Ga naar inhoud

Hoe ziet een roadtrip met een elektrische wagen eruit ?


Soul

Aanbevolen berichten

Voor de sport hier eens gekeken om een volgende reis eens met een elektrische auto te doen (ix1). Mijn goesting was precies snel over. Op een kleine 1000 km, 7 stops van in totaal bijna 4 uur. Of ik doe iets mis, of reizen met een elektrische wagen wordt niets voor mij

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk zou ik met mijn Enyaq ook niet direct naar het zuiden trekken. Maar heb jij wel gekeken voor snelladers, 7 stops lijkt me veel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, dragonfly zei:

Was via de routeplanner van Bmw, maar ik ga deee eens bekijken…

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, dragonfly zei:

6 stops van 2 uur 51 is al wel een verschilletje met 7 stops en 4 uur zoals hierboven natuurlijk 😛.
Maar sowieso is een EV altijd een nadeel voor lange afstand, ik veronderstel niet dat we daar nog van versteld staan?

Via ABRP (ix1 met 11kw  onboard charger) zelfs nog een half uur minder laden:

image.png.df15ebc751997d7ff5772162a37b0355.png

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, saabi zei:

Voor de sport hier eens gekeken om een volgende reis eens met een elektrische auto te doen (ix1). Mijn goesting was precies snel over. Op een kleine 1000 km, 7 stops van in totaal bijna 4 uur. Of ik doe iets mis, of reizen met een elektrische wagen wordt niets voor mij

 

46 minuten geleden, dragonfly zei:

1000km doe je in 3  a 4 stops. 

Te zien hoe leeg je hem laat zakken en of het uitkomt voor te eten.

( een ix1 is gewoon een stadswagen, met kleine batterij)

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, saabi zei:

Voor de sport hier eens gekeken om een volgende reis eens met een elektrische auto te doen (ix1). Mijn goesting was precies snel over. Op een kleine 1000 km, 7 stops van in totaal bijna 4 uur. Of ik doe iets mis, of reizen met een elektrische wagen wordt niets voor mij

Ik veronderstel dan dat de ix1 een belachelijk kleine of traag ladende batterij heeft. 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, Polygoon zei:

Via ABRP (ix1 met 11kw  onboard charger) zelfs nog een half uur minder laden:

image.png.df15ebc751997d7ff5772162a37b0355.png

Dat is al iets meer bemoedigend…tx voor de tip.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben aan het kijken om misschien in oktober nog een werk/vakantie combinatie te doen in het zuiden. Madame zit nog thuis met moederschapsrust. 

Hopelijk tegen dan al de EQA, de stops gebruiken om onze kleine eten te geven en te verversen lijkt me dat best een handige manier van reizen. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, dragonfly zei:

Met jouw auto misschien maar niet met een BMW iX1

Ik had het erbij geschreven.  Een x1 is geen reiswagen.  Alles kan natuurlijk,  je kan met een Fiat 500 ook naar Spanje 

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, saabi zei:

De ix1 wordt toch geregeld vermeld als concurrent van de tesla y, waarom zou dat dan geen reiswagen zijn?

Denk eerder de ix3 hoor. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ix3 heeft 15 km meer range dan een ix1. Zie niet in waarom dat dan meer een reiswagen zou zijn. Prijs van een ix3 ligt merkelijk hoger trouwens. De prijs van een ix1 is vergelijkbaar met de prijs van een tesla y LR.

ix1 heeft trouwens 20 km meer range dan de basis tesla y. (volgens en database).

Doet er niet toe, maar ik vond de omschrijving als stadswagen wat vreemd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, saabi zei:

Ix3 heeft 15 km meer range dan een ix1. Zie niet in waarom dat dan meer een reiswagen zou zijn. Prijs van een ix3 ligt merkelijk hoger trouwens. De prijs van een ix1 is vergelijkbaar met de prijs van een tesla y LR.

ix1 heeft trouwens 20 km meer range dan de basis tesla y. (volgens en database).

Doet er niet toe, maar ik vond de omschrijving als stadswagen wat vreemd.

Maar een Model Y kan wel bijna dubbel zo snel opladen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Daann zei:

Maar een Model Y kan wel bijna dubbel zo snel opladen. 

Volgens ev database 530 km/h voor de ix1 en 580 km/h voor de y…. 
 

of interpreteer ik dit fout

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, saabi zei:

Ix3 heeft 15 km meer range dan een ix1. Zie niet in waarom dat dan meer een reiswagen zou zijn. Prijs van een ix3 ligt merkelijk hoger trouwens. De prijs van een ix1 is vergelijkbaar met de prijs van een tesla y LR.

ix1 heeft trouwens 20 km meer range dan de basis tesla y. (volgens en database).

Doet er niet toe, maar ik vond de omschrijving als stadswagen wat vreemd.

Ik bekeek het qua grootte. Een ix1 is voor mij genre golf grootte of q3. Een y is dan voor mij eerder ix3 en q5 qua vergelijking.  Sorry als het verkeerd overkwam wat ik bedoelde. Qua batterijrange weet ik het verschil niet tussen 1 en 3, maar dan valt dat idd serieus tegen voor beide als er maar 15km verschil opzit? Ik ga met de Y nu al 2j op reis en daarmee dat ik schreef dat 1000km doenbaar is met een stop of 4. 

 

Je gaat ook 2 verschillende vergelijken.  Je schrijft dat de 1 prijsvergelijking opgaat met een Y lr, en nadien schrijf je dat de range meer is dan bij de Y sr. Ja ergens logisch he . :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid