Ga naar inhoud

Winterbanden... Opgelegd?


The Swede

Aanbevolen berichten

Geen winterbanden meer, remmenupgrade gedaan en de calipers zijn te groot voor m'n 15" winterbanden... :(

Ik had ook dat probleem.

16" staal was te klein geworden.

 

Nu heb ik 18" alu winterkit, problem solved! B)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorig jaar was't eind december of zo. Dus nu wat vroeger, want ik had al berekend dat mijn andere banden tegen nu hun beste tijd gehad zouden hebben. Van de 80k km die ik sinds 06/2012 op die kist heb gezet, waren er 60 met de 'zomer'set.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zondag terug de stalen wieltjes onder de 1-reeks gezet, laat het maar snel kakweer worden :D

 

Gelukkig rij ik heel 't jaar door op mijn staaltjes. :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Winterbanden, vandaag komen ze er onder. En Carlito: als je gewoon je rijstijl aanpast blijft je bumper heel hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen keus, moet naar Duitsland.

Is dat dan verplicht? Ik dacht dat het maar verplicht was als het sneeuwde, vandaar de vraag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dat dan verplicht? Ik dacht dat het maar verplicht was als het sneeuwde, vandaar de vraag.

Dat heb ik me ook laten vertellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17° graden en binnen een week of 2, iets van een 7°. Het is België.

 

Ach ze liggen erop, hoef ik me geen zorgen meer te maken in mijn tijdsplanning of als plots iedereen er staat wanneer een sneeuwvlok valt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dat dan verplicht? Ik dacht dat het maar verplicht was als het sneeuwde, vandaar de vraag.

 

De banden moeten in Duitsland aangepast zijn aan de weersomstandigheden. Als er sneeuw ligt, moet je dus winterbanden hebben.

 

In Oostenrijk moet je vanaf 1 nov. bij winterse omstandigheden winterbanden hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Vandaag omgewisseld naar winterbanden. Heb een setje Continental ContiPremiumContact 2 205/55 R16 met nog 5mm profiel liggen die weg mogen tegen een prijsje (grotere zomervelg), PM indien interesse.

Link naar reactie
Delen op andere sites

binnenkort

 

ik ga zeggen hoe het moet

renske gaat uitvoeren

 

like a boss .D

 

Bouten toch maar even natrekken? :D

 

 

Heb vorige week 4 velgen bij de bandenboer binnengesmeten. Vrijdag eens kijken of ie mijn banden er al opgelegd heeft en dan monteer ik ze ook maar meteen. Begint ferm koud te worden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bouten toch maar even natrekken? :D

 

ni nodig

 

momentsleutel op juiste aanhaalmoment en ze moet aandraaien tot ie klikt

 

:D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid