Ga naar inhoud

Hoe ziet een roadtrip met een elektrische wagen eruit ?


Soul

Aanbevolen berichten

13 minutes ago, Goesting said:

Bij BMW Charging heb ik momenteel "Factuur" als betaalmethode gekozen op de website, terwijl je ook voor een kredietkaart of PayPal kan kiezen. De vraag is dan of je nog steeds een factuur krijgt bij die andere betaalmethodes? De huidige manier van werken vind ik enerverend: geen SEPA, geen QR code om te betalen op de factuur, geen gestructureerde mededeling waardoor je 3x het factuurnummer in de mededeling moet nakijken. Ik zou het dus willen wisselen naar kredietkaart, maar dan verwacht ik nog steeds een factuur om in te boeken.

Ik betaal met Paypal. Je krijgt nog steeds die facturen hoor.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9/7/2024 om 20:03, dragonfly zei:

Zijn er laadpassen die alles op 1 factuur zetten? Na een trip waarbij ik 2 passen gebruikt heb ontvang ik 5 facturen. Ze splitsen dat op per land.

De verplichte vermelding van de prijs aan de laadpaal mag er sneller komen, vervelend dat je eerst apps moet opendoen om te weten welke kaart werkt en wat het zal kosten.

Met mijn Porsche kaart ook aparte factuur per land, is omwille van btw percentage ook dacht ik.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Goesting zei:

De huidige manier van werken vind ik enerverend: geen SEPA, geen QR code om te betalen op de factuur, geen gestructureerde mededeling waardoor je 3x het factuurnummer in de mededeling moet nakijken.

SEPA staat er toch op? QR code niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan dat wel één factuur zijn voor alle landen? Die mannen moeten u alles doorfactureren om de kosten te bewijzen dus uiteindelijk maken die ook maar een factuur op per land waar de BTW van toepassing is. De percentages kunnen immers verschillen.

Bij DKV op mijn tankkaart is dat ook zo. Eén reversecharge voor duitsland van 2.5 euro per maand (dus de eigenlijke kost verbonden aan het bezit van de kaart, ongeacht gebruik of niet) en dan een factuur per land. Mijn record tot nu toe is 10 facturen op een maand :D

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, dragonfly zei:

SEPA staat er toch op? QR code niet.

Ik bedoelde SEPA-domiciliëring. Maar ondertussen heb ik automatisch betalen via kredietkaart al geactiveerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9/7/2024 om 20:14, ir_fuel zei:

Welja, heb nog niet gezien dat ze dat uitsplitsen per land. Bij BMW is dat toch niet dacht ik.

Bij Tesla is dat per laadbeurt. Heb je gedurende het jaar niets van facturen, en dan kan je in juli en augustus opeens 20 facturen inboeken van 3 verschillende landen. 😂

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9/7/2024 om 20:08, dragonfly zei:

Ik navigeer met Waze dus nooit aan gedacht om even op de BMW GPS te kijken 🙈

als ik zie hoe die in-car navigatie is dan vraag ik me af of deze zo goed is als een waze of google maps. Dus begrijp mensen wel dat ze Waze blijven gebruiken. Je stapt in de auto en voor je het weet ben je met Android Auto verbonden en staat Waze te pronken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren kom ik ergens toe en 200m verder is een Kinepolis parking. Batterij leeg en er staan 10 laadpalen.

- In de BMW GPS zie je geen prijzen. Daarvoor moet je de BMW app openen en daar de paal zoeken, handig zeg.

- Mobiflow. Je moet een laadpaal kiezen om de prijs te zien, maar als je een paal selecteert begint hij meteen te laden.

Ik heb niet geladen maar wat een soep om gewoon te weten wat het zou kosten om je auto op te laden...

Een werknemer zal gewoon zijn laadpas swipen en laden. Maar als je zo de particulier wil overtuigen is er nog werk aan de winkel.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wees maar gerust. Over een paar jaar gaan al die laadpaalmannen klagen dat ze verplicht van europa gaan moeten afficieren op de laadpaal hoeveel een sessie kost.

Terwijl ze nu vooral hun best aan het doen zijn om ervoor te zorgen dat sie verplichting er gaat komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en dan nog het probleem dat je niet overal met de kaart kan betalen én er niet zoals bij brandstof een vastgestelde prijs is door de overheid.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

en dan nog het probleem dat je niet overal met de kaart kan betalen

Dat stoort mij nu niet, laadkaart heb je zo geregeld 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

en dan nog het probleem dat je niet overal met de kaart kan betalen én er niet zoals bij brandstof een vastgestelde prijs is door de overheid.

Dat wordt toch opgelost? Voor nieuwe palen verplicht dacht ik om met kaart te kunnen betalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minutes ago, Ugeken said:

Dat wordt toch opgelost? Voor nieuwe palen verplicht dacht ik om met kaart te kunnen betalen.

Ja, en die duizenden palen die er nu al staan ondersteunen dat niet. Je gaat dus nog jaren met een situatie zitten waar een hele hoop palen het niet ondersteunen, en je er dus niet op kan vertrouwen. Maw vijgen na pasen want je moet toch een laadpas bij hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minutes ago, dragonfly said:

Gisteren kom ik ergens toe en 200m verder is een Kinepolis parking. Batterij leeg en er staan 10 laadpalen.

- In de BMW GPS zie je geen prijzen. Daarvoor moet je de BMW app openen en daar de paal zoeken, handig zeg.

- MyMobelity. Je moet een laadpaal kiezen om de prijs te zien, maar als je een paal selecteert begint hij meteen te laden.

Ik heb niet geladen maar wat een soep om gewoon te weten wat het zou kosten om je auto op te laden...

Een werknemer zal gewoon zijn laadpas swipen en laden. Maar als je zo de particulier wil overtuigen is er nog werk aan de winkel.

Dat weet je dus niet. Voor mij geen issue want ik doe dat niet vaak, maar als dat je enige manier van laden is is dat echt een slecht systeem idd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minutes ago, Liquid Li0n said:

als ik zie hoe die in-car navigatie is dan vraag ik me af of deze zo goed is als een waze of google maps. 

De mijne heeft al een paar steken laten vallen. Eenrichtingstraten in sturen in de foute richting. In Duitsland ook al eens een straat in gestuurd met een bus-sluis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, ir_fuel zei:

De mijne heeft al een paar steken laten vallen. Eenrichtingstraten in sturen in de foute richting. In Duitsland ook al eens een straat in gestuurd met een bus-sluis.

exact. daarom dat ik waze of google maps gebruik. Is veel sneller actueel gebracht dan de navigatie kaarten van automerken. Ook al gebruiken ze soms gewoon TomTom maps of OpenStreetMap ofzo.

13 minuten geleden, Ugeken zei:

Dat wordt toch opgelost? Voor nieuwe palen verplicht dacht ik om met kaart te kunnen betalen.

nieuwe palen BOVEN een bepaalde kw/h. Pas in 2027 zou het met terugwerkende kracht moeten gaan. Ik zoek het eens opnieuw op.

5 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ja, en die duizenden palen die er nu al staan ondersteunen dat niet. Je gaat dus nog jaren met een situatie zitten waar een hele hoop palen het niet ondersteunen, en je er dus niet op kan vertrouwen. Maw vijgen na pasen want je moet toch een laadpas bij hebben.

exact. Marketing praat dus. 

In 2027 hopelijk meer soelaas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://www.tijd.be/ondernemen/auto/betalen-met-bankkaart-bij-alle-nieuwe-snellaadpalen/10509641.html#:~:text=Uitbaters van bestaande snellaadpalen krijgen tot 2027 om hun palen aan te passen aan de nieuwe regels.

Blij gemaakt met een dode mus zoals ze zeggen:

alle nieuwe publieke snelladers (met een laadsnelheid van 50 kilowatt of meer) vanaf april 2024 zijn voorzien van de mogelijkheid om met een bankkaart te betalen. Uitbaters van bestaande snellaadpalen krijgen tot 2027 om hun palen aan te passen aan de nieuwe regels.

De Europese verplichting om met bankkaarten te kunnen betalen geldt niet voor de overgrote meerderheid van de publieke laadpalen in ons land. Dat zijn laders met een laadsnelheid van minder dan 50 kilowatt.

aangepast door Liquid Li0n
Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste dagen had ik mijn laadpas nog niet. Door het scannen van de qr op de laadpaal (Totalenergies) kon ik na registratie perfect laden met afrekening op de kaart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minutes ago, Ugeken said:

De eerste dagen had ik mijn laadpas nog niet. Door het scannen van de qr op de laadpaal (Totalenergies) kon ik na registratie perfect laden met afrekening op de kaart.

Ja en?

Elke paal heeft zo zijn eigen app. Zeer handig. Of zoals bij Smappee: "deze qr code is geen geldige laadpaal", na het scannen van de code op hun eigen paal :lolz:

Dat is dus nog 100 keer erger. Kan je 100 apps gaan installeren en betaalmethodes configureren.

 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ja en?

Elke paal heeft zo zijn eigen app. Zeer handig. Of zoals bij Smappee: "deze qr code is geen geldige laadpaal", na het scannen van de code op hun eigen paal :lolz:

Dat is dus nog 100 keer erger. Kan je 100 apps gaan installeren en betaalmethodes configureren.

 

Die QR 'open' zetten, moet door de beheerder gebeuren. Hetzelfde issue op onze personeelsparking gehad. Het is snel opgelost, maar je moet het weten... Smappee laat dit standaard uitgeschakeld staan.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, Maju said:

Die QR 'open' zetten, moet door de beheerder gebeuren. Hetzelfde issue op onze personeelsparking gehad. Het is snel opgelost, maar je moet het weten... Smappee laat dit standaard uitgeschakeld staan.

 

En als dat uit staat hoe moet je dan laden? De enige manier om met de paal te verbinden is met die QR code.

Dat was op de parking van eoa Burger King in Limburg, vorige zomer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, Ugeken said:

Ik weet het, niet handig… maar in nood wel bruikbaar.

Niet alle palen werken met QR code.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is toch weer straf hoe men dat weer gewoon op zijn beloop heeft geladen, ipv dat van in het begin correct te reglementeren. Precies of men kon dat niet zien aankomen, dat aanbieders alles gingen doen om zoveel mogelijk eraan te verdienen (lock-in, geen prijzen tonen etc etc).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid