Ga naar inhoud

Winterbanden... Opgelegd?


The Swede

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...

Denk dat ik dit weekend de banden maar ga wisselen naar de zomerbanden...

ik zit ook te twijfelen, probleem is dat er een waterkansje is dat ik eind maart nog eens naar Zwitserland/de bergen ga... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik wacht nog even... heb dat ook es geriskeerd in maart 2010 of zo... en de week erna was er 20cm sneeuw gevallen :lolz:

 

In het ergste geval moet ik dan in die koude alsnog mijn wielen terug wisselen. Zoals het er nu naar uitziet voorspellen ze zelfs geen nachtvorst meer...

 

Zal zien hoe het ervoor staat dit weekend :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat ik dit weekend de banden maar ga wisselen naar de zomerbanden...

 

Ik heb maandag al een afspraak gemaakt, zaterdagmorgen gaan ze erop. Ben het beu van met een boot te rijden, ik wil grip :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb maandag al een afspraak gemaakt, zaterdagmorgen gaan ze erop. Ben het beu van met een boot te rijden, ik wil grip :D

 

Van gebrek aan grip heb ik eigenlijk totaal geen last. En dan vergelijk ik dus nieuwe PA4's met Pilot Sports. Zelfde velg en bandenmaat. Verschil in grip wijt ik enkel aan de staat van de weg, die banden hebben echt plenty grip? Vind het enkel zonde om ze te verslijten als er toch geen sneeuw ligt en het niet vriest. Dan leg ik beter de zomerbanden eronder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van gebrek aan grip heb ik eigenlijk totaal geen last. En dan vergelijk ik dus nieuwe PA4's met Pilot Sports. Zelfde velg en bandenmaat. Verschil in grip wijt ik enkel aan de staat van de weg, die banden hebben echt plenty grip? Vind het enkel zonde om ze te verslijten als er toch geen sneeuw ligt en het niet vriest. Dan leg ik beter de zomerbanden eronder

 

Wiebelt wat te veel hé, zacht rubber = warm weer. Grip is er idd wel maar ik hou me wat in want je rijdt ze zo kapot :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met al dat schoon weer de laatste tijd zou ik beter zo snel mogelijk mijn zomerwielen weer leggen, dat winterrubber is aant afzien dat het niet schoon is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil ook zomerrubber leggen, maar kan het risico niet nemen dat het midden maart plots in O-Duitsland sneeuwt ofzo. Zwaar kut want de banden worden gewoon kapot gereden.

 

De Beemer toch de komende weken omleggen. Wel nieuwe zomerbanden te kopen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgelopen maandag naar de bandencentrale gebeld: op 10/3 terug zomerbanden op mijn bus. Zo erg winter zal het wel niet meer worden.

 

Ga ook eens kijken om een afspraak vast te leggen want met maar 1 setje voor 4 jaar..., 'k moet er wat zuinig op zijn :D .

 

-edit-

 

Hier gaan ze er ook van onder op maandag 10 maart, om 8u 's ochtends.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ik ook een afspraak ga maken om ze te wisselen... Ga dit jaar dan net 2,5 maand op winterbanden gereden hebben waar ik ze eigenlijk maar 10 dagen moest hebben :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

lang leve carnaval :noparty:

 

ik wacht toch tot half maart om te wisselen, want die periode kan altijd omslaan.

+ben ik ook op een actie van bandenonline te wachten om nieuw zomerrubber te bestellen. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 jaar geleden ben ik ook na de voiljanettenstoet in de sneeuw naar huis gewaggeld, en het was de zondag toen ook 11 graden en zonnig geweest. Ge kunt het weer niet voorspellen, zeker niet deze periode

Link naar reactie
Delen op andere sites

lang leve carnaval :noparty:

 

ik wacht toch tot half maart om te wisselen, want die periode kan altijd omslaan.

+ben ik ook op een actie van bandenonline te wachten om nieuw zomerrubber te bestellen. :D

Gij hebt verdikke 4wd :facepalm:

 

3 jaar geleden ben ik ook na de voiljanettenstoet in de sneeuw naar huis gewaggeld, en het was de zondag toen ook 11 graden en zonnig geweest. Ge kunt het weer niet voorspellen, zeker niet deze periode

Gij moet maar geen RWD kopen :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan was het idd triestig. koud en nat diene sneeuw, dus hopelijk zondag en maandag droog. :D

pintjes  deze morgen gaan kopen en gisteren nog men hoedje vastgenaaid op men pruik. ik ben klaar. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

? ja en?

jij legt toch ook wintersloffen op je A5?

 

Uiteraard, omdat ik dan in de sneeuw aan 120km/h naar huis kan rijden  :lol:

Maar als da maar een klein vlaagje is overleef je dat in BE wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat is het nut van winterbanden als je ze in de garage liggen hebt?

een klein vlaagje in belgie staat gelijk aan een winterstorm voor velen, dus  ik wil mij behoeden voor een ander zijn capriolen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat is het nut van winterbanden als je ze in de garage liggen hebt?

een klein vlaagje in belgie staat gelijk aan een winterstorm voor velen, dus  ik wil mij behoeden voor een ander zijn capriolen.

 

Jij doet misschien niet veel kilometers maar nu is het echt te warm voor winterbanden en ik wil ze niet helemaal oprijden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid