Ga naar inhoud

Winterbanden... Opgelegd?


The Swede

Aanbevolen berichten

Ik rij mijn winterbanden gewoon op. Mijn zomerbanden zijn zo goed als op en eind mei wissel ik van auto dus winterbanden totdat ze slicks zijn :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mission impossible zelfs niet eens nen deftige handrem enkel zo'n elektronisch geval ;-)

Leuk, overal driftjes zetten!Ow wacht, Audi A4 :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zomerbanden liggen erop en naar de carwash geweest, een heel andere auto :)

 

De mijne gaat dinsdag binnen voor de schade linksvoor dus carwash is voor daarna. Inderdaad veel beter op de grotere velgen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

ofwel rij ik gelijk een non ofwel kopen jullie verschrikkelijke brolbanden maar ik merk dus geen verschil in rijgedrag....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doorgaans merkte ik een groot verschil in rijgedrag, maar de PA4 van Michelin versus de PS3's is een kleiner verschil dan ik gewend was. Wel altijd dezelfde maat vergelijken natuurlijk. Veel winterbanden zijn een kleiner formaat... dat rijdt per definitie anders

 

Gisteren ook gewisseld. Precies wat onbalans in een zomerband/wiel (wissel gedaan van achter naar voor) want hij trekt nu lichtjes naar rechts. Dus ofwel terug wisselen voor/achter of het probleem op laten lossen :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Michelin PA4 is gewoon top, beste winterband ooit.

 

In droge en natte omstandigheden: eens, perfectie!

Heb jij er al mee in de sneeuw gereden of op ijs? Ik nog niet :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

In droge en natte omstandigheden: eens, perfectie!

Heb jij er al mee in de sneeuw gereden of op ijs? Ik nog niet :)

Ik heb die momenteel liggen. Supercontent van. In oostenrijk even op sneeuw mee kunnen rijden en geven enorm veel vertrouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enkel een man van god kan me dat gebieden!

Vrouwen zijn in gods ogen NIKS dan broedovens!

 

Edit: oei, da's hier 't openbaar forum. Lap! AM staat op de lijst van godsdienstintolerante terroristenfora!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Michelin PA4 is gewoon top, beste winterband ooit.

 

Iedereen zegt dat dus maar ik heb niets dan problemen, had totaal geen grip op die banden en ik heb bijna heel de winter als een bompa gereden.

Nu zomerbanden opgelegd, deze morgen regen en 4°C en da spel plakt weer op de baan terwijl ik op die PA4 bijna elke bocht onderstuur had. (achteraan lag er nog PA3 op)

 

Had het gezegd tegen de bandencentrale en hij wilde een claim openen bij Michelin dus ik zal zien wat er van komt. Banden zijn opgelegd in november 2013 en ze zijn van week 40 '12 (hij had ze al op stock liggen) Er was dan alleszins iets mis met mijn 2 banden want nu ist weer quattro grip in de bochten, je voelt de auto gewoon grippen in de bochten :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik was mijn handen in onschuld :ninja:

 

 

 

 

 

 

nadat ik de olie eraf gedaan heb natuurlijk :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier na jaren Conti TS810/830/850 deze winter met een setje Nokian WR G2's  gereden, en zwaar teleurgesteld. Banden zijn wel DOT4010, dus ik had ook niet verwacht dat ze nog in topvorm waren, maar ik vind dat een band na dik 3 jaar toch nog wat grip mag hebben... de meeste mensen doen wel >3 jaar met een set winterbanden.

 

Op het droge valt het nog mee - wel wazig en weinig feedback -, op nat en koud wegdek hebben ze pakken minder grip dan m'n zomerbanden, en ik heb me er zaterdag nog bijna mee vastgereden in 5cm verse sneeuw, op een zo goed als vlakke parking. Met die Conti TS850's geraakte ik nog vrij gemakkelijk vertrokken op besneeuwde hellingen van ca.15%, met rwd.

 

Volgend jaar dat setje verpatsen en winterbanden op m'n originele 16'ers leggen, heb ik een reden om een nieuwe zomerset te zoeken ook :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen zegt dat dus maar ik heb niets dan problemen, had totaal geen grip op die banden en ik heb bijna heel de winter als een bompa gereden.

Nu zomerbanden opgelegd, deze morgen regen en 4°C en da spel plakt weer op de baan terwijl ik op die PA4 bijna elke bocht onderstuur had. (achteraan lag er nog PA3 op)

 

Had het gezegd tegen de bandencentrale en hij wilde een claim openen bij Michelin dus ik zal zien wat er van komt. Banden zijn opgelegd in november 2013 en ze zijn van week 40 '12 (hij had ze al op stock liggen) Er was dan alleszins iets mis met mijn 2 banden want nu ist weer quattro grip in de bochten, je voelt de auto gewoon grippen in de bochten :D

 

Die banden gaven bij mij echt geen krimp...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die banden gaven bij mij echt geen krimp...

 

Mijn zomerbanden nu ook niet, gisteren nog een Porsche gaan halen :ninja:

Die winterbanden komen er alleszins niet meer op, ik was vergeten hoeveel grip zo'n A5 quattro wel had :noparty:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid