Ga naar inhoud

Winterbanden... Opgelegd?


The Swede

Aanbevolen berichten

@@The Swede ; je hebt het ongetwijfeld al eens gezegd op dit forum, maar hoe rijden die spijkerbanden nu op droog asfalt?

Rijd je dan louter op spijkers, of heb je ook nog veel contact met je rubber? Trillen/geluidproductie? Heeft dat nog wat grip? En hoeveel km's kan je daar mee rijden voordat die spijkers dermate versleten zijn dat ze geen nut meer hebben? Kan je die ook nieuw bespijkeren, of wordt dat niet meer gedaan?

Je moet er eens de website van Nokian op naslaan om de laatste technologie qua spijkers te zien. Tegenwoordig zijn die allemaal af fabriek ingeplant. De tijd dat je banden bespijkerde en die bij 90km/u rond je oren vlogen is al lang voorbij. Ik heb destijds ooit 240 gehaald met de Evo op de Hakka 7's :D

Slijten doen die spijkers ook niet (tungsten). Het enige wat je hebt is wat meer rol geluiden.

Op gewone asfalt rijdt dat nog erg goed. Met de luchtkussentjes die voor de spijker zitten vanaf de Hakkapeliitta 7, geven de spijkers nog meer mee. Je rijdt dus als het ware op een gewone winterband. Bij koud en nat weer heb je met een spijkerband zelfs meer grip dan met een zomerband.

Het enige wat je gaat doen is in iedereen zijn oprit wat krassen zetten :lol:

gTa heeft wel gelijk dat de wetgeving wat beperkend is. Zo mag je pas vanaf bdgin november tot eind maart ermee rijden en niet snelller dan 90km/u. Maar welke flik gaat dat controleren.

Ik zou ze in België enkel liggen hebben op een setje ouwe velgen en opleggen als het echt wintert. Dan ben je wel meteen de snelste van het land ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik dacht dat de wet ook nog op een ander vlak is verouderd waardoor men de facto niet meer legaal met spijkerbanden rondrijden, zou es moeten zien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeg @@The Swede wat kost de naft (of diesel maar denk niet dat ge dat gaat weten :P ) ginder in Finland?

Benzine is ong 1.6.

Mazout weet ik niet, de verwarming werkt hier op het afstandsverwarmingssysteem van 't stad (recup van de verbrandingsovens).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dat een 250? Staat hem goed, black on black!

Jokke is een mens van de wereld. Die rijdt niet met autos van willen maar niet kunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net m'n winterbanden gelegd. Had er niet echt aandacht aan gegeven bij aankoop ('t zijn OEM E39-velgen, dot-waarde en profiel waren ok dus dat volstond) maar blijkbaar zijn dat 15'ers ipv 16'ers. Trekt werkelijk op geen hol :(

 

Volgend jaar deze set verkopen (banden hebben dan toch het beste gehad), winterbanden op m'n 16" zomervelgen leggen en nadien andere wielen voor zomerrubber er bij zoeken, denk ik.

 

@@gTa ; wat 'hoort' er nog op een E39 FL exclusive edition in 17"? Ik vind de Style 50's die ik nu heb niet mis, maar wat minder ballonband zou welkom zijn.

Style 81 kom ik nog wel eens tegen op zo'n exclusive edition, maar ik ben er niet gek van. Style 66, waren die los te krijgen, of enkel bij M-pack? Vind ik veruit de knapste 17'ers voor een E39...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@@Jokke_vlo, geen dieselsound kan op tegen de 6 in lijn van BMW. B)

... een echte dan wel. ;)

Is dat waarom jij met BMW's (als je ze zo nog mag noemen) op huisbrandolie rijdt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben een BMW-fan, en met de vele kilometers die ik doe rijd ik met een diesel. En ja, ik vind de 3.0d van BMW een dijk van een motor die, voor een diesel, mooi klinkt. Maar, de best klinkende zescilinder diesel van BMW blijft de 25tds.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@@Jokke_vlo, geen dieselsound kan op tegen de 6 in lijn van BMW. B)

I strongly disagree!

Een Volvo D5 klinkt mooier dan een 30i272 met directe injectie, bv.

En heel saf diesels klinken mooier dan de laatste 2 generaties reihensechs diesels van BMW.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Net m'n winterbanden gelegd. Had er niet echt aandacht aan gegeven bij aankoop ('t zijn OEM E39-velgen, dot-waarde en profiel waren ok dus dat volstond) maar blijkbaar zijn dat 15'ers ipv 16'ers. Trekt werkelijk op geen hol :(

Volgend jaar deze set verkopen (banden hebben dan toch het beste gehad), winterbanden op m'n 16" zomervelgen leggen en nadien andere wielen voor zomerrubber er bij zoeken, denk ik.

@@gTa ; wat 'hoort' er nog op een E39 FL exclusive edition in 17"? Ik vind de Style 50's die ik nu heb niet mis, maar wat minder ballonband zou welkom zijn.

Style 81 kom ik nog wel eens tegen op zo'n exclusive edition, maar ik ben er niet gek van. Style 66, waren die los te krijgen, of enkel bij M-pack? Vind ik veruit de knapste 17'ers voor een E39...

Zit op smartphone, i get back to you on that.

Check zeker al eens de Duitse PDF prijs- en optielijsten op het forum van www.bmw-treff.de, eerste forumdeel, denk voorlaatste hoofdstuk. Ik denk dat dat daar teruggaat tot 2001 of 2002.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit op smartphone, i get back to you on that. Check zeker al eens de Duitse PDF prijs- en optielijsten op het forum van www.bmw-treff.de, eerste forumdeel, denk voorlaatste hoofdstuk. Ik denk dat dat daar teruggaat tot 2001 of 2002.

ok, thanks!

 

Goodyear goede keuze?

Nokian WRA 3

Goodyear ultra grip performance 2

Michelin Pilot alpin 4

Geen van die banden zijn slecht. Maar ik zou zeker ook eens voor Conti's (850 of 830P) kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Benzine is ong 1.6.

Mazout weet ik niet, de verwarming werkt hier op het afstandsverwarmingssysteem van 't stad (recup van de verbrandingsovens).

Dacht al datje niet ging weten wat de mazout ging. Das zowa gelijk hier?

Ik wil ooit eens naar daar trekken met de G.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit op smartphone, i get back to you on that. Check zeker al eens de Duitse PDF prijs- en optielijsten op het forum van www.bmw-treff.de, eerste forumdeel, denk voorlaatste hoofdstuk. Ik denk dat dat daar teruggaat tot 2001 of 2002.

optioneel verkrijgbaar:

 

styling 81:

 

09LCASh.jpg

 

styling 71

JSW1vZc.jpg

 

styling 41

P1015339.jpg?t=1269142919

 

 

En als accessoire waren style 86 en style 89 nog verkrijgbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

E39 met de standaard 15" is wel OK. Enkel posers en maroefen moeten meer hebben.

 

Ik ben content met mijn styling 48 16"

 

Ik overweeg om ze na de winter op zomerbanden te leggen en mijn 17" styling 42 te verkopen, want de 16" rijdt aangenamer.

 

img3289j.jpg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid