Ga naar inhoud

Winterbanden... Opgelegd?


The Swede

Aanbevolen berichten

Heeft iemand hier nog uitgezocht hoe het staat met de nieuwste banden? Die van mij zijn nog goed voor 1 a 2 maand en moeten dan vervangen worden. Het is nu eerder een allwheather band, ga blij zijn als ze versleten zijn. (wel iets beter met sneeuw en water afvoer, maar een hardere compound, duidelijk minder grip dan mijn zomerband)

 

Normaal gezien leg ik Conti's of Michelin's. Welke zijn de meest recente types en welke van de twee merken heeft nu een streepje voor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal gezien leg ik Conti's of Michelin's. Welke zijn de meest recente types en welke van de twee merken heeft nu een streepje voor?

 

Ik rijd op de Michelin PA3/PA4 en ben er tevreden van, grip genoeg. De vorige was geen quattro en in Val Thorens probleemloos naar boven gereden (ijs/sneeuw)

Link naar reactie
Delen op andere sites

weinig vernieuwing dit jaar, de grote merken hebben bijna allemaal dezelfde banden op de markt als vorig jaar?

 

 

Vorig jaar Conti TS850 aangeschaft (zowat de testsieger in elke Duitse winterbandentest) en uiteraard heel tevreden van. Verbazend veel grip in sneeuw (op een oude RWD...).

Setje staat trouwens te koop. 205/65R15, en ik moet 16" hebben op de E39. Wie interesse heeft...

 

Voor deze winter heb ik een set BMW style 83 met Nokian WR-G2 (nog ca. 8mm profiel) gekocht. Ik leg de verwachtingen niet al te hoog na 3 jaar Continental (TS810-830-850)....als ze tegenvallen wordt dat de driftset :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verleden week ook winterbanden opgelegd, van 275 (zomer) naar 225 (winter)

 

Rijdt verbazend zacht nu en gemiddeld verbruik zakt van 6.9 l naar 6.6 l

 

Waar winterbanden toch goed voor zijn ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rijdt verbazend zacht nu en gemiddeld verbruik zakt van 6.9 l naar 6.6 l

 

Op AM rekenen we per liter hoor, al de rest is lucht :D

 

Ik ga van 265 naar 245 en rijdt al veel zachter  :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rijd op de Michelin PA3/PA4 en ben er tevreden van, grip genoeg. De vorige was geen quattro en in Val Thorens probleemloos naar boven gereden (ijs/sneeuw)

 

Dat zegt toch al iets ja. De PA4 spreken mij wel aan :-)

 

 

Dat is een bak leesvoer. Nu twijfel ik tussen de TS850 en de PA4..

 

De temperatuurvoorspelling lijkt vanaf morgen precies wat de diepte in te gaan, tot zover het KMI vooruit kijkt.... 't moment om over te schakelen?

 

Afgelopen zondag erop gelegd, de dagtemperaturen zijn structureel 10 graden of lager en in de ochtend staat er al een mooi sterretje in mijn dashboard bij de temperatuur (veelal 2 graad)

 

Op AM rekenen we per liter hoor, al de rest is lucht :D

 

Ik ga van 265 naar 245 en rijdt al veel zachter  :inlove:

 

Van 245/18 naar 245/18 ... merk alleen verschil in grip momenteel :-(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rijd op de Michelin PA3/PA4 en ben er tevreden van, grip genoeg. De vorige was geen quattro en in Val Thorens probleemloos naar boven gereden (ijs/sneeuw)

 

Hier ook de Michelin PA3's in 245 breed op de 535d en rijdt echt sportief voor een winterband, grip is perfect op droog en nat en koude temperaturen.  Ben benieuwd hoe ze het in de sneeuw gaan doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Morgen ook winterbanden bestellen. Heb nu 165/80. Denk niet dat ik nog smaller hoef te gaan...

Iemand een idee of tool om te weten wat ik nodig heb voor 155? Dat moet er normaal op. In het boekje staat gewoon 155 radiaalband. En 165 voor de touring.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Morgen ook winterbanden bestellen. Heb nu 165/80. Denk niet dat ik nog smaller hoef te gaan...

Iemand een idee of tool om te weten wat ik nodig heb voor 155? Dat moet er normaal op. In het boekje staat gewoon 155 radiaalband. En 165 voor de touring.

 

 

http://www.miata.net/garage/tirecalc.html

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook de Michelin PA3's in 245 breed op de 535d en rijdt echt sportief voor een winterband, grip is perfect op droog en nat en koude temperaturen.  Ben benieuwd hoe ze het in de sneeuw gaan doen.

 

Heel goed, ga je geen spijt van krijgen!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisterenavond stond de E40 onder water. Die rioolputjes kunnen het gewoon niet slikken dus ter hoogte van Aalst stond het linker rijvak onder water en ik kon geen kant meer op dus overal afblijven en bidden. Ging goed, beetje verder nog paar kleine plassen en er zijn dus mensen die dan vol op de rem gaan staan hé. Dat moet je vooral doen :facepalm:

 

Beetje voor Gent ging het bijna mis, auto stond opeens 50cm dichter bij de vangrail. Vrees dat de zomerbanden al iets teveel kilometers hebben om ZOVEEL water te slikken :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

iemand een tip voor een goeie krik? Da's nu al 4 jaar dat ik met mijn bmw-krikske elk jaar de winterzomer en zomerwinter wissel doe, mijn geluk gaat toch es opgeraken :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

iemand een tip voor een goeie krik? Da's nu al 4 jaar dat ik met mijn bmw-krikske elk jaar de winterzomer en zomerwinter wissel doe, mijn geluk gaat toch es opgeraken :D

Als het echt enkel voor de wielen te wisselen is, zou ik zo'n krik van de Aldi aanraden.

Krik @€30 zegmaar.

krik.JPG

 

Als het voor meer is, zou ik een betere aanschaffen van €200 (Rodcraft vb).

http://www.aanbod.be/auto-onderdelen/gereedschap/2-t-hydraulische-krik-75-505mm-rodcraft-rh215-922827.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik ook bovenstaande krik van Rodcraft. Geloof dat ik er 195€ voor betaald heb.

Heel pak veiliger/stabieler dan zo'n Aldi ding (heb ik voordien altijd gebruikt), vooral als de ondergrond niet volledig effen is. Laatste keer dat ik die Aldi-krik gebruikt heb is ie omgeslaan en de Tiguan van m'n moeder naar beneden gekomen (lag gelukkig wel een band onder de dorpel). En dat was dus ook definitief de laatste keer, heb toen voor eigen veiligheid maar wat meer geld uitgegeven :)

 

Voordeel is dat het bereik ook een pak groter is. Met die aldi-krik moest ik voor lage auto's te krikken eerst op blokjes rijden, en voor hoge auto's mocht ik dan weer blokjes tussen krik en onderstel gaan steken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb ook zo'n goedkoop rood kutding

en tot nu toe werkt dat goed :D

ook al wel bang geweest dat dat gaat omslaan

heb daar nochtans al veel mee gedaan

alle bandenwissels toen 'k nog trackte

ophanging aanpassen

remblokken wisselen

enz

was allemaal met dat rood kutding

heb het al een jaar of 8 denk ik

dus al goed gebruikt

 

als er ooit een andere komt, is het idd wel eentje zoals die rodcraft daar

Link naar reactie
Delen op andere sites

en dan nog es een momentsleutel bijkopen ook. Ik heb niet meer het gewicht dat ik er zorgeloos kon opspringen om vast te zetten :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

welke grootorde van prijs moet ge dan reken voor iets redelijk van kwaliteit? Niet iets dat dagelijks moet ingezet worden in een bandencentrale maar ook niet kapot gaan na 1 keer bandenwisselen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid