Ga naar inhoud

Winterbanden... Opgelegd?


The Swede

Aanbevolen berichten

Zo ken ik ze het best. Driften :inlove:

Als het wat glad is, kunt ge zelfs met spijkerbanden driften... en veeel rapper dan met slicks :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo ken ik ze het best. Driften :inlove:

Als het wat glad is, kunt ge zelfs met spijkerbanden driften... en veeel rapper dan met slicks :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was niet van plan winterbanden te leggen omdat met de aankoop van men huis financieel al krap genoeg is maar nu er eindelijk nog is een meevaller is, begin ik toch te twijfelen. Aanraders? Moet niet top of the bill zijn maar wel goed. Weet ook niet goed welke maat ik zou leggen. Op de velgen ligt nu 225/45/17 maar kan ik dan best een maatje smaller gaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal straks eens kijken wat er nu bij mij op ligt, maar op m'n Vectra lagen indertijd Semperit winterbanden. Ik had er geen klagen van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was niet van plan winterbanden te leggen omdat met de aankoop van men huis financieel al krap genoeg is maar nu er eindelijk nog is een meevaller is, begin ik toch te twijfelen. Aanraders? Moet niet top of the bill zijn maar wel goed. Weet ook niet goed welke maat ik zou leggen. Op de velgen ligt nu 225/45/17 maar kan ik dan best een maatje smaller gaan?

 

215/45/17 en 225/45/17 zijn beide standaardmaten (225 meer dan 215 wel) dus voor de prijs hoef je het niet te doen denk ik. In 225 ga je het meeste keus hebben denk ik.

Qua merk kijk ik altijd naar de topmerken en neem daar de goedkoopste uit. Ik bel altijd een bandencentrale of 3... Het prijsverschil met de B-merken is vaak niet mer zo groot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was niet van plan winterbanden te leggen omdat met de aankoop van men huis financieel al krap genoeg is maar nu er eindelijk nog is een meevaller is, begin ik toch te twijfelen. Aanraders? Moet niet top of the bill zijn maar wel goed. Weet ook niet goed welke maat ik zou leggen. Op de velgen ligt nu 225/45/17 maar kan ik dan best een maatje smaller gaan?

 

Ben twee maatjes smaller gegaan deze keer. Op zich is het altijd beter voor smallere en hogere banden te gaan (maar dan moet je wel 16" velgen of 15" steken).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren ook nieuwe winterbanden gestoken.

 

Net op tijd. Eergisteren aangekomen en het was droog. Snel naar de bandencentrale om direct banden te bestellen. Afspraak maken om die er de volgende ochtend op te leggen en tegen dat ik opstond, was het al te laat. Sneeuw en ijs alom :angry:

 

 

IMG_1875_zpsc90a5081.jpg

 

IMG_1877_zps5b650614.jpg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga van 18 naar 17" voor m'n winterbanden. Kan ik dezelfde set wielmoeren kan gebruiken? In welke gevallen niet?

 

Zou geen enkel probleem moeten vormen.

 

Enige zou zijn indien je echt voor velgen gaat waarvan de dikte van het metaal totaal verschilt van de 18".

Link naar reactie
Delen op andere sites

nooit wiskunde gehad zeker in t middelbaar?

 

3 poten is altijd stabieler dan 4.

 

3 poten 'kwikkelt' niet maar 4 is stabieler hè (mist vlakke ondergrond).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie werkt er nu nog met een brug, paupers ...

 

1381159_745408758819242_487882224_n.jpg

 

:D

zou daar graag eerst eens een foto van zien zonder wagen alvorens commentaar te leveren, eventueel een link?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 poten 'kwikkelt' niet maar 4 is stabieler hè (mist vlakke ondergrond).

 

en wie garandeert een vlakke ondergrond?

 

met 3 poten staan ze altijd op 1 vlak. Als bij 4 poten 1 van de poten ook maar een halve cm uit de haak zit tov de rest (door de vloer of door de poten zelf) staat de hele boel te wiebelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid