Ga naar inhoud

Winterbanden... Opgelegd?


The Swede

Aanbevolen berichten

Vraagske, ik heb ook al vaak gekeken voor online winterbanden te bestellen. Alleen is dan het prijsverschil miniem als ge daar moet bijtellen dat ge die banden nog moet laten opleggen + moet gaan zoeken naar een banden die dat wilt doen. Scheelt dat bij u dan zoveel in prijs?

scheelt toch wel wat ja. Ik betaal nu 390€ voor de 4 banden, 30€ verzendkosten en 50€ voor ze te laten wisselen, komt op 470€. Bij Decondé komt dezelfde band op 155€/stuk incl. montage, dus 620€ voor de 4. 150€ verschil.

De tweede set heb ik voor m'n pa besteld... kwam bij mercedes op ca. 1250€ voor de 4 banden incl. montage, ik heb nu 800€ incl. verzending betaald, komt nog 50€ montage bij dus 400€ verschil.

Bijkomend voordeel, Decondé kon me vorige week GEEN A-merk banden meer leveren in mijn maat, dat zou pas voor over x aantal maanden zijn. Dinsdag 2 sets op internet besteld (beide Continental dus A-merk), vandaag geleverd.

Niet elke bandencentrale ziet je daar graag mee komen (begrijpelijk), maar op de site van autobandenmarkt staat een lijst 'montagepartners', die hebben er dus geen probleem mee dat je zelf met banden komt aandraven.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moest vandaag bij Deconde zijn voor een adapter, ook maar eens gevraagd voor winterbanden in mijn maat.

'Ik heb goodrich aan 112€/stuk'

'en deftige banden van een deftig merk?'

'da's top, zijn van de beste winterbanden die er te krijgen zijn'

'geef me toch ook maar de prijs van Continental TS850, Dunlop 4D, eventueel Nokian WR D3 enzo'

'*lacht* goodrich is veel beter dan die merken!'

Daar krijg ik dus het schijt van hé. Ok dat je een huismerk hebt, maar een beetje objectiviteit inzake advies naar je klanten toe mag wel....

Als ik 'm er op wees dat tests wel andere adviezen geven, kreeg ik als antwoord 'die tests houden er geen rekening mee met welke auto je rijdt'. Euh, die Duitse tests worden veelal uitgevoerd met BMW 3's, en ik rijd een BMW, terwijl jij me nog niet eens gevraagd hebt met wat voor auto ik rijd (laatste keer dat ik daar was, was het met een FWD Lupo).

Het kan dus nog erger :fp:

ik breng vanmiddag een set banden naar een voor mij voordien onbekende bandencentrale/garage. Wat al een indicatie gaf: hij moest vandaag nog 2 sets banden wisselen (mijn set inclusief) en dan zat zijn werkdag er op. En dat terwijl er sneeuw ligt en je in een deftige bandencentrale momenteel een maand mag wachten. Maar soit.

Meneer vraagt me wat ik voor die Conti's betaald heb.

-97€/stuk

-moest ge die hier besteld hebben waren ze goedkoper, inclusief montage *trots*

-dezelfde banden? Lijkt me straf, op internet vond ik ze nergens goedkoper

-nee, nog betere banden zelfs

-dan ben ik wel benieuwd welke (die conti's worden meestal overal als beste beoordeeld)

-landsail. Uw banden hebben een C-label, die een B-label *nog trotser dan daarnet*

verontrustend als nietswetende bandenverkopers nu aan de hand van nietszeggende bandenlabels chinese brol gaan promoten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

fak :lol:

Waar was dat?

garage Tony in Hasselt/Kuringen. NOOIT gaan, moet volgens mij zowat de grootste imbeciel die je in een garage kan vinden. Echt. Banden op alu velgen leggen is volgens hem meer dan een uur werk, 'en dan heb je de wielen nog niet op de auto gemonteerd'... 't was de eerste die oppakte en deze namiddag tijd had, maar ik had beter wat verder rondgebeld.

En een potje zeveren dat die kerel kan. Eerst vragen wat ik doe. Als ik zeg dat ik nog student ben, antwoordt ie (op z'n Limburgs zingend) dat ik dan niet met zo'n grote auto moet rondrijden maar beter een twaalfhonderdje aanschaf, en architecten later stinkend rijk worden want die verdienen wel duizend euro per uur!

Moest Asserti langs me gestaan hebben, ik denk dat ik z'n bijl uit z'n handen had gerukt...

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

:lolz: Ze kom je nog eens ergens hè!

Heb dat ene keer gedaan, banden online besteld en ergens maten opleggen. Kerel vroeg 17€ om een band op een kale alu velg te leggen :o

Dit jaar naar Ackermans gebeld in Opglabeek, prijs gevraagd voor de goedkoopste banden van een A-merk en dat bleek Dunlop te zijn. Geen zin in al dat gezeik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze stonden vandaag aan mijn deur van autobandenmarkt, maar er was niemand thuis :facepalm:

Net gebeld, morgen komen ze ze hier opt werk afleveren :D, dan morgenavond nog opleggen, en we zijn weer veilig voor de winter ! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben misschien van plan om tweedehands banden te kopen, maar als ik dat hier lees hebben bandencentrales niet veel zin om banden op velgen te steken die niet bij hen gekocht worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben misschien van plan om tweedehands banden te kopen, maar als ik dat hier lees hebben bandencentrales niet veel zin om banden op velgen te steken die niet bij hen gekocht worden?

Maar jawel, je moet gewoon een deftige tegenkomen. Hebben zij toch geen zaken mee waar je die banden vandaan haalt? Ze verdienen er mooi op door ze op je velgen te mogen leggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar jawel, je moet gewoon een deftige tegenkomen. Hebben zij toch geen zaken mee waar je die banden vandaan haalt? Ze verdienen er mooi op door ze op je velgen te mogen leggen.

ze verdienen meer als ze je ook banden verkopen hoor :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat valt wel mee. Die van mij was super vriendelijk en vertelde dat hij mij de voglende keer de banden geeft aan dezelfde prijs als op die website. En als het niet kan ik ze dan daar maar bestel.

@Challazer bij mij hebben ze die elke keer gewoon op de oprit gesmeten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds vandaag rijd ik vooraan weer met zomerbanden, achteraan nog met winterbanden.

 

Eens zien of ik morgen een nieuwe velg kan scoren..

Link naar reactie
Delen op andere sites

btw, besteld op www.fairtyre.de . De meeste banden zijn daar een pakje goedkoper dan autobandenmarkt, grote voorraad en levering naar België is 30€/set.

 

Nog mensen met ervaring via fairtyre.de. Momenteel gratis levering blijkbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ze er woensdagavond zelf opgelegd, kan het blijkbaar nog. Enkel balanceren blijf ik moeilijk vinden.

Vind het wel een groot verschil tov de zomerbanden op de mini, had het niet verwacht !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ze er woensdagavond zelf opgelegd, kan het blijkbaar nog. Enkel balanceren blijf ik moeilijk vinden.

 

Je ziet dat de IVA toch nog voor iets goed is :)  Ik betwijfel of ik het nog zou kunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Och het is de tweede winter dat ze er op liggen. Als ze het einde van de winter halen (ca. 60000km in totaal ben ik content)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De MX-5 staat al sinds vorige week terug op zomerbanden. Die 'winterset' bleek niet meer dan een driftset te zijn. Goed voor funritjes maar niet voor in verkeer zitten rondrijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid