Ga naar inhoud

Winterbanden... Opgelegd?


The Swede

Aanbevolen berichten

Maak jij het topic aan?

 

Is een zelfportret niet goedkoper?

 

Open jij het topic? :D

 

 

Meer als mijn Turkish design "janten" , no kidding

 

Kan ik geloven....ik heb het met mijn 20" al gehad qua prijzen...stervensduur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vrees idd voor de zaak. Dan zijn 3 poten iets simpeler.

Wel nog interessant precies. Als je op een slechte vloer zit waarop je krik niet kan rollen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet mis, maar dan vind ik de styling 50 die op de exclusive edition zat net een tikkeltje knapper (hier wel érg vuil :D)

 

DSC_6224.jpg

Precies al wat kilometers gedaan met de nieuwe kist? Staat dik! En die plaat is de maks ^^

Link naar reactie
Delen op andere sites

aha, azev's

ik snap wel niet waarom je daar zo'n auto op hebt gelegd

als je daar een swiftje of een ds3 op legt is dat toch vele beter?

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Best geinig, werk als bijverdienste als chauffeur, en de winterbanden (Michelin Alpin) die nu op ons golfje liggen zijn beter in normale condities dan de Chinese rommel-zomerbanden :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om even terug on-topic te komen:

 

net dit gekocht

 

hvxsph.jpg

 

de volle 123 euro.

Met netsnoer.

500 Nm max om los te draaien. 350Nm om vast te draaien, doppen zitten erbij, en op het apparaat is het maximum aandraaikoppel digitaal instelbaar.

 

Het zal mij gaan benieuwen. Kost ocharme de prijs van een deftige momentsleutel!

 

 

Bon ...

 

Da ding werkt….

 

edoch … ge kunt die niet lager instellen dan 150Nm :fp:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bon ...

 

Da ding werkt….

 

edoch … ge kunt die niet lager instellen dan 150Nm :fp:

Ik wou die vraag eigenlijk al niet stellen toen je dat hier had gepost, was bang om dom over te komen :D op die doos staat toch 150-350/500Nm? En aangezien je de meeste velgen op 100 à 120Nm aandraait...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies al wat kilometers gedaan met de nieuwe kist? Staat dik! En die plaat is de maks ^^

Ik denk zo'n 6000km gereden? Komende paar maanden gaat er wel niet meer veel bij komen :)

 

Staat nu een beetje dwaas op z'n wintervelgen, imo. En die nokian bandjes van 3 jaar oud hebben onnozel weinig grip, pakken minder dan de zomerbanden, zelfs bij 2-3°C en vochtig wegdek. Volgend jaar wordt bovenstaande dus de wintersetup.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bon ...

 

Da ding werkt….

 

edoch … ge kunt die niet lager instellen dan 150Nm :fp:

:lolz:

 

Sorry.... :oops:

 

Je bent er dus niks mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wou die vraag eigenlijk al niet stellen toen je dat hier had gepost, was bang om dom over te komen :D op die doos staat toch 150-350/500Nm? En aangezien je de meeste velgen op 100 à 120Nm aandraait...

 

Ik draai de mijne op 130 vast.

 

Nu, los- en vastschieten gaat wel vlot hoor met da spel, daar ni van. Maar daarna toch maar eens natrekken met de momentsleutel. Kan nu wel gewoon de auto opkrikken en dan pas de wielen losvijzen en terug vastschieten. Op zich dus wel redelijk wat tijdswinst tov ervoor. En t is nu ni da k ne Milwaukee gekocht heb van 600 euro, gelukkig :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de Milwaukee is het hetzelfde hé. Ik schiet die gewoon aan en kan dat ondertussen op een manier dat die quasi ok staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik draai de mijne op 130 vast.

 

Nu, los- en vastschieten gaat wel vlot hoor met da spel, daar ni van. Maar daarna toch maar eens natrekken met de momentsleutel. Kan nu wel gewoon de auto opkrikken en dan pas de wielen losvijzen en terug vastschieten. Op zich dus wel redelijk wat tijdswinst tov ervoor. En t is nu ni da k ne Milwaukee gekocht heb van 600 euro, gelukkig :D

Milwaukee :inlove: Nu je het zegt, heb daar een slagschroefmachien van, in principe is dat ding meer dan sterk genoeg om wielbouten los te draaien, eens zoeken of er geen verloopstuk bestaat van bitmaat naar 17.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de Milwaukee is het hetzelfde hé. Ik schiet die gewoon aan en kan dat ondertussen op een manier dat die quasi ok staan.

 

Idd. Als je er wat me traint zal je het wel goed kunnen mikken na een tijdje. Maar in mijn geval is het om 2 keer per jaar 8 wielen te demonteren, en niet 4 keer per weekend :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

1461832_10152473247608298_286465481_n.jp

 

Hup, de mijne zitten er ook op. Ik moest zaterdag en zondag in Duitsland zijn dus heb ze maar gemonteerd voor te vertrekken want ik ben vorig jaar in een sneeuwstorm naar huis mogen rijden dus ik wou zeker op winterbanden staan :P

 

Het zijn Michelin Pilot Alpin 4's geworden. Zaterdag en zondag dus al eens kunnen testen en ja hallo! Wat een ongelooflijk goeie band is dat in het nat en droog!

Zaterdag goot het serieus en stonden de straten toch goed nat en ik heb er geen enkele hinder van ondervonden, ook aan een kleine 200 op de autobahn.

Zondag bij het terugkomen wat Autobahn gedaan toen het kurkdroog was en ik voelde zelf aan 250 niet dat ik op winterbanden onderweg was. Het stukje autobahn (tussen Saarbrucken en Luxemburg voor de kenners) was vrij bochtig dus heb echt kunnen testen met belasting en ben enorm verrast! 

Blij dat ik voor de michelins gegaan ben :)

 

Dikke dikke aanrader !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier eergisteren ook de winterbanden op de MX5 en Kia gelegd samen met @@Gert-Jan. Op de MX5 Nokian W+ die nu hun 3e winter in gaan. Volgend jaar koop ik 2 nieuwe achterbanden, ik schat dat ze nu nog een 5mm hebben. (wordt nipt, i know) Op de Kia liggen de WR D3's die we sinds vorige winter hebben. Prijs/kwaliteit een schitterende band, abnormaal veel grip in de sneeuw. Mijn moeder vond winterbanden nooit nodig maar nu ze er gehad heeft voelt ze zich een pak veiliger op de baan. :)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zijn Michelin Pilot Alpin 4's geworden. Zaterdag en zondag dus al eens kunnen testen en ja hallo! Wat een ongelooflijk goeie band is dat in het nat en droog!

Zaterdag goot het serieus en stonden de straten toch goed nat en ik heb er geen enkele hinder van ondervonden, ook aan een kleine 200 op de autobahn.

Zondag bij het terugkomen wat Autobahn gedaan toen het kurkdroog was en ik voelde zelf aan 250 niet dat ik op winterbanden onderweg was. Het stukje autobahn (tussen Saarbrucken en Luxemburg voor de kenners) was vrij bochtig dus heb echt kunnen testen met belasting en ben enorm verrast! 

Blij dat ik voor de michelins gegaan ben :)

 

Komen ze je niet te zweverig over aan hoge snelheden?

 

Heb de bandendruk wel nog niet gecontroleerd dus kan zijn dat die niet goed staat (bandencentrale)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid