Ga naar inhoud

Winterbanden... Opgelegd?


The Swede

Aanbevolen berichten

zal je wel herkennen: http://www.ebay.de/itm/4-Audi-Orig-Original-A4-8K-Allroad-245-45-18-Zoll-Winter-Komplettrader-255w-/181269770496?pt=Auto_Komplettr%C3%A4der&hash=item2a34853100

--> voordeel is dat je winter/zomer met superknappe, oem velgen rondrijdt, plus je kan de lelijkste velgen voor de winterset reserveren (parkeerschade van 't vrouwke en zo)

 

 

 

of stel dat je liever een andere stijl zomervelg zou hebben in dezelfde maat als de jouwe, dan koop je nu gewoon een set 18" audi-velgen die je wil voor in de zomer, en laat je (na aankomst van de set hier de winterbanden en zomerbanden van velgenset wisselen), b.v.:

 

http://www.ebay.de/itm/Originale-Audi-A4-Allroad-18-Zoll-Typ-8K-Winterrader-Wintersatz-Dot-2012-ca-7mm-/131055493074?pt=Auto_Komplettr%C3%A4der&hash=item1e83841fd2

--> kan me inbeelden dat jij die stijl velgen liever ziet dan je huidige? awel dan

(banden zijn nu niet meteen de beste, maar ook niet slecht)

Link naar reactie
Delen op andere sites

zal je wel herkennen: http://www.ebay.de/itm/4-Audi-Orig-Original-A4-8K-Allroad-245-45-18-Zoll-Winter-Komplettrader-255w-/181269770496?pt=Auto_Komplettr%C3%A4der&hash=item2a34853100

--> voordeel is dat je winter/zomer met superknappe, oem velgen rondrijdt, plus je kan de lelijkste velgen voor de winterset reserveren (parkeerschade van 't vrouwke en zo)

 

 

 

of stel dat je liever een andere stijl zomervelg zou hebben in dezelfde maat als de jouwe, dan koop je nu gewoon een set 18" audi-velgen die je wil voor in de zomer, en laat je (na aankomst van de set hier de winterbanden en zomerbanden van velgenset wisselen), b.v.:

 

http://www.ebay.de/itm/Originale-Audi-A4-Allroad-18-Zoll-Typ-8K-Winterrader-Wintersatz-Dot-2012-ca-7mm-/131055493074?pt=Auto_Komplettr%C3%A4der&hash=item1e83841fd2

--> kan me inbeelden dat jij die stijl velgen liever ziet dan je huidige? awel dan

(banden zijn nu niet meteen de beste, maar ook niet slecht)

de eerste zijn andere dan de mijne en de tweede zijn lelijk. :D

 

maar ik begrijp je. jij zou het dus riskeren om een 2dehandsset te kopen.

mag ik bij u aankloppen voor een eventuele aankoop. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

de eerste zijn schitterend :inlove: hebt gij die ni? dacht van wel :oops:

 

en awel ja, als ik u daarmee wéér zo'n stomme aankoop kan besparen, dan wil ik helpen ja :D

 

hoezo riskeren? 't is niet nieuw, en dat weet je, er kunnen wat krasjes op zitten, banden hebben al gereden, enzovoort

toen ik mijn krel had gekocht, heb ik daags nadien op ebay mijn set 18" zomerwielen gekocht, voor echt geen geld (serieus afgedongen op ebay)

toen die toekwamen zag ik dat één velg binnenin hersteld is geweest (gelast en geslepen en opnieuw gespoten)

en ja de banden waren al gebruikt

so?

die dingen rijden perfect rond en ik heb peanuts betaald

plus ik rijd op deftig rubber, en met velgen die oem zijn en goed op de auto passen

 

waarom zou je dan nog bandenboer turkistan rijk maken door daar van die brolreplica's te gaan halen met marangoni op

dat is voor nitwits als sttdci, u schat ik hoger in :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

17", niet 18"?

 

doe maar dat laatste :-) zoals die die ik in jouw topic zette

(al geef ik toe, 't is wel een heuse meerprijs ja)

 

awel, als het 17" moet zijn:

  • klik = één van de duurdere sets 17" maar de velgen zijn (op een mini krasje na, zie foto's) echt als nieuw en de banden zijn jong (2011) en nog zeer goed tot quasi nieuw (nieuw = 8 mm ; 4 mm = versleten) = 850 EUR + ? verzending (geeft aan niet naar buitenland te verzenden, dus ik zou moeten informeren ... zelf om rijden is duur want is in Bayern ofte minimaal 1.000 km H&T)
  • veel gelijkaardige sets met banden Dunlop SP Winter Sport 3D van 2009 ... zou ik minder adviseren, is toch al een band die 4-5 jaar geleden is gemaakt en rubber versterft... b.v. klik zou ook kunnen, velgen zien er ook zeer goed uit, banden zijn qua profiel zeer goed, maar dus 3 van de 4 wel al van 2009 dus da's al wat ouder (dan zou ik liever 100 EUR meer geven voor banden van 2011 of 2012), geen idee van verzendingskosten maar afhalen lukt wel op 1 dag
  • voorbeeldje klik van een set met al oudere banden en al iets meer versleten (pakt "halfweg", dus nog goed voor 2 winters, maar lente 2015 moet ge ze dan wegsmijten en nieuwe banden steken), maa wel met duidelijk lagere prijs = pakt dat ge ze voor 500 à 550 eur kunt kopen + zelf afhalen in NRW (op 300km van hier) = echt een batje

en zo zijn er nog tientallen tot 100'en annonces te vinden

 

(ikzelf zou door de zure appel bijten en 400-500 euro meer geven voor een set 18", zoals die die ik in jouw topic zette ... deze dus)

Link naar reactie
Delen op andere sites

goh

 

de 18duimers zijn idd mooi, de banden zijn ook van '10 terwijl die 17ers, 1 van 10 en 3 van 9 zijn, maar het prijsverschil is toch serieus.

1290 tegenover 599 + verzending

qua leeftijd zal ik wel met beide even lang kunnen rijden vermoed ik?

 

als je spreekt over 500 tot 550 kan het misschien voor 599 met verzending inbegrepen? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

no way, 4 wielen verzenden van de naar be kost minimaal 80 euro, en daar moet de verkoper dan nog moeite voor doen; gasten die dat hele dagen doen, draaien daar hun hand niet voor om, maar private verkopers ofzo ... die verzenden vaak zelfs niet (ik zou het ook niet doen); waarom zou je laten verzenden en iets kopen dat je dus zo niet gezien hebt, als ze maar 300km van hier staan en je ze dus kan gaan bekijken en kopen tegen contante betaling als alles goed lijkt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Winterbanden zelf gelegd, en ze lagen niet op een aparte set velgen!

Toch wel enige *trots*

 

en ondertussen al met uwen auto gereden? :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat zouden jullie doen op een E92 M3

winterbanden op de huidige 19" velgen

18 " velgen kopen met winterbanden

Winterbanden kopen met 19" velgen.

Voor als je eens wilt wisselen van look of er ene stuk hebt.

Alles onderling wisselbaar is heel gemakkelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

klopt niet, vermits @@toere zijn 19" velgen geen oem dingen zijn maar zwarte ikweeteventjesnietmeerwelketuningvelgen

dus noch qua band (winter vs zomer) noch qua velg onderling wisselbaar

 

persoonlijk vind ik de e92 m3 mooier op 19"

maar dan niet de gewone 19", die zijn echt gek als wintervelg (gepolierd en klaarlak erover icm zout = niet de beste keuze)

dus dan meteen die van het performance pack of hoe heet het, die die ook op de gts liggen

maar die lijken me behoorlijk kostelijk

 

ik zou daarom de echte m3 winterset halen

dus de 18" en een squared set, niet staggered

 

zo-eentje dus klik klik klik

dat en niks anders, geen gezeik, 't is er specifiek voor gemaakt, en 't past er prachtig op

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ai, ja is nodig, is superknap maar o zo teer... Met powdercoat ben je dan wel dat gepolijste front kwijt, maakt ze net zo knap. Of bestaat er blanke powdercoat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze gaan gewoon zilver worden. Dat gepolijste front was inderdaad heel knap, maar inderdaad te teer.

Dan liever iets "minder" knap, maar wel solide. Blanke poedercoat, indien het bestaat, gaat er sowieso voor zorgen dat het gepolijste deel minder hard blinkt waardoor ik evengoed zilver kan pakken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch ni, toch? Mocht blanke glanzende lak bestaan als poedercoat ipv als verf, is dat toch net hetzelfde als nu?

Maar geen idee of het bestaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat zou dan hetzelfde zijn als nu, dat klopt.

Maar nu is dat, door die blanke lak, ook niet keihard bling bling hoor. You see?

 

gepolierd_zps7295f35d.jpg

 

Een gepolijste velg zonder vernis blinkt veel harder. Vandaar mijn opmerking dat gewoon zilver niet veel lelijker zal zijn.

Ik denk trouwens wel dat het bestaat, even zoeken brengt mij bij een bedrijf in NL die dat hebben. Maar dan zijn de kosten weer een stukje hoger ook hé. Nu is het gewoon stralen + poederlakken, en dan is het stralen, volledig terug polieren en dan poederlakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bon, heeft er nog iemand anders zijn winterbanden opgelegd voor de sneeuw van morgen of allemaal nog aan het twijfelen?

In maart 2014 ga je wss wel koopjes kunnen doen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bon, heeft er nog iemand anders zijn winterbanden opgelegd voor de sneeuw van morgen of allemaal nog aan het twijfelen?

In maart 2014 ga je wss wel koopjes kunnen doen :D

vandaag zijn mijn winterbanden er op gegaan, verbluffend hoe groot het contrast was tov de zomerbanden deze morgen aan 2° 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid