Ga naar inhoud

Winterbanden... Opgelegd?


The Swede

Aanbevolen berichten

:lolz:

Leg uit, ik ben benieuwd. Hoe kunnen je banden te hard verslijten aan de binnenkant door te veel bochten te pakken.

Ik heb gezegd sportief hé, niet teveel bochten ;)

maar goed, even corrigeren. Wss dus teveel camber (rechtdoor rijden = slijten)

Link naar reactie
Delen op andere sites

En da's ook de boosdoener bij mij. Standaard door die verlaging heb ik te veel camber dan goed is vrees ik.

Door sportief bochtjes hard te pakken help ik de buitenkant wat om gelijke tret proberen te houden met de binnenkant die afziet van het camber. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb op de BMW al drie weken wintervelgen liggen omdat de zomerbanden te hard versleten waren.

Gisteren de wintervelgen onder de Volvo laten monteren omdat ik een band kapot heb gereden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Winterbanden, 7 graden? Een band werkt op het wegdek, gaat het dan niet over wegdek temperatuur? Ik vind het allemaal gezeik. Mijn wintersloffen liggen er sinds 1 oktober op sinds het verplicht is om vanaf 1 oktober op winterbanden te rijden in Luxembourg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En da's ook de boosdoener bij mij. Standaard door die verlaging heb ik te veel camber dan goed is vrees ik.

Door sportief bochtjes hard te pakken help ik de buitenkant wat om gelijke tret proberen te houden met de binnenkant die afziet van het camber. :D

uw binnenkant ziet daar ook van af hoor maar zorg dat fuel het niet leest hé.

Net zoals dat de achterbanden op een kart vooral binnenin slijten van de druk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de E liggen ze nu 2 weken. Dag 1 was het 's morgens meteen prijs, 1°C buiten en zelfs al gestrooid op het wegdek. Die week is het nog flink koud geweest, daarna niet meer.

Maar fucket, hij rijdt beter :D

Op de S2000 liggen nog zomerbanden... ik zie nog gebeuren dat ik die kar mag gaan halen in de sneeuw :roll:

MG ook zomerbanden, is de bedoeling dat die kar niet (veel) gaat buitenkomen in winteromstandigheden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hier 's morgens vroeg toch een paar keer 5 graden gezien.

2° graden is het laagste dat ik de voorbije weken gezien heb (ja ik ben enkele keren 's nachts op de baan geweest), maar vrij regelmatig onder de 7°C 's ochtends...

Mijn wintersloefen liggen er al een week of 3 op, 'k had een van m'n banden lek gereden (nagel in) en het niet dadelijk opgemerkt dus band naar de kloten. Om dan nog 1 band te steken vond ik onnozel dus direct m'n wintersloefkes eronder en volgend jaar 4 nieuwe zomerbanden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En da's ook de boosdoener bij mij. Standaard door die verlaging heb ik te veel camber dan goed is vrees ik.

Door sportief bochtjes hard te pakken help ik de buitenkant wat om gelijke tret proberen te houden met de binnenkant die afziet van het camber. :D

Zou toch je uitlijning eens laten nakijken want dat is toch een serieus verschil voor enkel maar een verlaging te hebben...

Link naar reactie
Delen op andere sites

uw binnenkant ziet daar ook van af hoor maar zorg dat fuel het niet leest hé.

Net zoals dat de achterbanden op een kart vooral binnenin slijten van de druk.

Ja want wat kent fuel nu van bandenslijtage. Die heeft maar 15 sets banden van verschillende merken opgereden op zijne GT3, met verschillende camberafstellingen.

Ge vergeet al om te beginnen dat ne kart geen vering heeft. Uw vergelijking gaat totaal niet op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja want wat kent fuel nu van bandenslijtage. Die heeft maar 15 sets banden van verschillende merken opgereden op zijne GT3, met verschillende camberafstellingen.

Ge vergeet al om te beginnen dat ne kart geen vering heeft. Uw vergelijking gaat totaal niet op.

komaan fuel... uiteraard speelt de camber een rol maar we spreken over gewone auto's hé. Die rijden meestal niet zo negatief rond als jij met uw GT3.

Zelfs met een vering heb je nog altijd "tire deformation" en "lateral forces".

't is geen moto met 2 wielen hé, die leunt maar op 1 kant.

Ik vind het niet meer terug maar er bestaat een on-board slow-motion film van een F1 auto waar je mooi ziet wat de banden doen in een bocht.

Goed, eindeloos discussiëren lost ook niets op dus dan heb je maar gelijk.

Deze morgen om 5u30 vertrokken en het was 10°C.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De verlaging doet geen goed bij mij. Binnenkant op den draad heb ik mogen vaststellen, terwijl de buitenkant nog 3mm of meer heeft.

ik heb hetzelfde voor sinds mijn verlaging. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfs met een vering heb je nog altijd "tire deformation" en "lateral forces".

Ja, idd, waar de buitenste flank van de band en het buitenste stuk van het loopvlak het allemaal te verduren krijgen.

Deze morgen om 5u30 vertrokken en het was 10°C.

Hier om 8:40 was het 4 graden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze morgen om 5u30 vertrokken en het was 10°C.

Gierige pin. De verwarming zo laag zetten in je garage! :P

No way dat het 10°C was om 5u30 :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gierige pin. De verwarming zo laag zetten in je garage! :P

No way dat het 10°C was om 5u30 :roll:

auto slaapt voorlopig buiten, toen ik Brussel binnenreed was het wel 7,5°

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Net 4 Nokian WR D3's besteld voor onder de Kia. Mama heeft nog nooit winterbanden gehad maar ik voel me toch veiliger als ze in de koude maanden met winterbanden onderweg is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid