ir_fuel 53.342 Geplaatst: 22 december 2013 Delen Geplaatst: 22 december 2013 En ik ook blijkbaar, volgens janvkn Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 53.342 Geplaatst: 22 december 2013 Delen Geplaatst: 22 december 2013 Allemaal goed en wel, maar 7 graden omgevingstemperatuur is totaal anders dan 7 graden wegdektemperatuur he. En waar maakt de band contact mee? Idd, en dat maakt vergelijken zo moeilijk. Maar uw wegdektemperatuur gaat in den donker geen 10 graden schelen van de ene dag op de andere, als het regent en het is 7 graden buiten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lotuzzz 15.517 Geplaatst: 22 december 2013 Delen Geplaatst: 22 december 2013 Hier zelfde als Fuel atm schuiven die winterbanden een pak harder dan de zomersloefen...... Ben dan toch niet de enige die dat voorheeft. Probleem is dat het vooral vooraan is dat 'ie schuift En linksremmen helpt niet want dat geeft onstekingsonderbreking Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 53.342 Geplaatst: 22 december 2013 Delen Geplaatst: 22 december 2013 Heb ik nooit beweerd. Hoe dan ook dat argument is: https://yourlogicalfallacyis.com/appeal-to-authority Ik kan dus niet met mijn auto rijden want ik kan zelf niet aanvoelen wat mijn auto wel en niet kan in bepaalde weersomstandigheden met bepaalde banden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 53.342 Geplaatst: 22 december 2013 Delen Geplaatst: 22 december 2013 Vanaf 3:28 kijken. Je mag hier nog 100 van die video's zetten, en ik heb die dingen ook al gezien, maar dat verandert niks aan mijn vaststelling op mijn auto. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 53.342 Geplaatst: 22 december 2013 Delen Geplaatst: 22 december 2013 meten > wat jij met je kontgevoel vaststelt Als een auto schuift terwijl hij anders niet schuift, is dat niet duidelijk genoeg? Er zijn hier bochten en ronde punten die ik al honderden keren in allerhande omstandigheden heb gepakt. Ik denk wel dat ik genoeg referentiedata in mijne kop heb zitten om te kunnen vergelijken. Ik vergelijk hier geen verschillende auto's, of stukken baan die ik nooit gereden heb, dus verschil in sensatie is er niet. En of er is grip, of het schuift. Ik weet goed genoeg wat die kar kan of niet kan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gewoon ik 7.042 Geplaatst: 22 december 2013 Delen Geplaatst: 22 december 2013 hij had het altijd over schuiven over een rondpunt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gewoon ik 7.042 Geplaatst: 22 december 2013 Delen Geplaatst: 22 december 2013 Ik moet niet op mijn gevoel af gaan om te voelen dat mijn auto op 4 wielen schuift op een rond punt, of constant naar grip zit te zoeken bij het optrekken, terwijl dat 3 weken ervoor in identieke weersomstandigheden niet het geval was (met zomerbanden). in de 2e post erover Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gewoon ik 7.042 Geplaatst: 22 december 2013 Delen Geplaatst: 22 december 2013 mja aan 20 per uur het standbeeld in het midden van het rondpunt rammen is behoorlijk kak Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.458 Geplaatst: 23 december 2013 Delen Geplaatst: 23 december 2013 Maar uw wegdektemperatuur gaat in den donker geen 10 graden schelen van de ene dag op de andere, als het regent en het is 7 graden buiten. Nope, en zeker niet hier in Vlaanderen, in het begin van de winter als er nog geen lange koude periode is geweest. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.458 Geplaatst: 23 december 2013 Delen Geplaatst: 23 december 2013 Vanaf 3:28 kijken. En je dacht dat ik het filmpje niet kende? Ik denk dat ik de eerste was die het hier ooit heeft gepost. Er zijn er ook die het andere beweren. En onderschat de factor commerce niet. Ik heb ooit inside (first hand) talks gehoord over hoe ver constructeurs en importeurs gaan om hun producten in tests van (ook toonaangevende) magazines zo goed mogelijk naar voor te laten komen ... shocking. Daarbij tellend dat die 7°C-grens zéér "veilig" gekozen is, en (uiteraard) (voor een groot deel) mee commercieel bepaald ... you do the maths. Of neen, wacht: you do the tests! Enfin, elk gelooft wat 'ie wil. Rijgevoel is ook een factor in rijplezier, en beheersbaarheid is ook een grote factor in actieve rijveiligheid. Ik wéét wat ik weet (uit ondervinding én onderbouwd door cijfers uit eigen tests), jij gelooft wat jij wil. Iedereen gelukkig. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
utah 552 Geplaatst: 23 december 2013 Delen Geplaatst: 23 december 2013 Ik ben dan weer blije bezitter van 4 seizoensbanden op de firmakrel. Bij regen ferm overstuur bij een beetje snelheid in de bochten. Ben eens benieuwd op sneeuw. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.458 Geplaatst: 23 december 2013 Delen Geplaatst: 23 december 2013 Een gegeven slets schijt men niet op de tenen :-) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
utah 552 Geplaatst: 23 december 2013 Delen Geplaatst: 23 december 2013 Klopt. Maar had ik zelf mogen kiezen, hadden het een set zomer- en winterbanden geweest. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Riskitalltowin 2.965 Geplaatst: 23 december 2013 Delen Geplaatst: 23 december 2013 Maar uw wegdektemperatuur gaat in den donker geen 10 graden schelen van de ene dag op de andere, als het regent en het is 7 graden buiten. Neen, want wegdek temperatuur is afhankelijk van omgevingsfactoren: type wegdek buiten temperatuur verkeersintensiteit zonlicht ... Maar met het huidige winterweer (!) ben je beter af met een degelijke regenband, dan met een echte winterband. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Riskitalltowin 2.965 Geplaatst: 23 december 2013 Delen Geplaatst: 23 december 2013 En verder: als je wat normaal in het verkeer rijdt, voel je minder verschil tussen zomer- en winterbanden. Bij de Passat is het vooral rolgeluid en een verhoogde neiging tot ondersturen, bij de BMW ook weeral het rolgeluid en meer moeite met grip te vinden bij regen/warmer weer. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.458 Geplaatst: 23 december 2013 Delen Geplaatst: 23 december 2013 En verder: als je wat normaal in het verkeer rijdt, voel je minder verschil tussen zomer- en winterbanden. Couldn't agree more... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dragonfly 13.281 Geplaatst: 23 december 2013 Delen Geplaatst: 23 december 2013 Schuift hier ook serieus hoor, zeker bij het hevig remmen. Niet de moment om "zot" te doen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jerain 2.474 Geplaatst: 23 december 2013 Delen Geplaatst: 23 december 2013 Is gewoon het, bij momenten, vettig wegdek en heeft weinig te maken met de banden denk ik. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 53.342 Geplaatst: 23 december 2013 Delen Geplaatst: 23 december 2013 Is gewoon het, bij momenten, vettig wegdek en heeft weinig te maken met de banden denk ik. Ik merkte het verschil van de ene dag op de andere. t was nu niet de de klimatologische omstandigheden op een paar dagen tijd compleet waren veranderd. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 53.342 Geplaatst: 23 december 2013 Delen Geplaatst: 23 december 2013 Couldn't agree more... Ja maar dat is het punt niet. Wat het punt is is dat je als het nodig is extra marge hebt dankzij die winterbanden. Die extra marge gebruik je op door "als een zot" te rijden, dus voel je dan wel waar en hoeveel er zit. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 53.342 Geplaatst: 23 december 2013 Delen Geplaatst: 23 december 2013 maw, dat het maar rap begint te sneeuwen 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dragonfly 13.281 Geplaatst: 23 december 2013 Delen Geplaatst: 23 december 2013 Is gewoon het, bij momenten, vettig wegdek en heeft weinig te maken met de banden denk ik. Denk ik ook want vorig jaar met de PA3 had ik mega veel grip en nu totaal niets met de PA4 maar is ook totaal ander weer... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jokke_vlo 15.112 Geplaatst: 23 december 2013 Delen Geplaatst: 23 december 2013 Is gewoon het, bij momenten, vettig wegdek en heeft weinig te maken met de banden denk ik. Ook waar Jerre, had vorige de week met de Exige op Zomerbanden toch een paar verrassingskes.... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.458 Geplaatst: 23 december 2013 Delen Geplaatst: 23 december 2013 Ja maar dat is het punt niet. Wat het punt is is dat je als het nodig is extra marge hebt dankzij die winterbanden. Die extra marge gebruik je op door "als een zot" te rijden, dus voel je dan wel waar en hoeveel er zit. Zeg ik al jaren, ook, dus again: couldn't agree more. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.