Ga naar inhoud

Winterbanden... Opgelegd?


The Swede

Aanbevolen berichten

De moeder van mijn vriendin vroeg me om eens te kijken voor winterbanden voor haar ds3, als ik me niet vergis is de bandenmaat 195/55-16. Ik dacht spontaan aan Dunlop Winter Sport 3D's (zal wss op een 400-tal euro's uitkomen), maar hebben jullie soms suggesties van goede winterbanden bij B-merken zoals Firestone?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bert zegt hier dat ik geen winterbanden nodig heb omdat ik nieuwe gewone banden heb en dus de nodige profiel. Is die hier nu aan het zeveren of wat!??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bert zegt hier dat ik geen winterbanden nodig heb omdat ik nieuwe gewone banden heb en dus de nodige profiel. Is die hier nu aan het zeveren of wat!??

 

Ik heb quasi nieuwe zomerbanden :facepalm:  op mijn 1 reeks, en dat ding valt niet te rijden in de sneeuw... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bert zegt hier dat ik geen winterbanden nodig heb omdat ik nieuwe gewone banden heb en dus de nodige profiel. Is die hier nu aan het zeveren of wat!??

En ik heb er ook bijgezegd dat je bij sneeuw gewoon de mijne neemt.

Jij rijdt toch enkel op de expresssweg en die is perfect geruimd, enkel wat nat van de smeltende sneeuw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb quasi nieuwe zomerbanden :facepalm:  op mijn 1 reeks, en dat ding valt niet te rijden in de sneeuw... 

Hier nieuwe banden op de M3 en de geburen hebben mij gisteren mogen duwen  :oops:

Link naar reactie
Delen op andere sites

sta je dan met je 420pk  :lol:

 

ik ben maandag met onze pixo op kumho winterbanden 175/50/15 hier in geraardsbergen een helling opgereden van 9%, er was toen niet gestrooid en er lag een mooi wit tapijt op de weg.

 

Lichte auto + dunne banden+ weinig koppel = ideaal in de winter , nu zou ik nog just 4WD willen.

 

was hier trouwens:

https://maps.google.be/maps?hl=en&ll=50.77408,3.888178&spn=0.001616,0.004128&t=h&z=19&layer=c&cbll=50.77408,3.888178&panoid=ZHP5wufuBZ_FlHd6kul0vA&cbp=12,66.07,,0,3.98

 

Hier gaat het constant omhoog en naar beneden natuurlijk dus zonder winterbanden sta je snel stil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

sta je dan met je 420pk  :lol:

 

ik ben maandag met onze pixo op kumho winterbanden 175/50/15 hier in geraardsbergen een helling opgereden van 9%, er was toen niet gestrooid en er lag een mooi wit tapijt op de weg.

 

Lichte auto + dunne banden+ weinig koppel = ideaal in de winter , nu zou ik nog just 4WD willen.

 

was hier trouwens:

https://maps.google.be/maps?hl=en&ll=50.77408,3.888178&spn=0.001616,0.004128&t=h&z=19&layer=c&cbll=50.77408,3.888178&panoid=ZHP5wufuBZ_FlHd6kul0vA&cbp=12,66.07,,0,3.98

 

Hier gaat het constant omhoog en naar beneden natuurlijk dus zonder winterbanden sta je snel stil.

Klopt 

 

Met de Mini niet veel beter daarstraks op baan ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu conti wintercontact TS830 liggen, en ik ben er zeer tevreden van. Enkel het stuurgevoel is verdwenen, maar dat wijt ik dan eerder aan de overstap van 245/35/18 RFT naar 205/50/17 non RFT winterbanden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu conti wintercontact TS830 liggen, en ik ben er zeer tevreden van. Enkel het stuurgevoel is verdwenen, maar dat wijt ik dan eerder aan de overstap van 245/35/18 RFT naar 205/50/17 non RFT winterbanden

Wat bedoel je exact met "het stuurgevoel is verdwenen"? Ik ga op de 1 dezelfde winterbanden hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat bedoel je exact met "het stuurgevoel is verdwenen"? Ik ga op de 1 dezelfde winterbanden hebben.

Auto wordt wat zweverig, maar geen gripverlies.. Vooral op hogere snelheden. Hij wordt ook spoorgevoeliger...

 

Ik weet niet hoe je rijstijl is maar bij mij liggen ze op een 130i met een nogal zware voet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu conti wintercontact TS830 liggen, en ik ben er zeer tevreden van. Enkel het stuurgevoel is verdwenen, maar dat wijt ik dan eerder aan de overstap van 245/35/18 RFT naar 205/50/17 non RFT winterbanden

 

Ligt aan de maat idd. Heb op de mx-5 dezelfde maat winterbanden als mijn zomerbanden en voel echt geen verschil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bert zegt hier dat ik geen winterbanden nodig heb omdat ik nieuwe gewone banden heb en dus de nodige profiel. Is die hier nu aan het zeveren of wat!??

 

Het profiel op een zomerband is nuttig in de sneeuw ..... de eerste 20 meter, daarna steekt dat profiel vol en heb je een slick.

 

Succes!

 

 

:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ik heb er ook bijgezegd dat je bij sneeuw gewoon de mijne neemt.

Jij rijdt toch enkel op de expresssweg en die is perfect geruimd, enkel wat nat van de smeltende sneeuw.

 

Zo besparen op de veiligheid van uw vrouw en de moeder van uw kinderen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dit weekend eens een toerke gaan doen met madam haar mini in de sneeuw... Dat is gewoon niet normaal :D

 

Op die manier merk je wel wat die winterbanden doen natuurlijk ;)

 

Zijn ook zo goed als nieuw nog, maar voor de km's die madam doet ga ik geen winterbanden kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dit weekend eens een toerke gaan doen met madam haar mini in de sneeuw... Dat is gewoon niet normaal :D

 

Op die manier merk je wel wat die winterbanden doen natuurlijk ;)

 

Zijn ook zo goed als nieuw nog, maar voor de km's die madam doet ga ik geen winterbanden kopen.

Mijn ma doet 5.000 km/jaar met haar Fiat 500 en zelfs zij heeft nu winterbanden liggen. Voor wat het "maar" kost en het feit dat je er toch wel enkele jaren mee kan doen, vind ik dit nu ook niet de grote kost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dit weekend eens een toerke gaan doen met madam haar mini in de sneeuw... Dat is gewoon niet normaal :D

 

Op die manier merk je wel wat die winterbanden doen natuurlijk ;)

 

Zijn ook zo goed als nieuw nog, maar voor de km's die madam doet ga ik geen winterbanden kopen.

 

 

Mijn ma doet 5.000 km/jaar met haar Fiat 500 en zelfs zij heeft nu winterbanden liggen. Voor wat het "maar" kost en het feit dat je er toch wel enkele jaren mee kan doen, vind ik dit nu ook niet de grote kost.

 

Zowel Bert als Naish zijn hun kroost beu en daarom krijgt de vrouw geen winterbanden :lolz:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgend jaar leg ik ook winterbanden op de Mini  :P

 

Heb hier nog een setje 17" liggen met semi slicks op ... zouden die beter zijn voor op de sneeuw? 

 

 

:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dit weekend eens een toerke gaan doen met madam haar mini in de sneeuw... Dat is gewoon niet normaal :D

Op die manier merk je wel wat die winterbanden doen natuurlijk ;)

Zijn ook zo goed als nieuw nog, maar voor de km's die madam doet ga ik geen winterbanden kopen.

Mijn ma doet 5.000 km/jaar met haar Fiat 500 en zelfs zij heeft nu winterbanden liggen. Voor wat het "maar" kost en het feit dat je er toch wel enkele jaren mee kan doen, vind ik dit nu ook niet de grote kost.

Zowel Bert als Naish zijn hun kroost beu en daarom krijgt de vrouw geen winterbanden :lolz:

Een mens zou het gaan denken. Met alle respect maar met prijzige, knappe en snelle wagens rijden maar dan toch besparen op het enige wat contact houdt met de weg. Soit, da's mijn mening erover ;)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid