Lotuzzz 15.517 Geplaatst: 23 december 2013 Delen Geplaatst: 23 december 2013 De regen is niet meer zuur genoeg om het vet op de baan op te lossen 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.458 Geplaatst: 23 december 2013 Delen Geplaatst: 23 december 2013 Het karakter van de modale Vlaming compenseert dat ruimschoots! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lotuzzz 15.517 Geplaatst: 23 december 2013 Delen Geplaatst: 23 december 2013 Het karakter van de modale Vlaming compenseert dat ruimschoots! Ik zou @TheSwede geen modale Vlaming noemen... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.458 Geplaatst: 23 december 2013 Delen Geplaatst: 23 december 2013 Stel je voor heel Vlaanderen vol brabbelende AMG V8-motoren en bangbangende Lancer Evo's !! 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dragonfly 13.281 Geplaatst: 23 december 2013 Delen Geplaatst: 23 december 2013 Stel je voor heel Vlaanderen vol brabbelende AMG V8-motoren en bangbangende Lancer Evo's !! De vergrijzing zou zichzelf oplossen, ze kunnen nu al niet rijden met hun eco-brol... 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
utah 552 Geplaatst: 24 december 2013 Delen Geplaatst: 24 december 2013 Misschien een wat rare vraag( maar ik ben misschien ook wel ne rare): Hoe komt het dat, als ik met een FWD een besneeuwde helling niet op raak vooruit, het wel beter gaat indien ik dit achterwaarts doe? Heeft dit te maken dat het gewicht op de aangedreven assen zit? Alhoewel dit in het geval voorwaarts ook zo is... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Martini Racing 2.559 Geplaatst: 24 december 2013 Delen Geplaatst: 24 december 2013 Mijn theorie is dat het te maken heeft met: *profiel van uw banden nu "omgekeerd" staat, waardoor ze beter werken op sneeuw *als je bergop staat, leunt er meer gewicht op de laagste as, dus uw gewichtsverdeling tov horizontaal is anders. Zo raar is die vraag niet, werd ooit eens getest in Mythbusters. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
msxx 6.721 Geplaatst: 24 december 2013 Delen Geplaatst: 24 december 2013 Heeft dat niet gewoon te maken met de effecten van de helling op de auto? Er rust een relatief gezien lager gewicht op de vooras op een helling dan bij een vlakke weg? @@DRIVER-W suggesties zijn zeker welkom, moet wel een recente a merk band zijn (PA3 of PA4 of TS850 en dan in de maat 245/40/18 97V (of hogere snelheidsindex) versterkt (XL dus) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dragonfly 13.281 Geplaatst: 24 december 2013 Delen Geplaatst: 24 december 2013 Mijn theorie is dat het te maken heeft met: *profiel van uw banden nu "omgekeerd" staat, waardoor ze beter werken op sneeuw *als je bergop staat, leunt er meer gewicht op de laagste as, dus uw gewichtsverdeling tov horizontaal is anders. Zo raar is die vraag niet, werd ooit eens getest in Mythbusters. Zou wel kunnen, als het lichtjes regent worden de regenbanden op een kart al eens omgedraaid. Verstond dit ook niet maar helpt effectief Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 53.342 Geplaatst: 26 december 2013 Delen Geplaatst: 26 december 2013 Misschien een wat rare vraag( maar ik ben misschien ook wel ne rare): Hoe komt het dat, als ik met een FWD een besneeuwde helling niet op raak vooruit, het wel beter gaat indien ik dit achterwaarts doe? Heeft dit te maken dat het gewicht op de aangedreven assen zit? Alhoewel dit in het geval voorwaarts ook zo is... Volgens mij puur de gewichtsverdeling. Als uw auto bergop staat hebt ge nul grip op de vooras (als de hellingshoek groot genoeg is natuurlijk). Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dragonfly 13.281 Geplaatst: 26 december 2013 Delen Geplaatst: 26 december 2013 pfff ligt die baan nu nog altijd vettig of wat is dat eigenlijk? Brol grip voor de moment en neen geen onderstuur. 't is nu altijd de achterkant die wegschuift in de natte Zit nu vooraan wel met nieuwe PA4 en achteraan met gebruikte PA3 maar 't is nie dak rally-style m'n opritten neem. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.458 Geplaatst: 26 december 2013 Delen Geplaatst: 26 december 2013 't Is gewoon nog te warm voor winterbanden, punt. Ze worden pas echt goed / beter als de temperaturen aan de grond richting vriespunt gaan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dragonfly 13.281 Geplaatst: 26 december 2013 Delen Geplaatst: 26 december 2013 't Is gewoon nog te warm voor winterbanden, punt. Ze worden pas echt goed / beter als de temperaturen aan de grond richting vriespunt gaan. Kan wel goed zijn maar heb er toch nooit zoveel last van gehad. Is nu wel de eerste keer dat ik met een quattro in die omstandigheden rijd. Vorig jaar hadden we een sterke winter en had ik massas grip Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jayv 40 Geplaatst: 26 december 2013 Delen Geplaatst: 26 december 2013 Man man, zo zagen hier over geen grip en voor de rest betalen voor driftdagen.... shake that ass damned, hoonigan FTW! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 53.342 Geplaatst: 26 december 2013 Delen Geplaatst: 26 december 2013 Ja, en tegen dat het dan sneeuwt nog 1mm profiel over! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jayv 40 Geplaatst: 26 december 2013 Delen Geplaatst: 26 december 2013 Tegen dan heb je mad drift skillz en is 1mm genoeg Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dragonfly 13.281 Geplaatst: 26 december 2013 Delen Geplaatst: 26 december 2013 Man man, zo zagen hier over geen grip en voor de rest betalen voor driftdagen.... shake that ass damned, hoonigan FTW! Tegen dan heb je mad drift skillz en is 1mm genoeg 1) ik betaal niet voor driftdagen, daar heb ik ander speelgoed voor 2) quattro dus sowieso geen spielerei 3) proficiat met je 1M maar ik hoor vooral stoere praat, er zijn er meer die hem onverwachts tegen een paal zetten Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 10.309 Geplaatst: 26 december 2013 Delen Geplaatst: 26 december 2013 ik voel geen verschil momenteel qua weggedrag met de 17inch wintersloffen en de 18inch zomervariant. even baanvast als anders, en zelfs ietsepietsie zachter. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
walter 3.983 Geplaatst: 26 december 2013 Delen Geplaatst: 26 december 2013 Op mijn stadsfiets staat ook altijd het maximum dat op de band vermeld staat. 4.5 in mijn geval, met iets smallere kan dat dus wel 5+ zijn. Mijn stadsfiets, ttz mijn forenzer, rijdt op 2,5 à (max.) 3 bar. Bij mij 3,5. Veel harder moet je toch niet gaan als je vaak in het centrum van Gent gaat fietsen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dragonfly 13.281 Geplaatst: 26 december 2013 Delen Geplaatst: 26 december 2013 ik voel geen verschil momenteel qua weggedrag met de 17inch wintersloffen en de 18inch zomervariant. even baanvast als anders, en zelfs ietsepietsie zachter. Gisteren was het aan de afrit van aalst komende van Gent, daar waar ze allemaal de vangrail in gaan (linkse knik) schoof ik ook wat weg. En deze morgen oprit aalst richting brussel. Heb jij die vagcom nu nog eens nodig? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.458 Geplaatst: 26 december 2013 Delen Geplaatst: 26 december 2013 Bij mij 3,5. Veel harder moet je toch niet gaan als je vaak in het centrum van Gent gaat fietsen. Indeed. Vandaar "tubekes" van 2 duim breed en niet te veel druk. Bolt soepel over/langs alle tramrails, kasseien e.a. heen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jupke 9.879 Geplaatst: 27 december 2013 Delen Geplaatst: 27 december 2013 Indeed. Vandaar "tubekes" van 2 duim breed en niet te veel druk. Bolt soepel over/langs alle tramrails, kasseien e.a. heen. Dat zijn natuurlijk dingen die ik hier niet tegenkom. Bij sneeuw zet ik ze ook wel platter. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 10.309 Geplaatst: 27 december 2013 Delen Geplaatst: 27 december 2013 Gisteren was het aan de afrit van aalst komende van Gent, daar waar ze allemaal de vangrail in gaan (linkse knik) schoof ik ook wat weg. En deze morgen oprit aalst richting brussel. Heb jij die vagcom nu nog eens nodig? als je me eens kan vertellen wat ik allemaal kan aanpassen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jayv 40 Geplaatst: 27 december 2013 Delen Geplaatst: 27 december 2013 3) proficiat met je 1M maar ik hoor vooral stoere praat, er zijn er meer die hem onverwachts tegen een paal zetten Thx, niet te au sérieux nemen Ik hou 'm ook liever heel zenne, enkel wanneer er marge is durf ik al eens dieper stampen en dat gaat nu met minder drama dan op sticky zomersloffen, dus minder boze blikken van andere bestuurders mij hoor je niet klagen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dragonfly 13.281 Geplaatst: 27 december 2013 Delen Geplaatst: 27 december 2013 als je me eens kan vertellen wat ik allemaal kan aanpassen. Kijk hier eens in en dan weet je het meteen http://www.audiforum.nl/forum/downloads.php?do=file&id=603 Thx, niet te au sérieux nemen Ik hou 'm ook liever heel zenne, enkel wanneer er marge is durf ik al eens dieper stampen en dat gaat nu met minder drama dan op sticky zomersloffen, dus minder boze blikken van andere bestuurders mij hoor je niet klagen. 't ligt gewoon aan het wisselende weer, vandaag 2°C warmer, nat en toch wel grip. Enja met zo'n auto kan je je al eens amuseren, ik kan wel iets doen maar dan grijpt de quattro in hé Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.