Ga naar inhoud

Winterbanden... Opgelegd?


The Swede

Aanbevolen berichten

Ze zijn vooral efficiënt onder 7°, niet onder 12°.

ah, ik dacht 12. Ik leg ze er liever wat vroeger op, soms sneeuwt het al in November. 't is dan ook nog rustig in de garage en kan ik na mijn werk nog een afspraak maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begrijp ik. Ik vervang ze zelf, dus dan kan je al eens meer last minute beslissen om ze er op te leggen.

Mja, privé zou ik ook 2 sets wielen hebben en zelf wisselen. Deze is lease, dus maakt het mij niet echt uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zijn vooral efficiënt onder 7°, niet onder 12°.

's ochtends is het toch onder de 7° ? De max temp zit rond de 10/11 graden. Ik heb ze er ook al een paar weken onder liggen. Verrast zal ik in ieder geval niet worden. Het is nu niet dat het nog 20° zal worden of zo, dus die extra slijtage blijft ook wel binnen de perken

Link naar reactie
Delen op andere sites

De mijne liggen er een week op.

t was van moeten want vorige week een zomerband kapot gereden. Dan maar direct de 4 velgen gewisseld, het is toch al vrij vaak onder de 7 graden 's morgens en 's avonds.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De mijn liggen er sinds 22 oktober erop. :)

Oei, die van jou gaan hun beste tijd al gehad hebben voor er sneeuw ligt, in de veronderstelling dat het nu zelfs nieuwe waren...

Jij weet al dat er tot eind februari geen sneeuwperiode aankomt? :o

Dat zeg ik toch niet... ik leg ze eind december en laat ze dan een goei 2 maand liggen... Tenzij het dan nog steeds streng wintert en ik ze laat liggen tot max eind maart...

Ik vind mijn zomerbanden beter dan mijn winterbanden en heb die dingen voor op skireis te gaan.

De mijne liggen er een week op.

t was van moeten want vorige week een zomerband kapot gereden. Dan maar direct de 4 velgen gewisseld, het is toch al vrij vaak onder de 7 graden 's morgens en 's avonds.

Gij woont ook in de bergen hééé :D

Nee, mocht ik zeker weten dat ik mijn A7 langer dan 3 jaar ga rijden zou ik overwegen om deze zomer 21 inch zomervelgen te monteren zodat ik ook zelf kan wisselen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorige week geen enkele keer de boordcomputer een temperatuur lager dan 7° zien aangeven. Ook 's avonds laat toen ik van het voetbal kwam was het 11°.

Heb hier 's morgens vroeg toch een paar keer 5 graden gezien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gij woont ook in de bergen hééé :D

Nee, mocht ik zeker weten dat ik mijn A7 langer dan 3 jaar ga rijden zou ik overwegen om deze zomer 21 inch zomervelgen te monteren zodat ik ook zelf kan wisselen...

Ge kunt er mee lachen, maar da scheelt dus echt he, eens ge ten zuiden van Brussel gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee maar ge moet daarvoor niet tot in de Ardennen he. Brussel-Nijvel is al een verschil. Zot eigenlijk. Met de trein kon ik dat goed zien, je zag het landschap gewoon veranderen in de winter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee maar ge moet daarvoor niet tot in de Ardennen he. Brussel-Nijvel is al een verschil. Zot eigenlijk. Met de trein kon ik dat goed zien, je zag het landschap gewoon veranderen in de winter.

Ik heb het ook over gans Wallonië, heb altijd al dat idee gehad dat het daar effectief kouder is dan in Vlaanderen. Minder warme zeelucht zeker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorige week geen enkele keer de boordcomputer een temperatuur lager dan 7° zien aangeven. Ook 's avonds laat toen ik van het voetbal kwam was het 11°.

Je mag van mij gelijk hebben hoor, maar als ik 's morgens in de wagen stap is het tussen de 1 en 7 graden geweest. En de max temp is nooit hoger geweest dan 12 graden.

Normaal gezien zou ik misschien mijn zomerbanden hebben laten liggen, maar ik wilde die toch van as verwisselen. Dan maar direct de winterbanden erop gezet. Vooraan nog 7mm en achteraan nog 6mm. Tegen dat de sneeuwperiode voorbij is zitten ze op het minimum van 4mm en dan laat ik ze nog een maandje erop liggen zodat ze daarna rechtstreeks naar de vuilbak kunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het ook over gans Wallonië, heb altijd al dat idee gehad dat het daar effectief kouder is dan in Vlaanderen. Minder warme zeelucht zeker.

Geldt in iets mindere mate ook voor Limburg. Minder warme zeelucht in combinatie met zandgronden. In de zomer een paar graden warmer, in de winter een paar graden kouder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast caoimhin

Heb hier 's morgens vroeg toch een paar keer 5 graden gezien.

Ik ben nu ook maar rond 8u30 op de baan, is niet echt vroeg natuurlijk.

Je mag van mij gelijk hebben hoor, maar als ik 's morgens in de wagen stap is het tussen de 1 en 7 graden geweest. En de max temp is nooit hoger geweest dan 12 graden.

Normaal gezien zou ik misschien mijn zomerbanden hebben laten liggen, maar ik wilde die toch van as verwisselen. Dan maar direct de winterbanden erop gezet. Vooraan nog 7mm en achteraan nog 6mm. Tegen dat de sneeuwperiode voorbij is zitten ze op het minimum van 4mm en dan laat ik ze nog een maandje erop liggen zodat ze daarna rechtstreeks naar de vuilbak kunnen.

Het gaat niet om gelijk hebben hoor :) Sowieso hangt veel af van je geografische locatie. Ik heb het (op een uitzonderlijke ochtans / avond mss na) nog niet onder de 7° weten gaan terwijl ik op de baan was. Ik doe ook maar 300km per week, waarvan 200km overdag :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nu ook maar rond 8u30 op de baan, is niet echt vroeg natuurlijk.

Het gaat niet om gelijk hebben hoor :) Sowieso hangt veel af van je geografische locatie. Ik heb het (op een uitzonderlijke ochtans / avond mss na) nog niet onder de 7° weten gaan terwijl ik op de baan was. Ik doe ook maar 300km per week, waarvan 200km overdag :)

Ik denk dat MSXX zoals mij een vroege vogel is! Ik zit in mijn auto om half 7... dan is het best wel nog koud!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook 2x een set gemonteerd. Wel tot de vaststelling gekomen dat beiden karren nieuwe zomersloffen nodig hebben. Dat gaan pijn doen. :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

De verlaging doet geen goed bij mij. Binnenkant op den draad heb ik mogen vaststellen, terwijl de buitenkant nog 3mm of meer heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De verlaging doet geen goed bij mij. Binnenkant op den draad heb ik mogen vaststellen, terwijl de buitenkant nog 3mm of meer heeft.

kan ook van de bochten komen hé als je die nogal sportief neemt :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan ook van de bochten komen hé als je die nogal sportief neemt :D

Dames en heren, we leren bij. Banden die verslijten aan de binnenkant van te veel bochten te pakken!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dames en heren, we leren bij. Banden die verslijten aan de binnenkant van te veel bochten te pakken!

alé we zijn vertrokken voor 10 pagina's, zegt camber je iets ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid