Ga naar inhoud

Winterbanden... Opgelegd?


The Swede

Aanbevolen berichten

Ik kan me niet inbeelden dat iemand eerst de auto omhoog krikt en dan pas de wielen begint los te draaien. Zeker niet zonder momentsleutel, ik zie je al springen :D

Al heeeeeeel veel keren gedaan ! Wel met de bouloneuse, rrrrrt rrrrt X5 wielke er af, nogmaals zelfde in de omgekeerde richting, laten zakken en even vastzetten op moment als hij op de grond staat.

Met een momentsleutel alleen is daar geen beginnen aan op die manier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ga ik niet proberen :P

 

Ik zet de krik op zijn plaats, zonder dat hij de auto al lift. Dan draai ik de bouten echt los (maar niet eruit). Krik de wagen omhoog en draai ik met de hand  de bouten los. Kracht zetten als hij al op de krik staat, ik zou dat niet durven :o

doe ik ook zo

 

krik eronder en m gespannen zetten onder de auto zonder dat ie lift

wielbouten los en een draai extra

auto omhoog

dan met een kruissleutel één zwier en ze komen er zo uit (werkt erg handig, zo handig zelfs dak boulonneuze er ni mr vr boven haal)

 

ttz zo deed ik dat -> straks komt mijn pitcrew om dat vandaag voor me te doen 8) ... schuunvoader en lief, kzalkik wel commandeire!

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast caoimhin

Ik was vroeger niet anders gewoon dan met de boulonneuse te werken. Heb dat moeten ondervinden met vallen en opkrikken.

 

 

Met de boulonneuse en een rolkrik was dat vroeger nooit een probleem :(

Ik huiver bij het idee om een wiel zo goed als los te zetten terwijl de auto er op leunt. Zoals jij het doet is het dan inderdaad wel beter, steunt uiteindelijk op de krik.

 

 

Al heeeeeeel veel keren gedaan ! Wel met de bouloneuse, rrrrrt rrrrt X5 wielke er af, nogmaals zelfde in de omgekeerde richting, laten zakken en even vastzetten op moment als hij op de grond staat.

Met een momentsleutel alleen is daar geen beginnen aan op die manier.

 

Ah ok, bij mij is het pure handenarbeid! :D Vandaag heb ik ze er ook onder gelegd, zowel bij de A1 als de A3. Eerst "loszetten" (gewoon tot ze loskomen, niet verder losdraaien) en dan omhoog krikken. Verder losdraaien, band eraf, band erop, terug vastzetten tot er echt weerstand is en dan laten zakken. Daarna verder vast zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen, ik heb niet naar Cars gekeken, alhoewel dit wel een van de amusantere Pixar-prenten is.

 

En ja, gewoon de fourchetten er onder, twee wielen omhoog, wisselen.  Andere kant same thing.  Ik denk dat de wagen te zwaar was om met die vorkheftruck volledig van de grond te heffen, anders had die gast het waarschijnlijk zo gedaan (een nieuwere E-klasse break).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een vroegere buurman van me heeft zo ooit een wagen die voor zijn oprit stond verzet (hop, de lepels eronder), maar hij zei me dat de verzekering er achteraf niet mee kon lachen. Die auto had serieuze schade. Als ik dan zoiets lees, vrees ik voor de auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze voorspellen smeltende sneeuw woensdag en donderdag. 
Vorige winter (correct, we zijn nog maar herfst verdorie!) mijn winterwielen er pas onder gelegd derde week van januari toen het plots met bakken uit de lucht kwam vallen. Toen was het ook écht nodig. 

Ik denk dat ik nog schoon efkes wacht. Misschien wel mijn ma haar wielen al wisselen :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen, ik heb niet naar Cars gekeken, alhoewel dit wel een van de amusantere Pixar-prenten is.

 

En ja, gewoon de fourchetten er onder, twee wielen omhoog, wisselen.  Andere kant same thing.  Ik denk dat de wagen te zwaar was om met die vorkheftruck volledig van de grond te heffen, anders had die gast het waarschijnlijk zo gedaan (een nieuwere E-klasse break).

 

 

Een vroegere buurman van me heeft zo ooit een wagen die voor zijn oprit stond verzet (hop, de lepels eronder), maar hij zei me dat de verzekering er achteraf niet mee kon lachen. Die auto had serieuze schade. Als ik dan zoiets lees, vrees ik voor de auto.

Klopt, met oude wagens is dat meestal geen probleem.

Maar bij die nieuwere wordt er regelmatig een koelelement geplaatst (koeling dmv rijwind) voor de dieselfilter.

Dus kans dat je die raakt is relatief groot :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

E-klasse van het laatste model...

Vorken zaten ter hoogte van de krikpunten, en niet helemaal onderdoor geschoven.

Kon mijn inziens niet veel kwaad, maar zag er nogal beunhaasachtig uit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet subiet mijn winterbanden gaan opleggen en natuurlijk moest het vannacht dik sneeuwen :(

(in Tampere, niet in Nice :lol: )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Winterbanden op de S2000 gegooid.

Geen grip :inlove:

 

Kutbanden hebben alleen maar voordeel als er sneeuw ligt, nu kan ik niks te zot meer doen of ik ga scheef :(

 

 

Fijn je gekend te hebben Benny...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik vorige winter ook al mee liggen sjezen hoor :D 

Was toen ik op de autostrade opeens een drift zette tijdens het inhalen langs rechts en er een flik achter me reed :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren in de eerste smeltsneeuw naar huis gereden en bij thuiskomst rap mijn ma haar winterwielen gestoken, dan is dat ook al achter de rug. 

Ikzelf ga nog even wachten tot het echt sneeuwt. En tot ik een goeie manier gevonden heb om mijn kist op te krikken :D 

 

1466141_10152094446474974_1174804755_n.j

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid