Ga naar inhoud

2022 Land Rover Range Rover


Audi S8

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, William Blake zei:

Dat is... na bijna 9j. MB heb ik dezelfde ervaringen, al heb ik wel een perceptie dat de kwaliteit de laatste 2-3j wat achteruit gegaan is

Absoluut. Natuurlijk zit er vandaag de dag, in een auto, ook veel meer prul dat stuk kan gaan of irritaties opwekken............ soit als ik kijk naar mijn Aston, een merk gekend voor "problemen",  hout vasthouden,dat is by far de auto waar ik het minste problemen mee gehad heb tot nu toe. Tis simpel: 0.000000 troubles. En het ding wordt nog gebruikt ook. 

Nu goed heb toch ook al paar Porsches achter de kiezen en dat was ook niet altijd, kuch, de kwaliteit die het moest zijn. Onlangs nog, bij de verkoop van mijn Panamera bleek er voor 4000 euro kosten (had altijd oranje lampje). Onze Matthias Lampe heeft dat natuurlijk (nadat ze bij Porsche niet vonden) wel gevonden. 4000 euro kosten (catalysators). Het verhaal van mijn eerste Pan is alom gekend denk ik....

Op het bedrijf zitten we nu bij Volvo, dat is dus altijd iets he..... amai, dat valt tegen voor een merk dat premium wil zijn. Afwerking is echt problematisch. XC90, V90, V60, allemaal met problemen. 

Dit terzijde. 🙂 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, The Swede zei:

Kunnen we weer on topic over de Range?

Zoals ik al zei, laat die nieuwe prul staan, gewoon een L322 4.4 TDV8 kopen 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, Fr79 zei:

Zoals ik al zei, laat die nieuwe prul staan, gewoon een L322 4.4 TDV8 kopen 😉

Komt de nieuwe echt niet als TD V8?

Link naar reactie
Delen op andere sites

In die review die ik hier een paar dagen geleden postte is hij ook uitgerust met dat vegan stoffen interieur :fp: . Ik voorspel nu al dat auto's die daar mee zijn uitgerust een ramp gaan worden op de occasiemarkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 13/4/2022 om 11:54, RRD zei:

In die review die ik hier een paar dagen geleden postte is hij ook uitgerust met dat vegan stoffen interieur :fp: . Ik voorspel nu al dat auto's die daar mee zijn uitgerust een ramp gaan worden op de occasiemarkt.

Vind ik altijd leuk: vegan stof. Er zijn maar drie grote natuurlijke bronnen van textiel: vlas, wol en katoen. Wanneer ok laatst checkte aten noch de planten noch de schapen vlees of vis.
Er zijn natuurlijk ook synthetische textielen... Ook niet afkomstig van vlees eters, dacht ik. 

Kan iemand me uitleggen wat die zever is, buiten marketing blahblah?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, The Swede zei:

Er zijn natuurlijk ook synthetische textielen

Volgens mij is zo’n vegan ding gewoon een hip synoniem van synthetisch, nee? Bij Tesla noemen ze het ook zo en is volgens mij gewoon de vroegere “sensatec”. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, Polygoon zei:

Volgens mij is zo’n vegan ding gewoon een hip synoniem van synthetisch, nee? Bij Tesla noemen ze het ook zo en is volgens mij gewoon de vroegere “sensatec”. 

Volgens mij is vegan nog iets natuurlijk en sensatec gewoon plastiek?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen idee wat ik mij erbij moet voorstellen bij vegan textiel.

Ik stel mij een synthetisch materiaal voor, dat goedkoop te produceren is en verkocht wordt aan premium.

Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden, tuscani zei:

Volgens mij is vegan nog iets natuurlijk en sensatec gewoon plastiek?

 

't Is allemaal plastic. Kunststof.

Ge hebt goedkope en dure kunststoffen. Kijk maar naar de Recticel-dashboards uit de BMW's E39 en E38, uit den tijd. Best of class maar zo duur dat 't nadien niet meer terugkwam.
Zal ook wel zo zijn bij 'skai', kunstleder, "Sensatec", "MB-tex", 'vegan leather' ... of welke naam je 't ook wil geven.

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden, gewoon ik zei:

Ik heb geen idee wat ik mij erbij moet voorstellen bij vegan textiel.

Ik stel mij een synthetisch materiaal voor, dat goedkoop te produceren is en verkocht wordt aan premium.

Ik dacht dat dat katoen, fluweel of wol was. :D

maar blijkbaar niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, tuscani zei:

Ik dacht dat dat katoen, fluweel of wol was. :D

maar blijkbaar niet.

Wol, vegan? Ze doen dat schaap wel pijn door dat te scheren e makker!!!!

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is vegan textiel niet voornamelijk gemaakt van vlas en hennepvezels? Er zal mss ook wel wat biokatoen aan te pas komen, maar geen 'standaard' katoen. 

Zou eigenlijk verwachten dat vegan leder (cactus, mango,...) een kleinere ecologische voetafdruk zou hebben dan vegan stof.

aangepast door Tjeu
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie trekt zich daar nu een hol van aan. Je zit toch niet je auto-interieur op te eten?

En qua ecologische schade, gaat elke stof wel iets meebrengen qua vervuiling. Alleen al in de VS worden er dagelijks 150000 koeien geslacht. Daar hebt ge doch al wat leder van. Da's  2 keer zoveel dat ze autos verkopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De huid van een 'vleeskoe' (om op te eten dus) is niet geschikt voor gebruik als leder. Vraagt een totaal andere behandeling tijdens de levensloop.

De duurste lederen interieurs komen zelfs van koeien die zo hoog dienen te staan dat er geen insecten door de huid kunnen steken of bijten, en die in een weide staan zonder prikkeldraad om beschadiging te voorkomen.

Weet langs de andere kant ook dat een 'gewoon' leder interieur in een E Klasse, 5 Reeks, A4, X3,... maar voor nauwelijk 30% uit echt leder bestaat. De rest is nep.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, The Swede zei:

Wie trekt zich daar nu een hol van aan. Je zit toch niet je auto-interieur op te eten?

En qua ecologische schade, gaat elke stof wel iets meebrengen qua vervuiling. Alleen al in de VS worden er dagelijks 150000 koeien geslacht. Daar hebt ge doch al wat leder van. Da's  2 keer zoveel dat ze autos verkopen.

Genoeg mensen dat het blijkbaar belangrijk genoeg is om in ieder segment van wagen de nadruk erop te leggen wanneer ze nog maar een vierkante centimeter vegan of hergebruikt materiaal gebruiken. Het verschil in impact tussen verschillende materialen is ook erg groot. Beetje het verhaal van rood vlees vs kip. 

En het tweede heeft Tommie beantwoord. Er bestaan meerdere soorten koeien. Een melkkoe en een vleeskoe zijn ook niet dezelfde... 

En verrassing, ook niet elke cactus is geschikt om er leer van te maken. Je hebt ook verschillende soorten cactussen. 

Denk dat daar een Tina boek over gemaakt is. Kan je uitlenen in de bib.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, The Swede zei:

Als je Vegan bent... een full fat Range kopen?? 

 

Waarom zou een vegan niet met een Range mogen rijden? Het is toch niet omdat iemand vindt dat leder gelinkt kan worden aan dierenleed, dat hij niet met een wagen mag rijden? 

Zo kan je je evengoed afvragen waarom iemand die graag en goed kan fietsen nog met de auto rijdt en niet altijd zijn fiets neemt en zijn principe trouw blijft dat "fietsen gezond is". Of wat dan ook. 

 

aangepast door Tjeu
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een full fat Range vervuilt per definitie een stuk meer dan een Prius. Zowel om gebouwd te krijgen als qua verbruik.

Ge je dan echt wakker liggen van dat stukje leder? Terwijl er in de versnellingsbak bvb visolie wordt gebruikt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid