Ga naar inhoud

Varia oldtimers


tuscani

Aanbevolen berichten

AA1oemPC.img?w=800&h=435&q=60&m=2&f=jpg

AC 428, die een Cobra-onderstel in een stijlvolle carrosserie verpakte, ontworpen en gebouwd door Frua in Italië. Een cabriolet werd geïntroduceerd op de Earls Court autoshow van 1965 en een jaar later kwam de coupé, die hier te zien is. Er werden slechts 29 coupés gemaakt en 51 cabriolets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

AA1oetVD.img?w=800&h=435&q=60&m=2&f=jpg

Iso is een van die merken die onder de radar vliegen. Wie er wel eens van heeft gehoord, associeert het merk meestal met de Grifo, gebouwd tussen 1963 en 1974. Maar er was ook de Rivolta, de Fidia en dit model, de Lele, waarvan slechts 317 exemplaren werden geproduceerd tussen 1969 en 1974, toen het bedrijf zijn deuren sloot. Net als alle Iso's werden de Lele's aangedreven door verschillende grote Amerikaanse V8's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Soul zei:

AA1oetVD.img?w=800&h=435&q=60&m=2&f=jpg

Iso is een van die merken die onder de radar vliegen. Wie er wel eens van heeft gehoord, associeert het merk meestal met de Grifo, gebouwd tussen 1963 en 1974. Maar er was ook de Rivolta, de Fidia en dit model, de Lele, waarvan slechts 317 exemplaren werden geproduceerd tussen 1969 en 1974, toen het bedrijf zijn deuren sloot. Net als alle Iso's werden de Lele's aangedreven door verschillende grote Amerikaanse V8's.

Onder de radar mijn oren. Dat was wel een van mijn favoriete autos: https://matchbox.fandom.com/wiki/Iso_Grifo . De Iso Lelijk daarentegen, ik snap dat er daarvan niet veel gemaakt werden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Isdera-Imperator-108i-Car-1600x1234.jpg

https://silodrome.com/isdera-imperator-108i-car/

Isdera-Imperator-108i-Car-7-740x754.jpg

Dit is de Isdera Imperator 108i, een voertuig met middenmotor dat eind jaren zeventig en begin jaren tachtig in Duitsland werd ontwikkeld en werd aangedreven door een Mercedes-Benz V8. Er zijn slechts ongeveer 30 exemplaren van de 108i gemaakt, en tegenwoordig worden ze als zeer verzamelobjecten beschouwd.

Isdera-Imperator-108i-Car-3-740x493.jpg

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij deze moet ik meteen denken aan een film uit mijn jeugd (🙈yep, leeftijd kan niet verborgen worden)

Link naar reactie
Delen op andere sites

BB1poSY2.img?w=800&h=435&q=60&m=2&f=jpg

Auto Avio Costruzioni 815

Deze ingewikkelde titel verbergt de identiteit van de eerste auto die vanaf nul werd ontworpen en gebouwd onder leiding van Enzo Ferrari (1898-1988), die om juridische redenen zijn eigen naam niet kon gebruiken. De meeste mechanische onderdelen kwamen van Fiat en de motor was een 1,5-liter rechte acht.

Er werden twee exemplaren geassembleerd en ze deden allebei mee aan de Grand Prix-sportwagenrace van Brescia in 1940, onderdeel van de Mille Miglia-serie. Ze waren extreem snel, maar door mechanische defecten finishte geen van beide. Ferrari werd later als volgt geciteerd: 'Het experiment dat zo briljant begon, eindigde in een mislukking, grotendeels omdat de auto te haastig was gebouwd.'

Link naar reactie
Delen op andere sites

BB1poFdv.img?w=800&h=435&q=60&m=2&f=jpg

NSU Ro80

De Ro80 was een van de weinige mainstream-auto's uit zijn tijd die de Citroen GS op het gebied van innovatie evenaarde - je zou zelfs kunnen zeggen overtrof. Volledig onafhankelijke ophanging, schijfremmen rondom, een zeer aerodynamische carrosserie, een motor met twee rotoren en een koppeling die eenvoudigweg werd bediend door de versnellingspook aan te raken, droegen er allemaal toe bij dat de auto werd uitgeroepen tot Auto van het Jaar in 1968.

Er was een goede reden om het als een meesterwerk te bestempelen, maar die rotatiemotor was in de begindagen wanhopig onbetrouwbaar. Hoewel de problemen uiteindelijk verholpen werden, was de reputatie van de briljante Ro80 al onherstelbaar beschadigd, wat leidde tot slechte verkopen en, tegen het einde van de jaren 1970, de stopzetting van het merk NSU.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Elva Courier (1958)

Elva Courier (1958)

De Britse Courier was het meest succesvolle model van Elva. Tussen 1958 en 1961 werden ongeveer 400 exemplaren gemaakt, de meeste aangedreven door een MGA- of MGB-motor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2230bf22356f214e9307e9045ef2767e.jpg

1977 Audi 100 LS C2

e04291795e09521af06efee291e255f5.jpg

1989 Audi 200 Avant 20V Turbo

0a905e6cab25023fdd43dec36b35a839.jpg

1967 Austin Healey 3000 BJ8

8e8a2391074f27dcabae06e3a4ca686a.jpg

1969 Triumph GT6 

Link naar reactie
Delen op andere sites

AA1pdu5b.img?w=800&h=435&q=60&m=2&f=jpg

Gilbern Invader (1969)

Gilbern, het enige autobedrijf dat tot nu toe in Wales gevestigd was, vestigde zich in 1959 en bouwde in totaal meer dan 1000 auto's, waaronder ongeveer 600 van dit laatste model, met Ford V6-krachtbron.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

AA1pdDEW.img?w=800&h=435&q=60&m=2&f=jpg

Marcos Mantis (1970)

Marcos stond bekend om zijn bochtige auto's, dus de hoekige Mantis kwam nogal als een schok voor het systeem toen hij werd onthuld. De krachtbron was een Triumph 2,5-liter motor en er werden er slechts 32 gemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid