Ga naar inhoud

Winterbanden... Opgelegd?


The Swede

Aanbevolen berichten

Vandaag al geluk gehad dat ik 3 weken terug nieuwe blizzak's heb laten monteren.

Vriendin vertrok naar het werk, ik stapte ook juist buiten om mijn moto te gaan halen uit de garage. Zie ik ze van de oprit rijden, hup schakelen naar tweede, wat gas en de bocht in, zag ik ze daar nu toch driften  :inlove:

Ze is 5 m later wel gestopt, ze was ferm verschoten. Enorm veel aangevroren mist, dat in combinatie met nieuw weg dek sinds vorige week, spek glad. Met de vorige banden van 10 jaar oud had dat wat gegeven...

Met de moto was het ook geschift. 

 

Ze verklaarde me zot om €400 te investeren aan banden voor een €1700 kar, nu snapt ze het wel  :ninja:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hah, bij mij zal het andersom worden. Geleverd op zomerbanden RFT, volgende week komen er noodgedwongen non-RFT winterbanden op omdat er bijna niks meer te krijgen is.

ik ben afgegaan op hetgeen ik hier hoorde, dat RFT's nogal 'springerig' zouden zijn ed. Klopt ook, al is verschil zeker niet zo groot als gedacht. 

Welke winterbanden ga je nemen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

zolang winterbanden meer kosten dan uw franchise van den omnium, moete da nie doen joengne! :rolleyes:

 

"de franchise van de watte?"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn winterbanden hebben nog 5mm profiel maar zijn ondertussen toch al een jaar of 6 of 7.

Ik merk toch een verlies in grip tov mijn zomersloffen. Zeker als het nat ligt.

Een rondpunt vlot maar niet al te gek oprijden is schuiven tegen de sterren op.

Op 't droge presteren die nog erg goed met veel grip. Nat zonder vriestemperaturen is niet zo leuk eigenlijk. :)

't Feit dat ik in der tijd gekozen heb voor iets smallere banden zal ook niet helpen natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de F20 is dat springerig effect veel minder uitgesproken dan op de E81 heb ik al gemerkt. Ik ben echt gaan kijken dinsdag of er wel RFT's op lagen.

Er komen Dunlops op, geen idee welke precies, maar in die maat zal dat sowieso wel in orde zijn.

 

De 4D's zouden zeer goed zijn, ik heb ook positieve ervaringen met 3D's op de VR6

Link naar reactie
Delen op andere sites

klopt niet, vermits @@toere zijn 19" velgen geen oem dingen zijn maar zwarte ikweeteventjesnietmeerwelketuningvelgen

dus noch qua band (winter vs zomer) noch qua velg onderling wisselbaar

 

persoonlijk vind ik de e92 m3 mooier op 19"

maar dan niet de gewone 19", die zijn echt gek als wintervelg (gepolierd en klaarlak erover icm zout = niet de beste keuze)

dus dan meteen die van het performance pack of hoe heet het, die die ook op de gts liggen

maar die lijken me behoorlijk kostelijk

 

ik zou daarom de echte m3 winterset halen

dus de 18" en een squared set, niet staggered

 

zo-eentje dus klik klik klik

dat en niks anders, geen gezeik, 't is er specifiek voor gemaakt, en 't past er prachtig op

Zijn originele Breyton's die ik nu heb liggen.

 

Deze 18" velgen vind ik wel mooi,prijs ook oke

 maar zo in Duitsland bestellen ... ken daar de kl .... van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn winterbanden hebben nog 5mm profiel maar zijn ondertussen toch al een jaar of 6 of 7.

Ik merk toch een verlies in grip tov mijn zomersloffen. Zeker als het nat ligt.

Een rondpunt vlot maar niet al te gek oprijden is schuiven tegen de sterren op.

Op 't droge presteren die nog erg goed met veel grip. Nat zonder vriestemperaturen is niet zo leuk eigenlijk. :)

't Feit dat ik in der tijd gekozen heb voor iets smallere banden zal ook niet helpen natuurlijk.

ligt aan de ouderdom (zowel ontwerp / materialen van de band, als de effectieve jaren die het rubber ondertussen oud zijn)

en mogelijks ook de maat, jazeker

wat je zegt over die 5 mm ... vergis u niet... da's zo goed als op... winterbanden zijn nieuw 8mm en zijn op op 4mm, immers het profiel is erop berekend om goed te werken (grip op sneeuw vooral, maar ook qua afwatering) tot ze 4mm profiel hebben

 

maw 't is niet dat je van je banden kan zeggen "dat ze nog goed zijn", die dingen zijn stokoud en zo goed als versleten (maar om nou nog nieuwe te kopen terwijl je naar een nieuwe kar aan 't uitkijken bent... mjah)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn originele Breyton's die ik nu heb liggen.

 

Deze 18" velgen vind ik wel mooi,prijs ook oke

 maar zo in Duitsland bestellen ... ken daar de kl .... van.

 

awel ja breyton, tunink zeggeku! :D

(ge kent mij hé, als 't niet oem is of bbs is 't ni goe)

 

houdt pertank niks in, accountje aanmaken op ebay (of iemand die voor jou laten kopen), betalen en de zending ontvangen, klaar!

 

kans is groot dat ik voor de wim banne en jaante bestel op ebay, dan kan ik dat meteen voor jou doen ook eeh

Link naar reactie
Delen op andere sites

ligt aan de ouderdom (zowel ontwerp / materialen van de band, als de effectieve jaren die het rubber ondertussen oud zijn)

en mogelijks ook de maat, jazeker

wat je zegt over die 5 mm ... vergis u niet... da's zo goed als op... winterbanden zijn nieuw 8mm en zijn op op 4mm, immers het profiel is erop berekend om goed te werken (grip op sneeuw vooral, maar ook qua afwatering) tot ze 4mm profiel hebben

 

maw 't is niet dat je van je banden kan zeggen "dat ze nog goed zijn", die dingen zijn stokoud en zo goed als versleten (maar om nou nog nieuwe te kopen terwijl je naar een nieuwe kar aan 't uitkijken bent... mjah)

Idd, banden zijn erg gevoelig aan ouderdom...

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee, als je op ebay koopt betaal je beter via paypal, je kan een paypal-account aanmaken met je mastercard, ja

 

da's "beter" omdat paypal een online betaalsysteem is van ebay zelf, en je geniet dan als koper zgn. "kopersbescherming": stel dat je gekochte zaken bij aankomst echt vort blijken te zijn, dan krijg je van ebay je geld terug en staat ebay in om de verkoper aan te pakken

handig

 

die die ik toonde (weet niet meer welke), daar zit er zeker eentje tussen die goed is (recente banden met nog veel profiel)

er staan er nog veel meer op dan die, dus mogelijks moet je gaan vergelijken

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee, als je op ebay koopt betaal je beter via paypal, je kan een paypal-account aanmaken met je mastercard, ja

 

da's "beter" omdat paypal een online betaalsysteem is van ebay zelf, en je geniet dan als koper zgn. "kopersbescherming": stel dat je gekochte zaken bij aankomst echt vort blijken te zijn, dan krijg je van ebay je geld terug en staat ebay in om de verkoper aan te pakken

handig

 

die die ik toonde (weet niet meer welke), daar zit er zeker eentje tussen die goed is (recente banden met nog veel profiel)

er staan er nog veel meer op dan die, dus mogelijks moet je gaan vergelijken

Paypal zijn we hier niet zot van, eenmaal dit gebruikt voor een winterjas te kopen voor mijn vrouw.Bedrag is er 3 maal afgegaan ... 

alles is in orde gekomen maar heeft ons veel tijd en geduld gekost ( en vele telefoons) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan ligt dat aan jou/jullie, denk ik dan?

als ge maar één keer op "betalen" knoppeke drukt betaalt ge maar een keer hé

als ge vier keer teveel cash betaalt in ne winkel ligt dat ook ni aan de winkel, niewaar :)

 

ik gebruik het al 10 jaar ofzo, en vrij vaak, bijna telkens voor internationale transacties (meestal via ebay) en nog nooit iets vervelends tegengekomen, wel integendeel als er iets ambetants voorvalt met een koop via ebay dan vond ik de kopersbescherming verdomd handig (velgen in italië gekocht, zijn gans europa rondgereisd maar nooit geleverd, verkoper wou niet terugbetalen, was buiten ebay/paypal gerekend dus)

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan ligt dat aan jou/jullie, denk ik dan?

als ge maar één keer op "betalen" knoppeke drukt betaalt ge maar een keer hé

als ge vier keer teveel cash betaalt in ne winkel ligt dat ook ni aan de winkel, niewaar :)

 

ik gebruik het al 10 jaar ofzo, en vrij vaak, bijna telkens voor internationale transacties (meestal via ebay) en nog nooit iets vervelends tegengekomen, wel integendeel als er iets ambetants voorvalt met een koop via ebay dan vond ik de kopersbescherming verdomd handig (velgen in italië gekocht, zijn gans europa rondgereisd maar nooit geleverd, verkoper wou niet terugbetalen, was buiten ebay/paypal gerekend dus)

Was mijn vrouw die daarvoor had gekeken, en is natuurlijk mijn vrouw die nu geen paypal meer wil

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was mijn vrouw die daarvoor had gekeken, en is natuurlijk mijn vrouw die nu geen paypal meer wil

 

Die van mij thuis weet niet eens dat we paypal hebben. Is ook gekoppeld aan mijn creditcard. Sommige zaken moet je ze niet mee lastig vallen :-)

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ook al heel veel Paypal gebruikt en nooit problemen mee gehad.

Ook al veel gekocht in Duitsland via eBay en altijd zeer correct afgehandeld.

En mijn velgen zijn oem en Bbs.

Krijg ik daar nu goede punten voor?

 

Eerst topic van die kist! B)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid