Ga naar inhoud

Winterbanden... Opgelegd?


The Swede

Aanbevolen berichten

Net 4 Nokian WR D3's besteld voor onder de Kia. Mama heeft nog nooit winterbanden gehad maar ik voel me toch veiliger als ze in de koude maanden met winterbanden onderweg is...

Je hebt gelijk, is ook effectief een pak veiliger.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moest vandaag bij Deconde zijn voor een adapter, ook maar eens gevraagd voor winterbanden in mijn maat.

'Ik heb goodrich aan 112€/stuk'

'en deftige banden van een deftig merk?'

'da's top, zijn van de beste winterbanden die er te krijgen zijn'

'geef me toch ook maar de prijs van Continental TS850, Dunlop 4D, eventueel Nokian WR D3 enzo'

'*lacht* goodrich is veel beter dan die merken!'

Daar krijg ik dus het schijt van hé. Ok dat je een huismerk hebt, maar een beetje objectiviteit inzake advies naar je klanten toe mag wel....

Als ik 'm er op wees dat tests wel andere adviezen geven, kreeg ik als antwoord 'die tests houden er geen rekening mee met welke auto je rijdt'. Euh, die Duitse tests worden veelal uitgevoerd met BMW 3's, en ik rijd een BMW, terwijl jij me nog niet eens gevraagd hebt met wat voor auto ik rijd (laatste keer dat ik daar was, was het met een FWD Lupo).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Winterbanden nog niet opgelegd, maar wel al citroenen

Iloveeco_Citroenen-opgelegd-in-zout1.png

Daar wil ik ook het fijne van weten. Wat is het resultaat?

Ik heb in Frankrijk nl enkele citroenbomen staan en die geven nogal wat fruit, maar allemaal op dezelfde moment. Ware handig om daar wat mee te kunnen doen.

Idem met de pompelmoesen. Als die bomen zo doorgaan, kan ik binnen een paar weken Carrefour, Auchan en Leclerc bevoorraden :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast caoimhin
maandagmorgen afspraak, laat de sneeuw maar komen :D

Sneeuw is er precies al :P Op zomerbandjes terug van Parijs komen straks, deze week dan maar eens tijd nemen voor de winterbanden op te leggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heeft het zin om op m'n vw caddy (2011) met 51kw winterbanden te leggen ?

is maat 195/65 r15 91T. Welke band is er aan te raden ?

ELKE auto is waard op winterbanden te leggen. Power heeft geen belang. Zat vandaag met de andere Belg die hier in Oulu woont net te lachen dat we beiden één keer hebben geprobeerd zonder winterbanden rond te rijden voor een dag toen de eerste sneeuw kwam. "Die ging toch weer smelten en we hadden beiden een 4WD wagen" ... :lolz: Eén keer probeert ge dat dus.

In die maat en met dat type wagen, kunt ge echt supergoeie winterbanden leggen en dan ga je daar ongelofelijk dingen mee kunnen doen. Ze zijn smal en hoog. perfect :)

Nu er een Nokian Hakkapeliitta R of een Nokian W+ ondersteken en ge zijt de rapste man van Belgie de eerste keer dat het sneeuwt :D

http://www.nokiantyres.com/tyre?id=10924176&group=1.01&name=Nokian+Hakkapeliitta+R

Link naar reactie
Delen op andere sites

en ge zijt de rapste man van Belgie de eerste keer dat het sneeuwt :D

Dat is het verschil tussen Finland en België. Hier sta je toch vast of mag je aan 40km/h je voorganger op zomerbanden volgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ba neegt gij. Vooral de besneeuwde stukken opzoeken waar niemand durft rijden.

'k Herinner mij destijds dat ik de S320 naar Finland terug moest rijden net voor Kerst. Spijkerbanden opgelegd voor het vertrek (kon moeilijk onderweg een swap doen) en net die dag sneeuwt het ginder.

E19 van Brussel naar Antwerpen staat iedereen op het enige sneeuwvrije vak aan te schuiven. Schoon aan 120 op het derde vak naar Antwerpen gereden. Eerste keer dat ik in Vlaanderen rondreed zonder dat er een kalf van Mozes steevast voor mijnen neus in het linkervak hing :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ba neegt gij. Vooral de besneeuwde stukken opzoeken waar niemand durft rijden.

'k Herinner mij destijds dat ik de S320 naar Finland terug moest rijden net voor Kerst. Spijkerbanden opgelegd voor het vertrek (kon moeilijk onderweg een swap doen) en net die dag sneeuwt het ginder.

E19 van Brussel naar Antwerpen staat iedereen op het enige sneeuwvrije vak aan te schuiven. Schoon aan 120 op het derde vak naar Antwerpen gereden. Eerste keer dat ik in Vlaanderen rondreed zonder dat er een kalf van Mozes steevast voor mijnen neus in het linkervak hing :D

Dat geloof ik.

Spijkerbanden zijn wel verboden in België.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat geloof ik.

Spijkerbanden zijn wel verboden in België.

niet waar

Het gebruik van spijkerbanden is in ons land toegelaten van 1 november tot en met 31 maart.

http://www.touring.be/nl/voorbereiden/op-vakantie-vertrekken/info-per-land/wetgeving-sneeuwkettingen-spijkerbanden/landen/belgie.asp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt. Op bepaalde banen mag je wel maar 60, of mss zelfs overal, en dan moet je in feite een rond verkeersbord met rode rand en 60 op aan je achterkant hangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sneeuw is er precies al :P Op zomerbandjes terug van Parijs komen straks, deze week dan maar eens tijd nemen voor de winterbanden op te leggen.

Heb nog geen last gehad maar ze liggen er nu onder.

Is wel ff wennen van 20" --> 18" :noparty:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah kijk.

Maar niet aan 120 km/u blijkbaar.

En gij werkt voor ... ? :roll:

De flikken stonden trouwens mee aan te schuiven op het eerste vak en ik betwijfel het dat ze mij zouden komen halen zijn :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik probeer er deze winter mee te brengen uit Zweden.

#wintercarbagerun B)

Plezante investering :D

Nokian of Gislaved ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

En gij werkt voor ... ? :roll:

De flikken stonden trouwens mee aan te schuiven op het eerste vak en ik betwijfel het dat ze mij zouden komen halen zijn :lol:

Ik zeg niet dat jij dat niet mag doen (of dat ik dat niet zou doen), ik zeg enkel dat je argumentie: "ik heb geen last van de sneeuw want rij gewoon door aan 120 op spijkerbanden" niet legaal is.

Dat is zoals: "ik heb geen last van de dagelijks gewone ochtendspits naar Brussel, want ik rij gewoon over de pechstrook".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid