Ga naar inhoud

Winterbanden... Opgelegd?


The Swede

Aanbevolen berichten

Kreeg de bouten op m'n dealeronderhouden (!) Zafira er niet af, bandencentrale zei dat ze debiel hard vastzaten (met 2 man met een zeer grote kruissleutel, boulonneuse kon het niet).

20 euro voor bandenwissel incl op druk zetten, nieuw soupapke in 1 velg én natrekken met momentsleutel. Koepke.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 euro voor bandenwissel incl op druk zetten, nieuw soupapke in 1 velg én natrekken met momentsleutel. Koepke.

 

WTF

 

mij kost dat 50-60 euro om 4 banden op velg te laten leggen 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier rekenen ze een 15 of meer per wiel.

Normaal verander ik ze zelf, maar ga het eerst nog eens laten doen, kan ik nadien op men gemak het boekje en de krik uitpluizen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier rekenen ze een 15 of meer per wiel.

Normaal verander ik ze zelf, maar ga het eerst nog eens laten doen, kan ik nadien op men gemak het boekje en de krik uitpluizen

 

Wat moet je daaraan uitpluizen?? Is hetzelfde als met een andere auto hoor...

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Het zijn WinterSport 3D's geworden. 4D was niet meer te krijgen in mijn maten.

 

voor de moeder van mijn vriendin ook moeite gehad om nog een deftige winterband te vinden, natuurlijk had ze er al winterbanden moeten onder leggen in november.... Michelin Alpin A4 uit stock, Dunlop 4D niet beschikbaar etc. Bij mijn vaste bandencentrale wouden ze mij zelfs wijsmaken dat de 3D de opvolger is van de 4D, en dat die laatste uit productie is. Best teleurstellend, want ze kwamen tot nu toe altijd zeer professioneel over. Uiteindelijk voor een Continental TS850 gegaan. Heeft gewonnen bij AMS en ADAC, dus zal geen rommel zijn :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier een videoke voor al onze helden hier die eens gaan "driften" als het sneeuwt...

 

Da manneke is 11 jaar oud :lol:

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren in de regen naar Genk gereden en had 0,0 grip, schuiven voor dood dus vooraan van 2,6 naar 2,4 gezakt hoor.

Nu eens zien als het beter is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou eerder meer druk steken als het voor natte omstandigheden is.

 

Voor echte regenbanden klopt dat inderdaad maar nu was het echt niet te doen. Aan 70 al onderstuur en vorige week met de gladheid schoof hij ook veel te veel.

Vorige winter totaal geen last van gehad. Deze morgen voelde het al beter aan, stuurt terug iets zwaarder maar een band moet grippen en niet schuiven :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor echte regenbanden klopt dat inderdaad maar nu was het echt niet te doen. Aan 70 al onderstuur en vorige week met de gladheid schoof hij ook veel te veel.

Vorige winter totaal geen last van gehad. Deze morgen voelde het al beter aan, stuurt terug iets zwaarder maar een band moet grippen en niet schuiven :D

 

iets van audi? :D

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou eerder meer druk steken als het voor natte omstandigheden is.

kan je dit uitleggen? Ik heb druk van mijn winterbanden ook verlaagd naar 2,2 voor en 2,4 achter, omdat ik de indruk had dat de banden sneller aan hun griplimiet zaten (bleken bij de bandencentrale rondom op 3 bar gezet te zijn...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar de ene al rapper dan de andere :D

 

Klopt, straks moet ik straks dus weer met die ondersturende dieselstoof naar huis. Een mens zou er moedeloos van worden :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid