Ken 3.334 Geplaatst: 15 november 2013 Delen Geplaatst: 15 november 2013 Welke maat? Sorry, maar ik had hier wel degelijk al m'n interesse getoond. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wax-it.be 1.635 Geplaatst: 15 november 2013 Delen Geplaatst: 15 november 2013 Welke maat? 245/45/18 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
msxx 6.721 Geplaatst: 15 november 2013 Delen Geplaatst: 15 november 2013 Spijtig ik zoek 245/40/18 :-) 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wax-it.be 1.635 Geplaatst: 15 november 2013 Delen Geplaatst: 15 november 2013 Spijtig ik zoek 245/40/18 :-) 45 werkt ook hoor, maar dan heb je gewoon een iets hogere band Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.458 Geplaatst: 15 november 2013 Delen Geplaatst: 15 november 2013 Dat ook gedacht. Ik moet ook 40 hebben en die zijn zeker in runflat super zeldzaam, ik dacht keuze uit 3, maar de 45 heb je veel keuze in. Welke banden zijn het Bert? Merk en type dus. Voor een prijzeke neem ik die misschien Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
fiddy 782 Geplaatst: 15 november 2013 Delen Geplaatst: 15 november 2013 ik heb het nog nooit voor gehad maar ben er wel bang voor maar 'k denk dat er met een rolkrik niet zo heel veel fout kan gaan? ik moet zeggen dat mijn kar ongelofelijk stabiel staat op z'n beemerdraaikrikje... wel altijd met de wagen in versnelling, handrem op en nooit 2 wielen tegelijk van de grond. Bij een RWD is één achterwiel van de grond al voldoende. Dan nog eens met een handrem die niet 100% pakt... geef er een duw tegen en dat ding ligt beneden. De tiguan van mijn ma is een automaat, stond in P, maar dat heeft dus nét voldoende speling om wat vooruit te bewegen zodat de krik omslaat. Ik moet er wel bijzeggen: dat krikje stond al een paar jaar lichtjes uit de haak, als die opgekrikt stond (en voor de Tiguan moest die tot op z'n hoogst) stond het center van het krikpunt niet in het midden boven de krik, maar een 4-tal cm naar rechts. Combineer dat met kasseien en een auto die wel een paar cm wil bewegen, en je hebt het vlaggen. Nu, ik trek dat aan. Een krik onder belasting slaat normaal niet om, maar bij mij dus wel. Net als dat een opgespannen veer normaal niet uit een veerspanner kan schieten...(check, it did, gelukkig niemand geraakt!), dat een lier van een boottrailer in vrijloop normaal niet meedraait wanneer de boot er af rolt (again, check! Anderhalve ton op snelheid zodat er wat momentum in zat vs. hoofd: paar tanden kwijt, had erger kunnen aflopen) etc. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wax-it.be 1.635 Geplaatst: 15 november 2013 Delen Geplaatst: 15 november 2013 Dat ook gedacht. Ik moet ook 40 hebben en die zijn zeker in runflat super zeldzaam, ik dacht keuze uit 3, maar de 45 heb je veel keuze in. Welke banden zijn het Bert? Merk en type dus. Voor een prijzeke neem ik die misschien CONTINENTAL CONTI-SPORTCONTACT 3E SSR Ik kan idd wel een prijsje maken. Ze zijn echt splinternieuw, gewoon van bij de dealer naar huis gereden en dan kwamen er meteen 19ers onder Tis voor de rappe want heb al nen PM van iemand ook (wel nog geen prijzen bekeken) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jerain 2.474 Geplaatst: 15 november 2013 Delen Geplaatst: 15 november 2013 215/45/17 op de M3. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Riskitalltowin 2.965 Geplaatst: 16 november 2013 Delen Geplaatst: 16 november 2013 BMW terug op winterwielen/rubber: Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
B3noît 3.767 Geplaatst: 16 november 2013 Delen Geplaatst: 16 november 2013 iemand een tip voor een goeie krik? Da's nu al 4 jaar dat ik met mijn bmw-krikske elk jaar de winterzomer en zomerwinter wissel doe, mijn geluk gaat toch es opgeraken Ik ken het gevoel. Sedert dit jaar me ook een krik aangeschaft in den auto5 en werkt verbazend veel sneller op die manier. Die gaat trouwens ook mee op drift gebeuren volgende week voor de snelle wielenwissel :-) Mijne liggen er dus ook al op sedert afgelopen dinsdag Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bompa 16.006 Geplaatst: 16 november 2013 Delen Geplaatst: 16 november 2013 als die kar in versnelling staat en de handrem is aangetrokken en de andere 3 wielen staan op de grond, dan kan die kar toch zomaar ni weg? of de krik moet moet breken. Toch ook 1x tegengekomen dat hij met zijn buik op de grond lag. Zoals fiddy zei: automaat in P kan nog een cm of 2-3 opschuiven. Bij een V70 de handrem ook. Combo van die twee = boem bij het losdraaien van een moer (= wiel doen draaien). En probeer er dan maar nog eens een krik onder te krijgen .... Sindsdien steeds een klinker onder elk wiel van de andere as en steeds een houten blok onder de omhooggekrikte as. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
SB-01 3.281 Geplaatst: 16 november 2013 Delen Geplaatst: 16 november 2013 ne goeien, ja ik heb er ene van de aldi kid you not was es eentje in aanbieding 19 euro katsjing heb hem ook al 6 jaar en is al erg vaak gebruikt geweest wel altijd ontspannen voor je m wegstopt maar ik denk duurdere modellekes ook Ik heb die ook, best tevreden van! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
SB-01 3.281 Geplaatst: 16 november 2013 Delen Geplaatst: 16 november 2013 Tijd om winterbanden te zoeken voor de Eos! Ik zie dat anders niet goed komen Laat je vriendin rijden, dan komt dat wel goed Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
msxx 6.721 Geplaatst: 16 november 2013 Delen Geplaatst: 16 november 2013 Toch ook 1x tegengekomen dat hij met zijn buik op de grond lag. Zoals fiddy zei: automaat in P kan nog een cm of 2-3 opschuiven. Bij een V70 de handrem ook. Combo van die twee = boem bij het losdraaien van een moer (= wiel doen draaien). En probeer er dan maar nog eens een krik onder te krijgen .... Sindsdien steeds een klinker onder elk wiel van de andere as en steeds een houten blok onder de omhooggekrikte as. Hoe kan je een wiel doen draaien bij het losdraaien van een moer? Stond hij al half op de krik? Voetrem + P is toch ruim voldoende? Nu ja, ik doe het al een paar jaar zo, werkt prima... sinds vorig jaar met een hydraulische krik (veel stabieler dan zo'n opdraaikrikje van de wagen zelf..) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 53.342 Geplaatst: 16 november 2013 Delen Geplaatst: 16 november 2013 Als ge een krik koopt, koop een in alu. Die andere ondingen wegen echt gigantisch veel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bompa 16.006 Geplaatst: 16 november 2013 Delen Geplaatst: 16 november 2013 Hoe kan je een wiel doen draaien bij het losdraaien van een moer? Stond hij al half op de krik? Voetrem + P is toch ruim voldoende? Nu ja, ik doe het al een paar jaar zo, werkt prima... sinds vorig jaar met een hydraulische krik (veel stabieler dan zo'n opdraaikrikje van de wagen zelf..) Sedertdien draai ik ze eerst een klein beetje los als het wiel nog op de grond staat, inderdaad. En dan omhoog, en dan verder losdraaien. In elk geval: wiel los in de lucht en moer losdraaien = moment op het wiel en het draait. Probeer maar. Maar als de bout vast zit en je stampt, dan is dat niet ok voor het blijven staan van de auto Als ge een krik koopt, koop een in alu. Die andere ondingen wegen echt gigantisch veel. toptip Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tomski 5.334 Geplaatst: 16 november 2013 Delen Geplaatst: 16 november 2013 ja ok... ik draai het wiel los als ie nog op de grond staat en dan pas krik ik de boel omhoog om de bouten er helemaal uit te draaien. met handrem op en auto in versnelling nog nooit die kar een mm weten bewegen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gixxer 611 Geplaatst: 16 november 2013 Delen Geplaatst: 16 november 2013 ja ok... ik draai het wiel los als ie nog op de grond staat en dan pas krik ik de boel omhoog om de bouten er helemaal uit te draaien. met handrem op en auto in versnelling nog nooit die kar een mm weten bewegen. Zo moet het dan ook. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast caoimhin Geplaatst: 16 november 2013 Delen Geplaatst: 16 november 2013 Ik kan me niet inbeelden dat iemand eerst de auto omhoog krikt en dan pas de wielen begint los te draaien. Zeker niet zonder momentsleutel, ik zie je al springen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
msxx 6.721 Geplaatst: 17 november 2013 Delen Geplaatst: 17 november 2013 Sedertdien draai ik ze eerst een klein beetje los als het wiel nog op de grond staat, inderdaad. En dan omhoog, en dan verder losdraaien. In elk geval: wiel los in de lucht en moer losdraaien = moment op het wiel en het draait. Probeer maar. Maar als de bout vast zit en je stampt, dan is dat niet ok voor het blijven staan van de auto Dat ga ik niet proberen Ik zet de krik op zijn plaats, zonder dat hij de auto al lift. Dan draai ik de bouten echt los (maar niet eruit). Krik de wagen omhoog en draai ik met de hand de bouten los. Kracht zetten als hij al op de krik staat, ik zou dat niet durven Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jochen 5.363 Geplaatst: 17 november 2013 Delen Geplaatst: 17 november 2013 paupers 4 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Riskitalltowin 2.965 Geplaatst: 17 november 2013 Delen Geplaatst: 17 november 2013 Behalve als een stuk onverlaat je wielbouten van de lichtmetalen velgen met bolleneuse te vast zet. Dan kan je ze beter met de hand terug loszetten. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jochen 5.363 Geplaatst: 17 november 2013 Delen Geplaatst: 17 november 2013 Ja idd. Ik schiet ze vast op de laagste stand en trek ze na met de momentsleutel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Frekkel 9.308 Geplaatst: 17 november 2013 Delen Geplaatst: 17 november 2013 gisteren ook de wintersletsen op de bimmer gelegd. Denk er aan de 19" bbsen te verkopen en een oem 18" set aan te schaffen als zomervelgen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bompa 16.006 Geplaatst: 17 november 2013 Delen Geplaatst: 17 november 2013 Ik kan me niet inbeelden dat iemand eerst de auto omhoog krikt en dan pas de wielen begint los te draaien. Zeker niet zonder momentsleutel, ik zie je al springen Ik was vroeger niet anders gewoon dan met de boulonneuse te werken. Heb dat moeten ondervinden met vallen en opkrikken. Dat ga ik niet proberen Ik zet de krik op zijn plaats, zonder dat hij de auto al lift. Dan draai ik de bouten echt los (maar niet eruit). Krik de wagen omhoog en draai ik met de hand de bouten los. Kracht zetten als hij al op de krik staat, ik zou dat niet durven Met de boulonneuse en een rolkrik was dat vroeger nooit een probleem Ik huiver bij het idee om een wiel zo goed als los te zetten terwijl de auto er op leunt. Zoals jij het doet is het dan inderdaad wel beter, steunt uiteindelijk op de krik. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.