Ga naar inhoud

Hoe ziet een roadtrip met een elektrische wagen eruit ?


Soul

Aanbevolen berichten

2 minuten geleden, Tommie zei:

Vind ik nu ook wel een rare opmerking. Ik zoek ook geen reviews over tankstations op he.

Appelen en peren hè. Fuel klaagt dat het nog niet op punt staat, ik geef een tip om miserie te voorkomen, gaan we nu plots tankstations met laadpalen vergelijken.

Als dat hetzelfde is dan moet er niet geklaagd worden hè. Of ontken de realiteit die je net beschreven hebt

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ir_fuel zei:

Jij maakt er gewoon een belachelijk verhaal van.

Hoe ga ik in concreto die dingen opzoeken onderweg, zonder een overtreding te begaan, aka mijn gsm boven te halen en in een app beginnen rond te zoeken en te lezen, al rijdend? Dus als de GPS mij een laadpunt voorstelt moet ik effe stoppen langs de kant van de weg en checken of dat wel een goed idee is?

Je moet helemaal niets. Rij er gewoon heen en vertel ons dan hoe de laadpaal kapot was, onbereikbaar, …

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Asserti said:

gaan we nu plots tankstations met laadpalen vergelijken.

Ja, stel je voor.

Straks willen we ook nog weten wat een laadsessie ons gaat kosten. Helemaal van het padje af, die EV gebruikers.

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, BMWMB zei:

Ik heb eens op mijn Shell Recharge app gekeken, en in Kaprun staan meerdere laadpalen van 11kW. Kostprijs telkens € 0,53 per kWh en € 0,05 per minuut. Voor de snelladers is het € 0,83 per kWh en geen extra kosten per minuut. 

Dit zou met Shell Recharge dus € 2,82 laadkost en € 4,25 minuutkost hebben = € 7.07 wat minder dan de helft is. Superchargen een paar honderd meter verder zou mij zelfs maar € 4,42 gekost hebben, wat minder dan 1/3 is van uw laadkost.

Dus de laadoplossing van mijn werkgever is gewoon duur dan. Als ik kijk in de Numobi app die ik moet gebruiiken zijn die allemaal min of meer de prijs die ik aangaf. 

De parking van de Kitzsteinhorn bijvoorbeeld (Kesselfallstraße 64, 5710 Kaprun, Austria) is gratis om te parkeren voor alle wagens, maar de palen zelf hanteren bij mij volgende tarieven:
0.6 start
0.72/kwh
0.12/min

Als het van laadoplossing tot laadoplossing zoveel kan verschillen is dat imo ook irritant. Dan heb je per gebied misschien iets nodig :D 't is een soepje, net zoals hetm et brandstoffen vroeger ook zo was. Daarom hanteren we maximumprijzen/Liter. Ik vermoed dat dat ook nog gaat komen voor de kW's.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Asserti zei:

Je kan zeggen dat je er geen zin in hebt, of je kan het ridiculiseren. Jij koos voor het tweede en nu ween je dat ik aan victim blaming doe? Actie > reactie

De tools zijn er, net zoals ik een bev rijder niet kan verplichten om z’n intelligente gps te gebruiken over lange afstanden kan ik jou niet verplichten om reviews te checken voor je een laadpaal kiest. De risicos moet je dan maar bijnemen. Dat is jouw keuze

Het is omdat er laadpalen zijn die niet betrouwbaar zijn, dat zo'n reviews nodig zijn. Bij een tankstation is dat niet nodig, want die werken altijd en overal.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, BMWMB zei:

Het is omdat er laadpalen zijn die niet betrouwbaar zijn, dat zo'n reviews nodig zijn. Bij een tankstation is dat niet nodig, want die werken altijd en overal.

Dat doen ze helemaal niet.

Wij tanken uiteraard dagelijks meerdere wagens bij de Q8 recht tegenover onze concessie, en maandelijks is daar wel een issue. Bancontact werkt niet, tankkaarten worden niet herkend, levering van bepaalde brandstof niet gebeurd. 

Alleen is de frequentie wel lager dan bij een laadpaal. En zijn er meerdere tankstations in de buurt te vinden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, PJH zei:

Dus de laadoplossing van mijn werkgever is gewoon duur dan. Als ik kijk in de Numobi app die ik moet gebruiiken zijn die allemaal min of meer de prijs die ik aangaf. 

De parking van de Kitzsteinhorn bijvoorbeeld (Kesselfallstraße 64, 5710 Kaprun, Austria) is gratis om te parkeren voor alle wagens, maar de palen zelf hanteren bij mij volgende tarieven:
0.6 start
0.72/kwh
0.12/min

Als het van laadoplossing tot laadoplossing zoveel kan verschillen is dat imo ook irritant. Dan heb je per gebied misschien iets nodig :D 't is een soepje, net zoals hetm et brandstoffen vroeger ook zo was. Daarom hanteren we maximumprijzen/Liter. Ik vermoed dat dat ook nog gaat komen voor de kW's.

 

 

Eens opgezocht, en voor deze laadpalen geeft Shell Recharge deze kost: € 0,71 per kWh, en voor de rest niets meer. Dus, uw 5.32 kWh zou daar € 3,77 gekost hebben...

 

IMG_8698.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Tommie zei:

Dat doen ze helemaal niet. Wij tanken uiteraard dagelijks meerdere wagens bij de Q8 recht tegenover onze concessie, en maandelijks is daar wel een issue. Bancontact werkt niet, tankkaarten worden niet herkend, levering van bepaalde brandstof niet gebeurd. 

Idd. En in de ergste gevallen, schade door rioolwater of verkeerde brandstof...

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Tommie zei:

Dat doen ze helemaal niet.

Wij tanken uiteraard dagelijks meerdere wagens bij de Q8 recht tegenover onze concessie, en maandelijks is daar wel een issue. Bancontact werkt niet, tankkaarten worden niet herkend, levering van bepaalde brandstof niet gebeurd. 

Alleen is de frequentie wel lager dan bij een laadpaal. En zijn er meerdere tankstations in de buurt te vinden. 

 

Dat doen ze 99,99% wel, en zoals je zegt zijn er veel meer tankstations, en is de kans op problemen vele malen kleiner. De problemen zijn zo weinig belangrijk, dat je zeker geen reviews moet gaan lezen vooraleer je ergens gaat tanken. 😄

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, BMWMB zei:

Eens opgezocht, en voor deze laadpalen geeft Shell Recharge deze kost: € 0,71 per kWh, en voor de rest niets meer. Dus, uw 5.32 kWh zou daar € 3,77 gekost hebben...

 

IMG_8698.jpeg

da's hetzelfde als bij mij dus. Blokkeringskosten is idd de tijd dat je aan de paal hangt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sjongejonge.

Misschien kunnen we dit topic sluiten. Er zijn geen verschillen tussen laadpalen en tankstations, we moeten het gebruik ervan op exact dezelfde wijze benaderen. Goed dat we er uit zijn. 

Sorry dat ik je een tip probeerde te geven @ir_fuel. ik zal het nooit meer doen

 

Ik maak me wel de bedenking dat ik zelfs als chauffeur die 5000km per week deed, nooit van mn leven zoveel problemen met tankstations ben tegengekomen, zelfs over een maand verspreid, als fuel hier op een week tijd. Bizar bizar

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, PJH zei:

da's hetzelfde als bij mij dus. Blokkeringskosten is idd de tijd dat je aan de paal hangt. 

Ik dacht dat dat de kost is die je moet betalen als je blijft staan nadat ‘m geladen is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, BMWMB zei:

Ik dacht dat dat de kost is die je moet betalen als je blijft staan nadat ‘m geladen is. 

Helaas. Laden of niet, het is 12 cent.

  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, PJH zei:

Dus de laadoplossing van mijn werkgever is gewoon duur dan. Als ik kijk in de Numobi app die ik moet gebruiiken zijn die allemaal min of meer de prijs die ik aangaf. 

De parking van de Kitzsteinhorn bijvoorbeeld (Kesselfallstraße 64, 5710 Kaprun, Austria) is gratis om te parkeren voor alle wagens, maar de palen zelf hanteren bij mij volgende tarieven:
0.6 start
0.72/kwh
0.12/min

Als het van laadoplossing tot laadoplossing zoveel kan verschillen is dat imo ook irritant. Dan heb je per gebied misschien iets nodig :D 't is een soepje, net zoals hetm et brandstoffen vroeger ook zo was. Daarom hanteren we maximumprijzen/Liter. Ik vermoed dat dat ook nog gaat komen voor de kW's.

 

 

Numobi is duur. Ik had dezelfde discussie met @Naish over mijn kaart VS zijn ionity kaart. Ook serieus verschil. 

Langs de andere kant zien wij maar wat in de app komt. Misschien krijgt onze WG nog wel een korting. WHO knows. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, PJH zei:

Helaas. Laden of niet, het is 12 cent.

Ik heb nog eens in de app gekeken. Deze komen er pas bij na 120 minuten, dus in uw geval was dat gratis…

 

IMG_8699.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net daarom vind ik zo'n hybride zo'n rommel. Dat laadt zo gigantsich traag, waardoor het dus zot veel geld kost om die kleine batterij vol te krijgen. Mijn Audi kan laden aan 22kW, dus ik zou in 2u tijd 44kWh geladen hebben voor de prijs dat jij nu betaalt voor 11kW en waar je er de helft langer hebt moeten voor staan laden. En dan vertrek je, en heb je bijna geen power, en is 'm in 50km weer leeg. Ik heb zot veel power, en ik doe er 200km mee... Ik blijf erbij, hybride, vis noch vlees. 😂 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, PJH zei:

Da's echt wel een zot verschil dan.

Ik heb er iig geladen:
IMG_2201.PNG

 

De baas gaat content zijn :inlove: 

 

wel knap dat gij een europese laadkaart krijgt. Vroeger bij de tankkaarten was het altijd maar nationaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, BMWMB zei:

Net daarom vind ik zo'n hybride zo'n rommel. Dat laadt zo gigantsich traag, waardoor het dus zot veel geld kost om die kleine batterij vol te krijgen. Mijn Audi kan laden aan 22kW, dus ik zou in 2u tijd 44kWh geladen hebben voor de prijs dat jij nu betaalt voor 11kW en waar je er de helft langer hebt moeten voor staan laden. En dan vertrek je, en heb je bijna geen power, en is 'm in 50km weer leeg. Ik heb zot veel power, en ik doe er 200km mee... Ik blijf erbij, hybride, vis noch vlees. 😂 

Die batterij is niet leeg na 50 km, tenzij je puur elektrisch rijdt. Vanavond heb ik dat toevallig net gedaan: vertrekken met een volle batterij (en een tank met nog een bodempje naft in) op het werk in Borgerhout, via de Antwerpse ring, naar de E17, in full electric mode. Aan het tankstation in Kalken had ik nog 9 km elektrische autonomie over.  Het is 45 km van het werk tot daar.

Daar heb ik dan de bak vol gedaan, en dan had ik een autonomie van 660 km.  
 

Wij staan dus niet stil na 50 km, ook niet na 200…. Moest ik volgetankt en volledig geladen vertrokken zijn, ging dat dus > 700 km geweest zijn.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

Die batterij is niet leeg na 50 km, tenzij je puur elektrisch rijdt. Vanavond heb ik dat toevallig net gedaan: vertrekken met een volle batterij (en een tank met nog een bodempje naft in) op het werk in Borgerhout, via de Antwerpse ring, naar de E17, in full electric mode. Aan het tankstation in Kalken had ik nog 9 km elektrische autonomie over.  Het is 45 km van het werk tot daar.

Daar heb ik dan de bak vol gedaan, en dan had ik een autonomie van 660 km.  
 

Wij staan dus niet stil na 50 km, ook niet na 200…. Moest ik volgetankt en volledig geladen vertrokken zijn, ging dat dus > 700 km geweest zijn.

 

Wtf :D Ik raak amper aan 450 :')

Edit: 't is niet waar, 600km opweg naar de Alpen, vol vertrokken qua batterij en tank. 4 man en bagage + winterbanden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet nu niet hoe de benzine-autonomie gerekend wordt.  Als die rekent op basis van het verbruik van net voordien, dan zal dit al niet kloppen, want ik had meer dan 60 km er voor volledig op batterij gereden, en had dus 0 verbruik van benzine.

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

Die batterij is niet leeg na 50 km, tenzij je puur elektrisch rijdt. Vanavond heb ik dat toevallig net gedaan: vertrekken met een volle batterij (en een tank met nog een bodempje naft in) op het werk in Borgerhout, via de Antwerpse ring, naar de E17, in full electric mode. Aan het tankstation in Kalken had ik nog 9 km elektrische autonomie over.  Het is 45 km van het werk tot daar.

Daar heb ik dan de bak vol gedaan, en dan had ik een autonomie van 660 km.  
 

Wij staan dus niet stil na 50 km, ook niet na 200…. Moest ik volgetankt en volledig geladen vertrokken zijn, ging dat dus > 700 km geweest zijn.

 

Waarom dan niet beter gewoon een diesel of benzine? En ja, ik weet het, het fiscale is de doorslaggevende factor, want voor de rest zie ik geen voordelen, temeer het ook een aandrijflijn is die gaat verdwijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid