Ga naar inhoud

Winterbanden... Opgelegd?


The Swede

Aanbevolen berichten

Ik mag de winterbanden volgende week dinsdag verwachten. De pipo bij ons in de buurt vraagt wel € 20 per band om te monteren :fp: En aangezien ik zowel de banden als de velgen moet vervoeren, wil ik niet te ver uit de buurt gaan ..

20€ is wel veel hè. Komt waarschijnlijk omdat het 18" is, dan durven ze al eens doortellen.

Heb zo ook eens 17€ per band moeten betalen voor 15" en de oude banden waren er zelfs al af. Viel niet over te discussiëren ...

Ben er dan ook nooit meer teruggegaan :D Wel jammer want die gast kon goed uitlijnen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mag de winterbanden volgende week dinsdag verwachten. De pipo bij ons in de buurt vraagt wel € 20 per band om te monteren :fp: En aangezien ik zowel de banden als de velgen moet vervoeren, wil ik niet te ver uit de buurt gaan ..

Zot...

Ik heb maar 15 eur ongeveer per band betaalt voor 20 inch waarbij ze de zomers eraf moesten halen en de nieuwe erop leggen...

God ja, vanaf dat de banden erop liggen kan ik de volgende keer zelf wisselen. En dan enkel eens langsgaan om uit te lijnen.

Uitlijnen???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het woordje eventueel vergeten!

uitlijnen is toch ni nodig als je velgen steekt?

enkel als er op de velgen nieuwe banden gestoken worden

Link naar reactie
Delen op andere sites

uitlijnen is toch ni nodig als je velgen steekt?

enkel als er op de velgen nieuwe banden gestoken worden

Dan is uitlijnen nog niet nodig,zeker niet als je zomerbanden mooi gelijk afslijten. Je zal waarschijnlijk balanceren bedoelen (gewichtjes plaatsen om de onbalans weg te werken).

1 keer per jaar je auto laten uitlijnen is wel geen overbodige luxe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net de winterbandjes op de Golf VI van mijn moeder gelegd. 16 inch staal op een zwarte wagen => french style ! :)

Ze vond het wel precies niet leuk!

Heeft 2 keer gevraagd of er nog een wieldeksel op moest komen. :grin:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net terug van de bandenboer. De banden op velg lagen hier al een tijdje klaar maar zijn nu eindelijk gemonteerd. Serieus verschil met de zomerbandjes :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is uitlijnen nog niet nodig,zeker niet als je zomerbanden mooi gelijk afslijten. Je zal waarschijnlijk balanceren bedoelen (gewichtjes plaatsen om de onbalans weg te werken).

1 keer per jaar je auto laten uitlijnen is wel geen overbodige luxe.

Waarom zou je jaarlijks je auto laten uitlijnen?

Als je nergens tegenknalt vergaat die uitlijning niet hoor. En als die wel vergaat, kan je beter je ophanging laten nakijken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag mijn winterbanden/velgen gelegd. Daarnet mee gereden, 3-4° buiten. Slaagt dat tegen:(

1. rolgeluid is 2x zoveel als mijn 19" Michelin PS2's..

2. grip is slechter?! Kont is een paar keer weggeslaan, sneller dan op zomerbanden?

3. ik raak nu telkens de grond vooraan op drempels, daarvoor had ik daar geen last van en nu wel.. OEM 18" velgen, komt hij daardoor lager mss?

4. banden piepen direct. PS2's heb ik nooit gehoord, of ik moest echt heel gek doen.

Banden zijn Dunlop SP Wintersport 3D's.. Misschien wel eens de bandenspanning gaan controleren morgen, mss staan ze te hard.

Profiel achteraan is ook wel nog maar zo'n 5-6mm, goed voor 1 winter wss.

Da's allemaal normaal he maat. ;)

't Enige dat ik minder heb zijn rolgeluiden. 't Comfort is er ook een kleine snee op vooruit gegaan.

Als je bandenmaat correct is kan het zijn dat 'ie een heel klein beetje lager ligt, maar 't is niet veel.

Verwonderlijk wel, want ik heb dat gevoel ook. Maar 't scheelt 0,04cm bij mij als ik kan tellen. :D

Probleem 1 en 2 hebben wss zichzelf opgelost door de banden op deftige druk te zetten:oops: Ik denk dat er nog 1.5 bar inzat ofzo:D

Probleem 3 is ook gevonden.. Blijkbaar ligt er 225/40/18 op vooraan en 255/35/18 op achteraan.

Dat moet normaal 225/45/18 zijn en 255/40/18:rolleyes: Daarom dat ik dus hier en daar de grond raak:(

Heb die bij de auto bij gekregen, dusja.. Qua teller scheelt dat, maar naar onder toe, dus geen flitsgevaar:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem 1 en 2 hebben wss zichzelf opgelost door de banden op deftige druk te zetten:oops: Ik denk dat er nog 1.5 bar inzat ofzo:D

Probleem 3 is ook gevonden.. Blijkbaar ligt er 225/40/18 op vooraan en 255/35/18 op achteraan.

Dat moet normaal 225/45/18 zijn en 255/40/18:rolleyes: Daarom dat ik dus hier en daar de grond raak:(

Heb die bij de auto bij gekregen, dusja.. Qua teller scheelt dat, maar naar onder toe, dus geen flitsgevaar:D

Dat verklaart al veel natuurlijk! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem 1 en 2 hebben wss zichzelf opgelost door de banden op deftige druk te zetten:oops: Ik denk dat er nog 1.5 bar inzat ofzo:D

Probleem 3 is ook gevonden.. Blijkbaar ligt er 225/40/18 op vooraan en 255/35/18 op achteraan.

Dat moet normaal 225/45/18 zijn en 255/40/18:rolleyes: Daarom dat ik dus hier en daar de grond raak:(

Heb die bij de auto bij gekregen, dusja.. Qua teller scheelt dat, maar naar onder toe, dus geen flitsgevaar:D

volgens mij kloppen die maten toch voor een E9X serie(of 't moet zijn dat ik weer nie goe gekeken heb met wat je rijdt....)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast caoimhin
Ze zijn nu toch besteld, dus het zal 18 worden .. dit jaar liggen ze er mss laat op, maar ik wil niet 1/3 of 1/4 van het jaar op 16 rijden. En heb toch 18" velgen op overschot liggen ..

Maandag besteld, gisteren mail ontvangen dat ze 29 november zouden geleverd worden en vandaag reeds toegekomen :D

393272_2437209242951_1033345104_32712999_731426479_n.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens mij kloppen die maten toch voor een E9X serie(of 't moet zijn dat ik weer nie goe gekeken heb met wat je rijdt....)

E46 M3 ;)

Voor een gewone E46 zouden die maten kloppen.. Voor de M3 niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb de mijne deze morgen gemonteerd.

maar ze stonden verdorie serieus vast. zo vast dat ik zelfs mijn dopsleutel afgebroken heb.

maar 't is gelukt. :D

hij staat proper gewassen in wintersetup. (volgens iedereen hier waarschijnlijk de mooiste setup :lol: (zal je niet veel tegenkomen dat iemand zijn wagen mooier staat op wintervelgen dan op zomervelgen )) 'k heb wel vergeten de wintervelgen te wassen dus staan ze er nog vuil van vorig jaar onder :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet zeggen dat die winterbanden precies toch wat sneller gaan schuiven dan mijn zomerbanden, maar ik vind het wel fijn zo ... de 1 heeft zo een wat meer overstuurd karakter.

Hetzelfde hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

was normaal toch?

aangezien ze grotere en slappere lamellen hebben ga je op een droog wegdek een iets zompiger gevoel hebben. daarmee dat ik zo lang mogelijk ging wachten met te monteren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze week toch ook maar eens leggen denk ik, maandagnacht toch wat gladheid gevoeld, in een bochtje was hij plots wel heel enthousiast met z'n poep en toen ik wat verder eens goed remde om te testen kwam ABS al snel tussen, best tricky als je het niet verwacht want de baan leek droog met wat vochtige plekken hier en daar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

was normaal toch?

aangezien ze grotere en slappere lamellen hebben ga je op een droog wegdek een iets zompiger gevoel hebben. daarmee dat ik zo lang mogelijk ging wachten met te monteren

Ik monteer pas als het echt winter wordt... Ondertussen mijn wintervelgen eens proberen te herspuiten :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid