Ga naar inhoud

Winterbanden... Opgelegd?


The Swede

Aanbevolen berichten

Ik zeg niet dat jij dat niet mag doen (of dat ik dat niet zou doen), ik zeg enkel dat je argumentie: "ik heb geen last van de sneeuw want rij gewoon door aan 120 op spijkerbanden" niet legaal is.

Dat is zoals: "ik heb geen last van de dagelijks gewone ochtendspits naar Brussel, want ik rij gewoon over de pechstrook".

Kramikkige vergelijking. 120 rijden op spijkerbanden is een stukje minder gevaarlijk dan rijden op de pechstrook. Rijden op zomerbanden met 3mm profiel in de regen aan 120 is gevaarlijker dan op spijkerbanden rijden aan die snelheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kramikkige vergelijking. 120 rijden op spijkerbanden is een stukje minder gevaarlijk dan rijden op de pechstrook. Rijden op zomerbanden met 3mm profiel in de regen aan 120 is gevaarlijker dan op spijkerbanden rijden aan die snelheid.

Waarom zijn spijkerbanden gevaarlijk op die snelheid? De spijkers laten los?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kramikkige vergelijking. 120 rijden op spijkerbanden is een stukje minder gevaarlijk dan rijden op de pechstrook. Rijden op zomerbanden met 3mm profiel in de regen aan 120 is gevaarlijker dan op spijkerbanden rijden aan die snelheid.

Het gaat over de illegaliteit, niet het gevaar.

Maar bon, ik begrijp dat iedere Fin hier zou vliegen ipv aan te schuiven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat over de illegaliteit, niet het gevaar.

Maar bon, ik begrijp dat iedere Fin hier zou vliegen ipv aan te schuiven.

Ja. Maar het is ook verboden verkeerd te parkeren, uw auto te tunen en dat niet aan uw verzekering door te geven, te snel te rijden, ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Plezante investering :D

Nokian of Gislaved ;)en

Tzal wat afhangen van wat er op de zweedse 2ehandsmarkt beschikbaar is. Ze moeten maar een 4tal dagen dienen. De rest is toch maar om de held uit te hangen in België :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eergisteren een set Conti TS 830p en een set Conti TS 850 besteld, tweede set komt op mijn stuk oud ijzer. Wat ik er van gelezen had was positief, vooral qua remmen en tractie in de sneeuw. Benieuwdheid!

Zijn wel pas vandaag opgestuurd dus zullen hier aankomen tegen dat de sneeuw weer weg is :(

@Asserti; ik heb hier nog een bruikbaar setje Conti TS830 liggen in E34-maat, en een paar dozen spijkers. Sla je slag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eergisteren een set Conti TS 830p en een set Conti TS 850 besteld, tweede set komt op mijn stuk oud ijzer. Wat ik er van gelezen had was positief, vooral qua remmen en tractie in de sneeuw. Benieuwdheid!

Zijn wel pas vandaag opgestuurd dus zullen hier aankomen tegen dat de sneeuw weer weg is :(

@Asserti; ik heb hier nog een bruikbaar setje Conti TS830 liggen in E34-maat, en een paar dozen spijkers. Sla je slag!

Heb jij nu nieuwe winterbanden gekocht? :o

voel ik me toch een beetje schuldig :$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb jij nu nieuwe winterbanden gekocht? :o

voel ik me toch een beetje schuldig :$

jawohl. Eentje was op de rand kaal (driftsporen).

Maar geen stress, na een weekendje Stuttgart bij 35°C in april was het beste er af, ze zaten allemaal al rond de 4 à 5mm profiel. En aangezien ik wel wat km's doe en tegen het einde van de winter nog op wintersport wil is dat te weinig dus ging ik sowieso nieuwe kopen. Enige verschil is dat dat setje nu niet meer verkoopbaar is doordat er eentje kaal is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lap ik ben er weer te laat mee. :( Elk jaar stel ik uit ze te leggen tot het uiteindelijk al aan het vriezen is en nu ook al af en toe sneeuw valt. Straks de velgen gaan halen om ze te leggen (banden zelf heb ik al) maar wanneer ze er weer op zullen liggen... Waarschijnlijk in februari ofzo :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die van mij liggen nog op mijne zolder van de garage...

Ga ze waarschijnlijk niet meer erop krijgen tegen morgen en ik moet naar Gent... Ach ja, lekker glijden met mijn kale zomersloefen :lolz:

Ga wel eens binnenkort moeten kijken om het te regelen want ze moeten erop tegen eind van de maand voor de skireis...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren winterset gemonteerd. Voorste banden Dunlops van 2002 (205), achterste Hankook van 2006 (225).

Gevreesd voor onderstuur door de oudere banden vanvoor, maar niks last van. Grippen in het nat minder goed dan mijn nieuwe zomerbanden, maar nog steeds goed doenbaar. Benieuwd hoe ze zich gedragen als het dan eens eindelijk ECHT gaat sneeuwen.

8248718967_10c6d81688_z.jpg

8248718835_60364a1850_z.jpg

Vanavond mijn ma haar Astra eens pimpen met wat Borbet lichtmetaal!

8170306801_e12fe44ae6_z.jpg

8170306305_0aaf5681c7_z.jpgµ

eBay Duitsland :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eergisteren een set Conti TS 830p en een set Conti TS 850 besteld, tweede set komt op mijn stuk oud ijzer. Wat ik er van gelezen had was positief, vooral qua remmen en tractie in de sneeuw. Benieuwdheid!

Zijn wel pas vandaag opgestuurd dus zullen hier aankomen tegen dat de sneeuw weer weg is :(

Wat een schitterende logistiek :lolz:

2 setjes samen besteld en betaald, zelfde leveringsadres, enkel ander facturatie-adres.

Van beide gelijktijdig bevestiging gekregen dat ze verstuurd zijn.

Volgens de tracking zit 1 set momenteel in Karlsruhe, de andere in Eindhoven :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn winterbanden op de skoda werken echt geweldig, hoe ik ooit heb kunnen leven zonder!!!???!!!!

Aja gewoon door op deftige zomerbanden te rijden en mijn rijgedrag aan te passen om dan nog volledig gefrustreerd rond te rijden door al die winterbandenhelden die niet kunnen rijden, volledig vergeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die van mij komen er binnen een goeie week onder :D

Deze morgen een droom op de baan... Bij ons een beetje sneeuw, maar je kon vlotjes overal inhalen... Op de E40 derde strook berijbaar en ik zat er als enkeling op en om Gent binnen te rijden geen verkeer :party:

Link naar reactie
Delen op andere sites

winterbandjes net geleverd, en een bandencentrale gevonden die ze wil opleggen.

joy :party:

Vraagske, ik heb ook al vaak gekeken voor online winterbanden te bestellen. Alleen is dan het prijsverschil miniem als ge daar moet bijtellen dat ge die banden nog moet laten opleggen + moet gaan zoeken naar een banden die dat wilt doen. Scheelt dat bij u dan zoveel in prijs?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid