren best fan van Norris. Maar hij laat zich te gemakkelijk opzij drummen. Piastri is meer een killer...

Naar punten toe, vergeet niet hoe Piastri op Silverstone gepiepeld werd door zijn team. Dat is dus niet enkel rijder gerelateerd. Heeft meer 'pech' gehad dan Norris. Ik verbaas me over de effectiviteit, bij Norris blijft die wat achter en bij Piastri is die wat hoger dan je zou verwachten. Gezien beiden hun ervaring.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, msxx zei:

Ben al jaren best fan van Norris. Maar hij laat zich te gemakkelijk opzij drummen. Piastri is meer een killer...

Naar punten toe, vergeet niet hoe Piastri op Silverstone gepiepeld werd door zijn team. Dat is dus niet enkel rijder gerelateerd. Heeft meer 'pech' gehad dan Norris. Ik verbaas me over de effectiviteit, bij Norris blijft die wat achter en bij Piastri is die wat hoger dan je zou verwachten. Gezien beiden hun ervaring.

Ik denk ook wel dat Piastri een groter killer-instict heeft dan Norris. 
Maar Norris heeft ook zijn 'pech' gehad hé: denk maar aan Hongarije ... 

Maar nogmaals: nu moet je het gewoon cijfermatig bekijken en dan kan je gewoon niet anders dan 100% voor Norris te kiezen als je nog iets van een kans wil maken. Heeft niks te maken met wie van de twee nu de beste is... is puur in belang van het team. 
 

image.png.c5c21dcc38cacc72191b6c15b01fa93d.png

 

Norris staat 62 achter, Piastri 106... Dan weet je het toch!? 
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel bizar dat die Redbull zo opeens het onderspit moet delven voor de rest 

En niet dat hij geheel ongelijk heeft maar wat kan die Verstappen een potje zeuren als hij niet kan winnen😆

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, bud wijzer zei:

Wel bizar dat die Redbull zo opeens het onderspit moet delven voor de rest 

En niet dat hij geheel ongelijk heeft maar wat kan die Verstappen een potje zeuren als hij niet kan winnen😆

Enkele races geleden was er die nota over de vloer. Vanaf dan ging het achteruit. Er moet dus iets geweest zijn in de vloer waar RedBull veel uit haalde. Hebben hun banden ook niet onder controle, vroeger waren ze meester qua slijtage beperken, nu vallen ze vaak door de mand door hun bandenverbruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, bud wijzer zei:

 

En niet dat hij geheel ongelijk heeft maar wat kan die Verstappen een potje zeuren als hij niet kan winnen😆

Was dat niet wat ze Hamilton verwijten? Tiens.

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Maxime S zei:

Ik denk dat iedere WK die niet kan winnen, zaagt en klaagt. 

Voila. Als je gewoon bent te winnen, en je wint niet (meer), is het logisch dat je gefrustreerd wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, ICM zei:

Voila. Als je gewoon bent te winnen, en je wint niet (meer), is het logisch dat je gefrustreerd wordt.

Dat dus!

En vooral dat het op zo'n korte tijd gebeurd is, midden in het seizoen... echt frappant. 
Max begint aan het WK dit jaar als torenhoog favoriet; De vraag was niet wie hem zal kloppen maar eerder: zijn er races die hij dit jaar niet winnen? 
En dan plots mid-season is het tij volledig gekeerd. Moet extreem frustrerend zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, msxx zei:

Ben al jaren best fan van Norris. Maar hij laat zich te gemakkelijk opzij drummen. Piastri is meer een killer...

Naar punten toe, vergeet niet hoe Piastri op Silverstone gepiepeld werd door zijn team. Dat is dus niet enkel rijder gerelateerd. Heeft meer 'pech' gehad dan Norris. Ik verbaas me over de effectiviteit, bij Norris blijft die wat achter en bij Piastri is die wat hoger dan je zou verwachten. Gezien beiden hun ervaring.

Piastri heeft dat tikkeltje meer maar binnen 5 jaar is iedereen dat vergeten. Als Norris WK wordt met McLaren is dat beter.

Ze zijn het daar aan het verprutsen...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, dragonfly zei:

Piastri heeft dat tikkeltje meer maar binnen 5 jaar is iedereen dat vergeten. Als Norris WK wordt met McLaren is dat beter.

Ze zijn het daar aan het verprutsen...

Eens... 

Maar als het doorgaat zoals nu eindigt Norris bij McLaren zoals Ricciardo bij Redbull.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Maxime S zei:

Heerlijke GP wel gisteren! 
Ferrari dat wint in Monza... ik denk dat niemand daar tegen kan zijn. Gewoonweg magnifique  :inlove:

Zoals hierboven reeds gezegd, snap ik wel de strategie bij McLaren niet.
Heel mooi, nobel en fair dat ze hun twee piloten willen laten strijden... maar als je nog iets of wat kans wil maken op beide titels dit seizoen, dan moet je keuzes maken. En ik vrees voor hen dat het daar nu al te laat voor is!
Norris heeft de beste papieren, dus Piastri zou in functie van hem moeten rijden. Volgend jaar kan het perfect het omgekeerde zijn, dat moeten ze dan maar bekijken. Maar 't is nu dat telt. 

Vind ik ook.

Als je begint te winnen na een half seizoen moet je 1 rijden hebben die je zo veel mogelijk punten wil geven als je voor het kampioenschap wil gaan, degene die op dat moment de meeste punten heeft.

Volgend jaar kan je dan ze weer eerst een half jaar laten strijden eventueel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of je laat ze gwn allebei gretig zijn en haalt de constructeurstitel binnen met de daarbij behorende miljoenen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, msxx zei:

Euhhh, niets 😄 

Was op Monterey Jack zijn eerste zin vrees ik, maar dus verkeerd gequote door mij 🙂 

't Is nixke. Maar nu weet ik het nog niet zeker. Me dunkt dat de safety zich dwars zette om zonder remmen te vertragen. Heb ik nog zien doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het valt me wel op dat sinds het bekent is dat Adrian Newey weg gaat het plots ook slechter gaat met Red Bull. 

Maar idd ik denk ook wel dat de FIA iets gevonden heeft waardoor Red Bull niet meer mee kan, kan toch niet anders.

In verband met Mclaren: Ja moest Norris toch nog kampioen worden dat verdient hij dat zeker.
Ik had gedacht dat het allemaal op op voorhand gepland was. Dat Piastri achter Norris moest blijven. 
Maar ze laten ze racen en ja beetje dubbel gevoel daarbij. Zeker ook omdat het zo een gewaagde moeve was. 
Maar vroeger begonnen ze al met team orders bij race 3 en het maakt de race's zo saai. 

Je ziet dat het wringt bij Norris maar anderzijds heeft hij ook veel respect voor Mclaren en volgt hij dus hun regels. 

En als Norris dan nog steeds Kampioen wordt...chapeau. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, dragonfly zei:

Vanaf 1 minuut nog een interessante theorie

 

Hij gaat er wel heer hard op in.  

Die contracten en de clausule's die er in staan zou ik ook nog wel kunnen geloven.
En logisch toch als ze die er in willen want als je vroeger de kleine lettertjes niet gelezen had was je een Massa, Barrichello, Bottas, Coulthard,Webber,Ricciardo,....

Ik blijf er bij laat ze maar race'n en laat ons genieten van de duels. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, ir_fuel zei:

Het mysterie bij McLaren is van dezelfde grootte-orde als waarom Perez maar blijft zitten bij Red Bull 🙂 

Omdat ze daar geen gelijkaardig contract gaan krijgen als dat van Verstappen. En dus number 2 gaan zijn. 

En Perez brengt centjes mee en is nog blij dat hij mag rijden. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, ir_fuel zei:

Het mysterie bij McLaren is van dezelfde grootte-orde als waarom Perez maar blijft zitten bij Red Bull 🙂 

Ge hebt conspiracy en conspiracy. Maar sinds ze bij Red bull iets hebben moeten aanpassen aan hun wagen is Max nergens meer en rijdt Perez terug in de buurt van Max....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Perez gaf het ook aan in een interview dit weekend, dat de data van zijn auto gelijk loopt met die van Max, terwijl het bij hem al maanden aansleept.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, ir_fuel zei:

Het mysterie bij McLaren is van dezelfde grootte-orde als waarom Perez maar blijft zitten bij Red Bull 🙂 

Geld of chantage

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 hours ago, Bjorno said:

Omdat ze daar geen gelijkaardig contract gaan krijgen als dat van Verstappen. En dus number 2 gaan zijn. 

En Perez brengt centjes mee en is nog blij dat hij mag rijden. 

 

Wie "ze"?

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, dragonfly zei:

Vanaf 1 minuut nog een interessante theorie

 

Mens heeft 200% gelijk! 

Echt heel benieuwd naar wat daar achter de schermen leeft bij McLaren. Er moet daar iets zijn waarom ze geen duidelijke nummer 1 kunnen of willen kiezen, kan niet anders

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid