Ga naar inhoud

F1 Nieuws


TCT

Aanbevolen berichten

8 minuten geleden, Bjorno zei:

Hoeveel eigen geld/kapitaal zou baas Stroll er ondertussen al hebben ingepompt? 

Met Newey gaat het toch moeten lukken want als het dan nog niet lukt om in de top 3 te eindigen...

 

In de interviews spreekt Newey van shareholder worden, dus het gaat over veel geld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ferrari heeft precies toch wat gevonden, pole voor Leclerc. 

Pech voor Norris die in Q3 staat, en Perez die Verstappen verslaat! 

Williams ook zeer knap....enkel moeten de techniekers wat beter opletten als de wagen vertrekt. 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heerlijke race gezien, mooi gereden van de groentjes, spannende strijd tussen Oscar en Charles. Beetje zonde van Checo en Carlos. En wat een slomo van die McLaren en ferrari die duodriften in de eerste bocht. 🥰

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beeld van het weekend 😍

Piastri sliding on the curb with Leclerc chasing him : r/formula1

 

Voor de rest eerder saaie GP.
LEC hield er wel een beetje de spanning in, maar Piastri was echt heel sterk. 

Zonde van Checo: ik had hem die derde plek wel gegund! 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je quasi 5 seconden voorsprong hebt, is het onbegrijpelijk dat je toch de winst uit handen moeten geven. Prestaties van de Ferrari's zijn hoopgevend maar dan gebeurt er weer iets waardoor men de zege kwijtspeelt in een race dat je alle kaarten in handen had om de winst binnen rijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een beetje gemist hoe LEC zijn voorsprong kwijtgespeeld is? 
Die kwam uit de pits en plots zat Piastri maar een halve seconde meer achter hem...? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, Salokin said:

Als je quasi 5 seconden voorsprong hebt, is het onbegrijpelijk dat je toch de winst uit handen moeten geven.

Dat noemen ze bandenslijtage. Daar is niks onbegrijpelijk aan, dat gebeurt vaak, en niet alleen in F1.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, ir_fuel zei:

Dat noemen ze bandenslijtage. Daar is niks onbegrijpelijk aan, dat gebeurt vaak, en niet alleen in F1.

Zoals Maxim zegt, hij reed 5 seconden voor en is één ronde langer buiten gebleven. Zijn pitstop leek me normaal te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, Salokin said:

Zoals Maxim zegt, hij reed 5 seconden voor en is één ronde langer buiten gebleven. Zijn pitstop leek me normaal te zijn.

Dan moet je de individuele lap times kunnen zien. Maar het lijkt me niet onlogisch dat als je buiten gaat op nieuw rubber terwijl de andere nog op oud rubber zit je sneller bent. Spijtig genoeg vind je die lijsten precies nergens.

Uiteindelijk waren zijn achterbanden compleet gaar op het einde van de GP. Wat was dan de oplossing geweest? Hem 6 ronden langer laten rijden op de eerste set? Dan was Piastri er voor geweest na de pitstop en hadden we hetzelfde resultaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, Maxime S said:

Ben er lik wel niet helemaal uit wie nu de schuldige was in de crash tussen Sainz en Checo...

Idem. Perez had veel plaats links, en ik had niet de indruk dat Sainz bewust naar daar stuurde. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ir_fuel zei:

Idem. Perez had veel plaats links, en ik had niet de indruk dat Sainz bewust naar daar stuurde. 

Misschien door mij rode bril, maar ook mijn mening, het was niet dat Sainz een bruusk stuurmanoeuvre maakte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Salokin zei:

Zoals Maxim zegt, hij reed 5 seconden voor en is één ronde langer buiten gebleven. Zijn pitstop leek me normaal te zijn.

Trage in- en outlap. Voor de outlap was het probleem dat Leclerc geen ervaring had met de harde banden dit weekend en niet wist hoe vlot hij ze kon opwarmen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, Redfive zei:

Norris werd gevraagd om Leclerc zo veel mogelijk op te houden in sector 2 om Piastri voor Leclerc te laten buitenkomen na zijn pitstop

Dat was Pezez 😉 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk ook race incident, beide vechten voor slipstream van Leclerc. Maar nu komt Perez wel op P1 van meeste schade gereden, hij steekt zo wel Logan voorbij denk ik. 

Nee zonde wel voor Perez en Sainz. 

Weinig inhaal acties maar ik heb toch genoten van Leclerc vs Piastri, beide prachtig gereden.  

F2 in de hoofdrace zware crash met 1 wagen die niet weg geraakte bij de start, gelukkig geen gewonden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid