Ga naar inhoud

Winterbanden... Opgelegd?


The Swede

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...
Ik rij in de regen wel altijd met elektronica half uit, soms volledig.

Waarom? Het is net daar waar die elektronica net nuttig is.

Dat is net zo slim als bij sneeuw de elektronica uit zet. Leuk als je op een parking of taxibaan wilt gaan driften, maar dat lijkt me toch niet een ideaal plan tussen ander verkeer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom? Het is net daar waar die elektronica net nuttig is.

Dat is net zo slim als bij sneeuw de elektronica uit zet. Leuk als je op een parking of taxibaan wilt gaan driften, maar dat lijkt me toch niet een ideaal plan tussen ander verkeer.

Ik weet het.. maar als je met verstand rijdt dan breekt je wagen niet plotseling uit.

Ale, ik heb dat nog niet meegemaakt. Met de sneeuw heb ik ook met elektronica uitgereden, enkel op de autostrade aangelaten.. omdat je daar toch niet bewust wil schuiven... maar op de gewone weg altijd uit.

Zolang je met verstand rijdt en bewust ben wat je doet, gebeuren er geen onverwachte dingen, imo. Maar ik heb dan ook nog weinig ervaring, geef ik gerust toe :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet het.. maar als je met verstand rijdt dan breekt je wagen niet plotseling uit.

Ale, ik heb dat nog niet meegemaakt. Met de sneeuw heb ik ook met elektronica uitgereden, enkel op de autostrade aangelaten.. omdat je daar toch niet bewust wil schuiven... maar op de gewone weg altijd uit.

Zolang je met verstand rijdt en bewust ben wat je doet, gebeuren er geen onverwachte dingen, imo. Maar ik heb dan ook nog weinig ervaring, geef ik gerust toe :)

Idem.

Enkel bij de mijne is het uit of aan:D Dus bij regen laat ik het meestal wel aan staan, op rechte stukken toch...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Winterbanden zijn er sinds gisteren af.

Enorm veel verschil op gebied van stuurgevoel, voel opnieuw hoe de baan erbij ligt, stuurt opnieuw veel zwaarder en meer neiging tot overstuur. :party:

(Al is dat laatste misschien eerder een gevolg van de achterbanden die hun einde naderen :D)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Winterbanden zijn er sinds gisteren af.

Enorm veel verschil op gebied van stuurgevoel, voel opnieuw hoe de baan erbij ligt, stuurt opnieuw veel zwaarder en meer neiging tot overstuur. :party:

(Al is dat laatste misschien eerder een gevolg van de achterbanden die hun einde naderen :D)

ik wacht nog een week, volgende week wordt het weer kouder & natter :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is ook zo. Je heb ook wel wat meer grip bij vriestemperaturen, maar je moet al erg gaan zwijnen om dat verschil te merken.

:D :rofl:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is ook zo. Je heb ook wel wat meer grip bij vriestemperaturen, maar je moet al erg gaan zwijnen om dat verschil te merken.

Pff, ik twijfel nog steeds of mijn zomerbanden (indien warm gereden) niet beter zijn bij 0 graden dan mijn winterbanden...

Maar als er sneeuw ligt is het duidelijk.

Bij ijzel en dergelijke merk ik toch niet veel beterschap met winterbanden tegenover zomerbanden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pff, ik twijfel nog steeds of mijn zomerbanden (indien warm gereden) niet beter zijn bij 0 graden dan mijn winterbanden...

Maar als er sneeuw ligt is het duidelijk.

Bij ijzel en dergelijke merk ik toch niet veel beterschap met winterbanden tegenover zomerbanden...

Ik voel toch wel een verschil hoor als het 0°C is :s

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 a 10 cm shit zou wel heel grof zijn :D

Als den boer hier in de straat met zijn olkar van het land komt gereden, dan is dat soms wel het geval. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben toch blij dat ik nog winterbanden heb. Veel sneeuw tussen Gent & Brussel en de straten rond m'n huis zijn een ijspiste. Amper 5cm sneeuw maar daaronder ijs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben toch blij dat ik nog winterbanden heb. Veel sneeuw tussen Gent & Brussel en de straten rond m'n huis zijn een ijspiste. Amper 5cm sneeuw maar daaronder ijs!

Huh???

Ik heb deze morgen thuis (Kortemark) naar Gent gedaan en heb maar wat natte sneeuw tegengekomen en ben nooit onder de 120 gekomen op de snelweg???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid