Ga naar inhoud

Winterbanden... Opgelegd?


The Swede

Aanbevolen berichten

ik zou heel het jaar op die winterbanden rondrijden, geven een pak meer gevoel omdat ze zachter zijn

Meer gevoel? Gevoel als in feedback? Net niet vind ik. Kleinere stuurcorrecties lijken niet opgemerkt te kunnen worden, zwalpen bij wat lastwissels...

Link naar reactie
Delen op andere sites

progressiever bedoelde ik, bij een a-klasse is stuurgevoel sowieso onbestaande

Hm, ik kan er precies niet onmiddellijk inkomen.

A-klasse of A3, veel zal't niet uitmaken denk ik :). Mss een beetje...

Progessiever in de zin dat eventueel overstuur langzamen opbouwt en je je er gemakkelijker aan kan verwachten?

Snedige stuurcorrecties met winterbanden en temperaturen rond 7° op nat wegdek resulteren bij mij is massaal oversturend gedrag. Not funny en veel te slijtig...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb qua wegligging toch soms mijn bedenkingen hoor.

Ongetwijfeld zal je vanaf zo'n 5-6-7° met winterbanden bv. een kortere remafstand hebben, maar rond die temperaturen vind ik dat m'n zomerbanden, qua wegligging en onderstuur, het behoorlijk beter doen dan mijn PA2's.

Bij temperaturen rond 1-2-3° en uiteraard alles wat eronder zit, ben je merkbaar beter met de wintersloefen.

Vandaag bv, temperaturen van zo'n 3-4°, rondpunten bv worden met veel minder onderstuur genomen dan of winterrubber.

Hier zowat hetzelfde gevoel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als den boer hier in de straat met zijn olkar van het land komt gereden, dan is dat soms wel het geval. :D

Bij ons noemt dat een beerkar...

Link naar reactie
Delen op andere sites

nat enzo..

Uniiiiroyaaaal (Op het deuntje van ricola)

Zalige bandjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Binnen twee weekjes komen de zomerbanden erop, setje sportmaxxen (of heeft iemand andere suggesties?). Chinees winterrubber is geen kl*te waard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Iemand ervaring om via autobandenmarkt.be een volledig set (stalen) velgen inclusief winterbanden te bestellen?

Is dat een beetje te vertrouwen?

De Fiat 500 van mijn ma wordt de komende winter ook voorzien van winterbanden en ben eens aan het rondkijken of het nu al niet interessant kan zijn om ze te bestellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast caoimhin

Mijn winterbanden heb ik daar besteld weliswaar zonder velgen. Buiten het feit dat de levering beter kon (toen ik thuis kwam stonden ze gewoon voor de deur, eender wie had ze kunnen meenemen) is alles vlot verlopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn winterbanden heb ik daar besteld weliswaar zonder velgen. Buiten het feit dat de levering beter kon (toen ik thuis kwam stonden ze gewoon voor de deur, eender wie had ze kunnen meenemen) is alles vlot verlopen.

Hier idem.

Ik denk trouwens dat je bij een deftige bandenboer dezelfde prijs kan krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb ook al een paar banden daar besteld, steeds correcte levering en keurig op tijd. ook al volledig gemonteerde besteld en die waren ook direct monteerbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier idem.

Ik denk trouwens dat je bij een deftige bandenboer dezelfde prijs kan krijgen.

Continental sportcontact 5 kost bij mijn bandenboer(en ook de jouwe :D) 132 euro, inclusief montage en balancering.

Op autobandenmarkt kost de band 133 euro, zonder montage en balancering.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er nog iemand een wintersetje zoekt (Dezent velgen 16" en nieuwe banden) mag die me altijd contacteren. Ze komen van een Saab 9-3 dus past ook op Opel dacht ik!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Continental sportcontact 5 kost bij mijn bandenboer(en ook de jouwe :D) 132 euro, inclusief montage en balancering.

Op autobandenmarkt kost de band 133 euro, zonder montage en balancering.

Is dat ook mijn bandenboer dan? :D Binnenkort eens winterbandjes bestellen voor de MX-5. Zin in een dakloze winterse roadtrip :ninja:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dat ook mijn bandenboer dan? :D Binnenkort eens winterbandjes bestellen voor de MX-5. Zin in een dakloze winterse roadtrip :ninja:

Omdat jij uit Bocholt bent, ben jij zelf de boer!

Ja, het is ook jouw bandenboer :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat jij uit Bocholt bent, ben jij zelf de boer!

Ja, het is ook jouw bandenboer :D

Klootzak :D

Binnenkort eens binnenspringen om te vragen wat een volledige ophangingskit voor een MX-5 kost en dan ineens mijn bodemplaat van de Golf terug laten monteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dat ook mijn bandenboer dan? :D Binnenkort eens winterbandjes bestellen voor de MX-5. Zin in een dakloze winterse roadtrip :ninja:

I'm in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Ik leg ze er pas op ergens eind december... Moet ze hebben voor op skireis te gaan met nieuwjaar en daarna laat ik ze nog liggen tot eind februari...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik leg ze er pas op ergens eind december... Moet ze hebben voor op skireis te gaan met nieuwjaar en daarna laat ik ze nog liggen tot eind februari...

Jij weet al dat er tot eind februari geen sneeuwperiode aankomt? :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid