Ga naar inhoud

Hoe ziet een roadtrip met een elektrische wagen eruit ?


Soul

Aanbevolen berichten

Op 12/8/2024 om 19:02, tuscani zei:

Mooi gemiddelde.  Ik ben net terug van Saint-tropez en had een gemiddelde van 180Wh/km.( Acc steeds op 135 gezet. )

@Liquid Li0n nu ook weer zo een mooi vb. Vertrokken in Beaune ( @Rabbit het kasteel met de race Abarth en vliegtuigen collectie bezocht? ) met volgens de bc een eerste stop in Reims met 14% over. Na een paar km´s zakt dat direct naar 8% en uiteindelijk nog naar 3% in een automatische herberekende  vroegere stop. En dan zegt hij " bij een constante snelheid onder de 110km/u had u 80km verder kunnen rijden "

dwaze computer.  :D

Maar dus mooi overal kunnen laden, zonder problemen.  Ook ter plaatse geen problemen gehad, en zelfs voordeel uit gehaald. ( kennis die mee was, moesten in Port Grimaud een betaalparking op,  en wij mochten op een bewaakte hotelparking laden. En tijdens de buggy tocht stonden we ook net azn de ingang, terwijl hetzelfde koppel ook weer een parking moest gaan zoeken.) 

Nee, weinig voorbereiding gedaan over Beaune. En we hadden toch maar een paar uur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, tuscani zei:

Hij zegt 110km/u omdat dat zijn zuinigste momentum is. Al hetgeen je sneller gaat zit je dus onder zijn officiële verbruik.  Maar daar hou ik dus geen rekening mee, en neem gewoon de max toegelaten snelheid + wat marge. Daarmee dat ik dus nooit op zijn start% mag voortgaan, maar pas na een paar km. Nog zo´n grap is dat als je een adres ingeeft hij zegt x-aantal km´s. "Oh dat valt goed mee" dan duw je op start en krijg je opeens een klets erbij. ?? Vraag me dus niet waarom maar die geeft eerst de km´s in vogelvlucht.  😂😏

 

Oja en hij/zij blijft met een Spaans of Italiaanse tongval spreken. :lolz:

ik krijg nog steeds "numero" te horen bij een afrit. En @ir_fuel de mijne spreekt Franse straatnamen met een Spaans/Italiaans accent uit. Daar versta je dus soms de kloten van. :D

 

Mijn BMW-madam blijft de (snel)wegen in het frans uitspreken, gisteren in Oostende ineens duits ‘R einunddreissig’. Kalle :lolz:

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13/8/2024 om 08:56, tuscani zei:

Een 3 is idd zuiniger, zeker ook in rwd.  De Y rwd is dat ook al tegenover onze awd. Maar het sneller weg zijn aan de tolpoortjes is tijdens de vakantiekm´s voor mij altijd iets waar ik naar uitkijk. :D

Ik krijg altijd een smile als ik het bord peage zie staan na zoveel km´s. 

https://www.vakantieweb.be/artikel/frankrijk-hard-optrekken-na-de-peage?utm_source=facebook&utm_medium=cpc&utm_campaign=actu_nl&fbclid=IwY2xjawEp-SdleHRuA2FlbQEwAAEdndfF10KFhPDcXKZd1rARmX0cI1UzqDMhlqmfHil6nQVyeulityPlws0n_aem_kia8pIVf9zoR-ypv0iBhVw

Lap

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13/8/2024 om 20:51, Ugeken zei:

Mijn BMW-madam blijft de (snel)wegen in het frans uitspreken, gisteren in Oostende ineens duits ‘R einunddreissig’. Kalle :lolz:

Heb ik ook al gehad 😂

Wij hebben iets nieuws (maar het kan ook Waze zijn, die een krulleke gekregen heeft, want ik gebruik die door elkaar).  De pijltjes tussen steden spreekt die nu steevast uit als ‘groter dan’.  (Bv een snelweg die door verschillende steden loopt, bv, eerst passeert die Turijn, dan Milaan,..) en dat staat ook zo op de borden,

dan zegt die Kalle, ‘sla af richting Turijn, groter dan Milaan,…’

  • Grappig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen nog eens mijn superchargen nagekeken, tijdens onze vakantietrek.  150€ voor 2500km. blijft toch meevallen qua verbruik, temeer ik mij niet speciaal aanpas aan snelheid tegenover vroeger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid