Ga naar inhoud

Winterbanden... Opgelegd?


The Swede

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...

garage Tony in Hasselt/Kuringen. NOOIT gaan, moet volgens mij zowat de grootste imbeciel die je in een garage kan vinden. Echt. Banden op alu velgen leggen is volgens hem meer dan een uur werk, 'en dan heb je de wielen nog niet op de auto gemonteerd'... 't was de eerste die oppakte en deze namiddag tijd had, maar ik had beter wat verder rondgebeld.

En een potje zeveren dat die kerel kan. Eerst vragen wat ik doe. Als ik zeg dat ik nog student ben, antwoordt ie (op z'n Limburgs zingend) dat ik dan niet met zo'n grote auto moet rondrijden maar beter een twaalfhonderdje aanschaf, en architecten later stinkend rijk worden want die verdienen wel duizend euro per uur!

Moest Asserti langs me gestaan hebben, ik denk dat ik z'n bijl uit z'n handen had gerukt...

 

Ik vond dat m'n auto nogal bumpy reed. Gisteren bandendruk gechecked - 4 banden stonden tussen de 3 en de 3,4 bar druk.

 

Banden hebben ook met veiligheid te maken; ze zouden die mannen beter eens een diploma laten halen voor ze aan andermans auto gaan prutsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond dat m'n auto nogal bumpy reed. Gisteren bandendruk gechecked - 4 banden stonden tussen de 3 en de 3,4 bar druk.

 

Banden hebben ook met veiligheid te maken; ze zouden die mannen beter eens een diploma laten halen voor ze aan andermans auto gaan prutsen.

Wat in prutsers indeed :huh:

 

Dat is het eerste wat ik doe als ik banden laat leggen -> bandendruk checken. Soms draai ik zelfs de bouten wat los om ze met een momentsleutel weer aan te draaien.

..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voorste winterbanden zijn naar de zak. Staan op de slijtgroef voor winterbanden. Nog 2,5 maand en ze mogen er af. Allemaal de schuld van het zomerweer in de winter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond dat m'n auto nogal bumpy reed. Gisteren bandendruk gechecked - 4 banden stonden tussen de 3 en de 3,4 bar druk.

 

Banden hebben ook met veiligheid te maken; ze zouden die mannen beter eens een diploma laten halen voor ze aan andermans auto gaan prutsen.

 

Heb dat ook nog tegengekomen alleen zat ik bijna in de gracht.

Regen = zo'n druk = bocht = bijna gracht

 

Er zat 3,6 bar op, pipo's  :angry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voorste winterbanden zijn naar de zak. Staan op de slijtgroef voor winterbanden. Nog 2,5 maand en ze mogen er af. Allemaal de schuld van het zomerweer in de winter.

 

hier ook dus niet te zot doen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft er iemand een idee? Ik twijfel voor m'n nieuwe winterbanden tussen Bridgestone Blizzak LM-30 en Michelin Alpin A4.

Maat 205-55-16.

Ik wil zuinigheid, weinig rolgeluiden en duurzame banden. Uiteraard mooie grip in de sneeuw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Bridgestones krijgen nooit de meeste punten in tests, ze hangen altijd zowat in het midden. De Michelins scoren over het algemeen beter.

Ik heb de Bridgstones op mijn 9000 gehad en was er wel zeer content van.

Nu heb ik Dunlop Winter Response en daar ben ik ook heel tevreden van qua grip in de sneeuw. Maar beide banden heb ik nieuw gekocht en dan presteren ze altijd uitstekend in de sneeuw hè. Op de S60 had ik half versleten Bridgestones en dat was al een pak minder.

 

Zolang je bij de A-merken blijft zit je sowieso goed volgens mij. Weinig verschil in prestaties denk ik En vermist jij vooral veel snelweg doet zou ik me niet blindstaren op prestaties in de sneeuw. Slecht zal geen enkel band zijn op dat vlak.

 

Als ik op autobandenmarkt kijk zie ik dat de Dunlop SP WInter Sport 3D er als goedkoopste uitkomt (93€), de 4D is 10€ meer (maar of dat de moeite is...)

Een Michelin Alpin A4 122€ ..... Toch wel een aanzienlijk verschil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft er iemand een idee? Ik twijfel voor m'n nieuwe winterbanden tussen Bridgestone Blizzak LM-30 en Michelin Alpin A4.

Maat 205-55-16.

Ik wil zuinigheid, weinig rolgeluiden en duurzame banden. Uiteraard mooie grip in de sneeuw.

Ik ben zeer tevreden van mijn Michelins in die maat. Zijn ook zeer goed in de regen.

Quasi geen verschil met mijn zomerbanden in verbruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tov mijn zomerbanden is alles zuiniger, zelfs mijn winterbanden, maar ik bedoel dat het geen slokoppen mogen zijn. Is eigenlijk minste eis van de drie.

Corneel, zijn het ook de Alpin A4? Want nu heb ik Pilot Alpin, en in de regen zijn die maar zo zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft er iemand een idee? Ik twijfel voor m'n nieuwe winterbanden tussen Bridgestone Blizzak LM-30 en Michelin Alpin A4.

Maat 205-55-16.

Ik wil zuinigheid, weinig rolgeluiden en duurzame banden. Uiteraard mooie grip in de sneeuw.

 

Ik heb de PA3 liggen en toch heel tevreden van, zeker op sneeuw & ijs. De PA4 zou nog beter zijn maar geen ervaring mee, zal pas volgende winter nieuwe leggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de michelin alpin a4 liggen, wel in maat 225, zeer tevreden van, zowel op droog, nat en winters wegdek en uiterst slijtvast.

 

Een aanrader dus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al eens naar Nokian gekeken? Vaak een heel stukje goedkoper en ook een zeer goede winterband.. onklopbaar in de sneeuw ;)

 

Nokians zijn als ik me niet vergis slechter in niet-winterse omstandigheden (lees: koud maar geen sneeuw)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nokians zijn als ik me niet vergis slechter in niet-winterse omstandigheden (lees: koud maar geen sneeuw)

 

 

Klopt, ook gelezen dacht in de autogids, goed in de sneeuw maar slecht op nat en droog wegdek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de michelin alpin a4 liggen, wel in maat 225, zeer tevreden van, zowel op droog, nat en winters wegdek en uiterst slijtvast.

 

Een aanrader dus

 

je overtuigt me meer en meer hiermee :)

Daarom m'n favoriete bandenmerk by the way, maar sta wel open voor alternatieven. Nooit had ik duurzamere banden dan Michelins.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je overtuigt me meer en meer hiermee :)

Daarom m'n favoriete bandenmerk by the way, maar sta wel open voor alternatieven. Nooit had ik duurzamere banden dan Michelins.

 

Dan moet je de Michelins nemen he Bompa (ook al zijn ze 20% duurder dan een andere band). Als je een ander merkt neemt en ze vallen tegen dan ga je spijt hebben :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard, maar als er hier iemand zegt dat een Nokian 50% goedkoper is, maar slechts 40% minder lang meegaat dan een Michelin, ben ik wel bereid eens een Nokian te proberen.

Op voorwaarde dat de andere eigenschappen van de Nokian een beetje op iets trekken.

 

Maar tot zo ver wil ik eigenlijk wel de Michelins ;)

Ik heb echter al met Uniroyal, Continental en Bridgestone gereden. Maar geen een kon me overtuigen finaal beter te zijn, voor wat ik verwacht van een band.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast caoimhin
Klopt, ook gelezen dacht in de autogids, goed in de sneeuw maar slecht op nat en droog wegdek.

 

Slecht .. niet vergeten overdrijven ;)

 

Rijd zelf op Nokians, bevallen me wel tot nu toe (ook als het niet sneeuwt), maar heb geen uitgebreide ervaring met winterbanden.Volgende zullen mss andere worden en dan kan ik al wat beter vergelijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Slecht .. niet vergeten overdrijven ;)

 

Rijd zelf op Nokians, bevallen me wel tot nu toe (ook als het niet sneeuwt), maar heb geen uitgebreide ervaring met winterbanden.Volgende zullen mss andere worden en dan kan ik al wat beter vergelijken.

 

Inderdaad, slecht is wat overdreven ;)

 

Maar ze scoorden toch maar middelmatig buiten de sneeuw :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb pirelli, dunlop, bridgestone en michelin gehad. En sinds 4j rijd ik alleen nog op Michelins.

Banden gaan duidelijk langer mee en blijven grip geven. Maar goed, je zal uiteraard ook het "merk" voor een stuk betalen.

 

Met nokian heb ik geen ervaring, heb 1x een goedkopere band gekocht omdat het volgens de bandencentrale hetzelfde was als dunlop maar na 40.000km was er nog geen mm profiel weg.

Dan weet je meteen hoeveel grip ik had :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tov mijn zomerbanden is alles zuiniger, zelfs mijn winterbanden, maar ik bedoel dat het geen slokoppen mogen zijn. Is eigenlijk minste eis van de drie.

Corneel, zijn het ook de Alpin A4? Want nu heb ik Pilot Alpin, en in de regen zijn die maar zo zo.

 

Zijn de PA4 zover ik weet (V-vormig profiel).

Verzetten een pak beter water dan de PA3 (rechte groeven), die hebben we vroeger nog op onze vorige E gehad.

Zowel pa als ik rijden op PA4 rond en zweren bij Michelin. Doen beide ongeveer 70k km met een setje (worden wel meestal al vervangen voor ze aan de blokjes zitten), zowel zomer als winterbanden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid