Ga naar inhoud

Winterbanden... Opgelegd?


The Swede

Aanbevolen berichten

Met deze velgen is niks mis. Die passen perfect in het design van de E39 5-reeks, vind ik, en geven hem net de uitstraling van tenminste nog origineel te zijn.

 

BMW-5-series-E39.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met deze velgen is niks mis. Die passen perfect in het design van de E39 5-reeks, vind ik, en geven hem net de uitstraling van tenminste nog origineel te zijn.

Geplaatste Afbeelding

Nu wel, origineel is in.

Maar als ze nieuw waren zeiden de meesten " het moest nen Bmw zijn maar voor een mooie velg hadden ze precies geen geld".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om terug on topic te komen.

 

Wie steekt hier dezelfde bandenmaat als winterbanden onder zijn wagen en wie steekt smaller / hogere banden ?

 

V70:

zomer 235/40 R18

winter 205/55 R16

 

S60:

zomer 195/65 R15

winter 205/55 R16  (en niet omgekeerd :D)

 

komt omdat de wintervelgen van de V70 binnen een maand op de S60 belanden, die standaard fietswieltjes heeft in de zomer.

Bedoeling is wel om te wisselen: als alle banden versleten worden de wintervelgen de zomervelgen en omgekeerd.

 

Maar de wintervelgen op de V70 is eigenlijk een ramp in regenweer: continu doorslippen bij iets meer gas geven. Te smal.

 

Want die zie jij vanin je wagen? Of je zet je in de winter 's avonds buiten op een stoel met een pint om naar je auto te kijken??

 

Als je in je wagen zit, ben je vergeten hoe lelijk ie is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben een BMW-fan, en met de vele kilometers die ik doe rijd ik met een diesel. En ja, ik vind de 3.0d van BMW een dijk van een motor die, voor een diesel, mooi klinkt. Maar, de best klinkende zescilinder diesel van BMW blijft de 25tds.

 

Fout. De 24d :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben content met mijn styling 48 16"

 

Ik overweeg om ze na de winter op zomerbanden te leggen en mijn 17" styling 42 te verkopen, want de 16" rijdt aangenamer.

 

img3289j.jpg

 

Niet mis, maar dan vind ik de styling 50 die op de exclusive edition zat net een tikkeltje knapper (hier wel érg vuil :D)

 

DSC_6224.jpg

 

 

Met deze velgen is niks mis. Die passen perfect in het design van de E39 5-reeks, vind ik, en geven hem net de uitstraling van tenminste nog origineel te zijn.

 

BMW-5-series-E39.jpg

 

Dat was de standaard LM-velg bij de PFL, en nu niet bepaald een hoogvlieger.

Ik heb als winterset nu de standaard velg voor de FL gelegd. Nog geen foto gemaakt, maar ziet er zo uit:

 

BMW520i24VTouring2001.jpg

 

Het velgdesign vind ik ok, maar het oogt gewoon klein, iel, minder stevig op z'n poten. Staan net wat meer naar binnen, band is 2cm smaller etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De wereld is echt naar de kloten zeg ik u

 

So true.

 

 

 

Niet mis, maar dan vind ik de styling 50 die op de exclusive edition zat net een tikkeltje knapper (hier wel érg vuil :D)

 

DSC_6224.jpg

 

Dat was de standaard LM-velg bij de PFL, en nu niet bepaald een hoogvlieger.

Ik heb als winterset nu de standaard velg voor de FL gelegd. Nog geen foto gemaakt, maar ziet er zo uit:

 

 

Wat is er verkeerd met de Pré-FL ? Zag er een stuk beter uit dan de FL met zijn Auto5 lichten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Niet mis, maar dan vind ik de styling 50 die op de exclusive edition zat net een tikkeltje knapper (hier wel érg vuil :D)

 

DSC_6224.jpg

 

 

Die zijn knap ja, meer bij de tijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

FUF :lol:

ik zou graag willen afspreken dat er niet met mijn nummerplaat gespot wordt, ok?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

:(

 

In het Duits wordt dit trouwens zonder meer als foef uitgesproken. Denk dat ik binnenkort toch maar eens opnieuw een andere plaat ga aanvragen.

Zelfs m'n eigen verzekeringsmakelaar lachte me er mee uit :fp:

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

So true.

 

 

 

Wat is er verkeerd met de Pré-FL ? Zag er een stuk beter uit dan de FL met zijn Auto5 lichten.

I don't agree. FL ziet er écht wel een pakje frisser uit dan een PFL... een PFL ziet er rap oud en verloederd uit in het wild, bij een FL heb ik dat gevoel helemaal niet.

 

En tout court, zoals bij de meeste BMW's is een FL in het algemeen wel wat beter dan een PFL. Stond voor mij vast, als er een E39T kwam, zou het sowieso een FL zijn ;)

 

 

Over de afwezigheid van oranje pinkers wil ik nog discussiëren, maar dat neem ik maar voor lief.

Link naar reactie
Delen op andere sites

optioneel verkrijgbaar:

styling 81:

09LCASh.jpg

styling 71

JSW1vZc.jpg

styling 41

P1015339.jpg?t=1269142919

En als accessoire waren style 86 en style 89 nog verkrijgbaar.

81 vind ik knap, is periodecorrect, geliefde velg, ik vind ze nu een beetje maroef ogen

Ikzelf vond de 71 altijd prachtig, maar misschien wat show. Zeer zeldzaam ook.

Die andere is 42 denk ik? Superknap, een van de mooiste velgen ooit. Navenant "courant".

Laatste 2 zijn BBSmade en durven last hebben van corrosie onder de klaarlak op gepolierde velgrand.

En dan heb je nog:

77 - je moet ballen hebben om dat te durven

80 - optionele velg op de lifestyle edition, zeer speciaal maar wel knap (effe wennen), zeldzaam

86 - speciaal, verkocht zga niet dus zeer zelfaam

89 - terug gewoner van looks, best mooi maar Ligt niet helemaal periodecorrect omdat je ze zga nooit zag, zeldzaam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om even terug on-topic te komen:

 

net dit gekocht

 

hvxsph.jpg

 

de volle 123 euro.

Met netsnoer.

500 Nm max om los te draaien. 350Nm om vast te draaien, doppen zitten erbij, en op het apparaat is het maximum aandraaikoppel digitaal instelbaar.

 

Het zal mij gaan benieuwen. Kost ocharme de prijs van een deftige momentsleutel!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kost ocharme de prijs van een deftige momentsleutel!

die kost nochtans snel het dubbele of meer.

en tzal ook wel niet zo precies zijn.

 

 

 

 

 

:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou graag willen afspreken dat er niet met mijn nummerplaat gespot wordt, ok?

 

:(

 

In het Duits wordt dit trouwens zonder meer als foef uitgesproken. Denk dat ik binnenkort toch maar eens opnieuw een andere plaat ga aanvragen.

Zelfs m'n eigen verzekeringsmakelaar lachte me er mee uit :fp:

 

Ik begrijp je. Mijn makelaar kon ook goed lachen met "FAG".

Link naar reactie
Delen op andere sites

die kost nochtans snel het dubbele of meer.

en tzal ook wel niet zo precies zijn.

 

 

 

 

 

:D

 

Nu eerlijk, doet het er echt toe voor wielbouten of die nu op 110, 120, 130 of 140 vastzitten? Aan het aantal bandencentrales waar ze geen momentsleutel gebruiken en het op gevoel doen te zien zal het wel zo nauw ni steken denk ik dan.  Het gaat hier niet over de bouten van de cilinderkop he ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kreeg ik onze teamgarage (waar de chef onze race had gevolgd) onder mijn voeten omdat we zo een lange pitstop deden.

Aja 1 bouloneuse voor 4 wielen met 5 bouten en met de momentsleutel na trekken.

Zijt gij zot Jokke !!! Schiet dat gewoon deftig vast, wij doen dat altijd zo en nooit een wiel verloren.

Jama gij hebt topmateriaal was mijn antwoord. Komaan jong een bouloneuse die 300nm trekt gewoon deftig schieten en dat zit vast genoeg.

Volgende keer ne keer testen op hoeveel je zo ongeveer vastschiet . Mits paar pogingen denk ik dat je op gevoel idd een "ongeveer" kan "schieten".

Ik deed alles heel nauwkeurig tot nu toe....

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kreeg ik onze teamgarage (waar de chef onze race had gevolgd) onder mijn voeten omdat we zo een lange pitstop deden. Aja 1 bouloneuse voor 4 wielen met 5 bouten en met de momentsleutel na trekken. Zijt gij zot Jokke !!! Schiet dat gewoon deftig vast, wij doen dat altijd zo en nooit een wiel verloren. Jama gij hebt topmateriaal was mijn antwoord. Komaan jong een bouloneuse die 300nm trekt gewoon deftig schieten en dat zit vast genoeg. Volgende keer ne keer testen op hoeveel je zo ongeveer vastschiet . Mits paar pogingen denk ik dat je op gevoel idd een "ongeveer" kan "schieten". Ik deed alles heel nauwkeurig tot nu toe....

 

En die wielen gaan er toch elke koers terug af. t is nu ni alsof de boel kan vast komen zitten door 2 jaar een moer te hard aangespannen te laten.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Niet mis, maar dan vind ik de styling 50 die op de exclusive edition zat net een tikkeltje knapper (hier wel érg vuil :D)

 

DSC_6224.jpg

 

 

 

Die zijn ook knap. Mooie touring ook trouwens! Had jij geen E38?

Link naar reactie
Delen op andere sites

In UK een nieuwe momentsleutel gekregen. 'k Zal morgen eens een foto zetten. Dat ding is belachelijk groot. (camionmodel) :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou graag willen afspreken dat er niet met mijn nummerplaat gespot wordt, ok?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

:(

 

In het Duits wordt dit trouwens zonder meer als foef uitgesproken. Denk dat ik binnenkort toch maar eens opnieuw een andere plaat ga aanvragen.

Zelfs m'n eigen verzekeringsmakelaar lachte me er mee uit :fp:

 

 

Aah das effectief uw kar? :D Had het niet eens door :lol:

 

In dat geval -> :lolz:

 

 

 

Sorry!

 

 

 

 

 

 

Knappe kar wel hoor :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu eerlijk, doet het er echt toe voor wielbouten of die nu op 110, 120, 130 of 140 vastzitten? Aan het aantal bandencentrales waar ze geen momentsleutel gebruiken en het op gevoel doen te zien zal het wel zo nauw ni steken denk ik dan.  Het gaat hier niet over de bouten van de cilinderkop he ;)

door de band genomen geven constucteurs waardes op tussen de 90 en de 120nm. uiteindelijk gaat dat inderdaad niet op 10 nm steken.

een momentsleutel is in mijn ogen handig om te controleren als de bout er wel degelijk goed inzit en em op een koppel te draaien dat de klant zijn wiel loskrijgt als hij ooit lekke band heeft. Ben al genoeg mogen gaan depanneren met een buis van 2 meter omdat ze in de bandencentrale de boel goed vastgeschoten hadden. 

te vast is uiteraard ook niet goed omdat ge uwen draad kapot kunt schieten ook.

 

Ik kreeg ik onze teamgarage (waar de chef onze race had gevolgd) onder mijn voeten omdat we zo een lange pitstop deden. Aja 1 bouloneuse voor 4 wielen met 5 bouten en met de momentsleutel na trekken. Zijt gij zot Jokke !!! Schiet dat gewoon deftig vast, wij doen dat altijd zo en nooit een wiel verloren. Jama gij hebt topmateriaal was mijn antwoord. Komaan jong een bouloneuse die 300nm trekt gewoon deftig schieten en dat zit vast genoeg. Volgende keer ne keer testen op hoeveel je zo ongeveer vastschiet . Mits paar pogingen denk ik dat je op gevoel idd een "ongeveer" kan "schieten". Ik deed alles heel nauwkeurig tot nu toe....

als je niet vertrouwd op "gevoel" en toch tijd wilt winnen door geen momentsleutel te gebruiken, koop dan een setje torsie verlengstukken

Weber-Tools-Torsie-verleng-stukken-10-De

van 90 tot 200 nm. afhankelijk van hoeveel je nodig hebt. Voor de centrale wielmoeren bij racewagens is ook wel zoiets te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid