Ga naar inhoud

Winterbanden... Opgelegd?


The Swede

Aanbevolen berichten

Looks tellen ook hé, een A5 op 17" velgen trekt op niets :D

 

Want die zie jij vanin je wagen? Of je zet je in de winter 's avonds buiten op een stoel met een pint om naar je auto te kijken??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel, zowieso zal een band met spijkers altijd wat meer grip hebben als de boel aangestampt is. En ik ga met jou helemaal akkoord, een extra setje banden is altijd leuk als je echt een enthusiast bent.

 

Ik zou zelfs makkelijk aanraden tweedehands spijkerbanden ui Scandinavie te gebruiken. Vaak zijn die voor de condities hier niet meer goed, maar nog super voor de mildere klimaten in Belgie, Duitsland of Zwitserland.

als het echt koud is en gesneeuwd heeft dan toch, of als er koud ijs ligt

van zodra het smelt, ben je dan beter af met een goede winterband die gemaakt is voor onze contreien

daar ben ik van overtuigd

maw als je geen zin hebt om continu te gaan liggen wisselen

waarom zou je dan een setje 2ehands uit jouw streken laten verzenden naar hier, om eigenlijk zga nooit voordeel te doen tenzij wanneer het echt koud is en er ijs ligt

 

mild winterklimaat (be) = milde winterband, die zijn voor hier gemaakt en hier het ebst

streng winterklimaat (scand) = extreme winterband, die zijn daar voor gemaakt en daar het best

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik steek normaal altijd smallere winterbanden en bij de BMW ook kleinere. Om de zachtheid van het rubber wat op te vangen.

Dit jaar exact hetzelfde. Met 165 standaard en comfort ophanging lijkt mij dat het beste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Want die zie jij vanin je wagen? Of je zet je in de winter 's avonds buiten op een stoel met een pint om naar je auto te kijken??

 

Zie jij de kleur van je wagen als je erin zit? :ninja:

 

Wss ook niet hé dus waarom dan herspuiten? :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welja, ik zal dat dan wel uitbesteden aan zo een proleet als Frekkel. Laat die maar onder de olie hangen.

ideaal, wanneer spreken we af?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie jij de kleur van je wagen als je erin zit? :ninja:

 

Wss ook niet hé dus waarom dan herspuiten? :P

 

hij ziet de motorkap nog, het is niet een auto met een grasmachine in het vooronder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hij ziet de motorkap nog, het is niet een auto met een grasmachine in het vooronder.

 

swede zou beter eens een wintermeet organiseren, dan kom ik met mijn pauper diesel eens naar Finland :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb dat ook al altijd gewild

gewoon eens naar de noordkaap rijden via de fjorden en over de meren en zo

en terug

heerlijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb dat ook al altijd gewild

gewoon eens naar de noordkaap rijden via de fjorden en over de meren en zo

en terug

heerlijk

 

Ik weet nu wel niet hoe hoog in het Noorden Audi gaan testrijden is; echt veel bodemvrijheid heb ik ook niet :lolz:

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb er genoeg, zolang ik op deftige wegen blijf

zou voor mij ook volstaan

ik hoef niet met de auto te gaan offroaden

dat zou ik dan wel doen met een hondenslee-expeditie of een snowscooter-safari :inlove:

 

alhoewel, zoals die hatelijke kerel van dat amerikaans tv-channel ... met een G 65 AMG naar daar pruttelen :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

om die spijkers te kunnen benutten met je hard ijs als ondergrond hebben, toch?

onze rijmplekken zijn onvoldoende

op zeer koude aangestampte sneeuw zijn die extreme winter banden zoals hakka's (zonder spijkers) beter dan onze milde winterbanden

maar die laatste zijn daar ook goed op

 

ik denk dat je dan écht wielensets op overschot moet hebben

intensief

maar wij freaks smaken dat wel :D

 

ik zou het niet doen

zelfs niet mocht ik vaak naar de alpen rijden

als ik naar mijn eigenste straat kijk: die wordt vaak niet geruimd/gestrooid, maar wel vrij intensief bereden door sluipverkeer.

 

Na die paar dagen is die sneeuw dan zo keihard aangereden dat je er nauwelijks meer grip op hebt dan op ijs. Denk dat die hakka's met hun spijkers daar wel voordeel uit halen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja daar zeker

zijn de gevaarlijkste plekken, kruispunten en t-splitsingen uit woonwijken of straten die niet gestrooid worden maar wel als sluipweg dienen

vreselijk

heb zo ooit in deinze een sluipweg gebruikt om naar de steenweg te rijden, bij het afremmen had ik niks grip en ik ben midden op de steenweg geëindigd omdat ik daar pas terug grip had, fak

Link naar reactie
Delen op andere sites

@@The Swede ; je hebt het ongetwijfeld al eens gezegd op dit forum, maar hoe rijden die spijkerbanden nu op droog asfalt?

Rijd je dan louter op spijkers, of heb je ook nog veel contact met je rubber? Trillen/geluidproductie? Heeft dat nog wat grip? En hoeveel km's kan je daar mee rijden voordat die spijkers dermate versleten zijn dat ze geen nut meer hebben? Kan je die ook nieuw bespijkeren, of wordt dat niet meer gedaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja daar zeker

zijn de gevaarlijkste plekken, kruispunten en t-splitsingen uit woonwijken of straten die niet gestrooid worden maar wel als sluipweg dienen

vreselijk

heb zo ooit in deinze een sluipweg gebruikt om naar de steenweg te rijden, bij het afremmen had ik niks grip en ik ben midden op de steenweg geëindigd omdat ik daar pas terug grip had, fak

Nog zo een gevalletje, de oprit van het bureau waar ik vorig jaar werkte. Kasseienweg, ca. 250m lang. Ik trok rustig op tot ca. 40km/u (was daar toen met de Tiguan, ik herinner me niet meer waarom ik toen niet met m'n deftige auto reed) en begon voor het midden van die oprit te remmen...ABS kwam bij de minste aanraking van m'n rempedaal tussenbeide, en zo met schokkende remmen tot stilstand gekomen op het midden van de parking, op een paar cm van de geparkeerde auto's af.

Hartslag 210bpm :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

let op de wettelijke bepalingen hé beer, bij ons moogt ge daar niet zomaar altijd mee rijden

dacht trouwens dat er een serieus hiaat in onze wetgeving zat daar omdat die al in geen decennia meer is aangepast

ben even vergeten wat juist

Link naar reactie
Delen op andere sites

Passat heeft daar ook immens veel last van; ABS die bij het minste ingrijpt. Heb het bijvoorbeeld altijd voor bij het riggeltje van het containerpark.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog zo een gevalletje, de oprit van het bureau waar ik vorig jaar werkte. Kasseienweg, ca. 250m lang. Ik trok rustig op tot ca. 40km/u (was daar toen met de Tiguan, ik herinner me niet meer waarom ik toen niet met m'n deftige auto reed) en begon voor het midden van die oprit te remmen...ABS kwam bij de minste aanraking van m'n rempedaal tussenbeide, en zo met schokkende remmen tot stilstand gekomen op het midden van de parking, op een paar cm van de geparkeerde auto's af.

Hartslag 210bpm :D

das zo verdomde vreselijk!

als ge een accident doet duurt dat wat, maximaal 2 seconden tussen besef en boem

lijkt wel een uur, maar duurt effectief zeer kort

maar op zwart ijs doorglijden zonder dat je iets kan doen kan laaaaang duren

:lolz:

vreselijke momenten

 

dat moet echt erg zijn als je zo aan 15 per uur supervoorzichtig op 100m afstand al wil vertragen en nog zonder enige afbouw van snelheid op je voorligger dokt :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid