Ga naar inhoud

Winterbanden... Opgelegd?


The Swede

Aanbevolen berichten

Iedereen zegt dat dus

Niet echt. Hier zeggen enkelen dat. De meeste tests onderbouwen dat niet. De PA4 zit bij de betere/beste Westeuropese winterbanden maar scoort zelden de eerste plaats, dus "is de beste winterband" (zonder nuancering) is niet correct. Het is niet verkeerd om aan te nemen dat het een goeie winterband is, maar dan nog heb jij het volste recht om dat anders te vinden. Ik was b.v. niet zo tevreden van de eerste PA, en de PA2 was ook minder goed dan in diezelfde periode verkrijgbare A-merk winterbanden. En als anderen daar niet akkoord mee zijn: mij best. 't Is gewoon wat ik vind en daar moet ik mee verder. :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet echt. Hier zeggen enkelen dat. De meeste tests onderbouwen dat niet. De PA4 zit bij de betere/beste Westeuropese winterbanden maar scoort zelden de eerste plaats, dus "is de beste winterband" (zonder nuancering) is niet correct. Het is niet verkeerd om aan te nemen dat het een goeie winterband is, maar dan nog heb jij het volste recht om dat anders te vinden. Ik was b.v. niet zo tevreden van de eerste PA, en de PA2 was ook minder goed dan in diezelfde periode verkrijgbare A-merk winterbanden. En als anderen daar niet akkoord mee zijn: mij best. 't Is gewoon wat ik vind en daar moet ik mee verder. :-)

 

dank u gTa, van de PA3 was ik super tevreden dus kan zijn dat ik gewoon een slechte set had hé. Feit is dat ik met m'n continental zomerbanden stukken meer grip heb dan die PA4's

Gaat volgende winter dan moeilijk kiezen worden  :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk wel dat de PA4 het in echt winterse condities mss iets minder doet maar op koude asfalt en tussen de winterse buien door heeft hij de eigenschappen van een zomerband en dat speelt in zijn voordeel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

True! Maar zo zijn er nog, die 't even goed doen als die Michelin. Toch als ik de tests mag geloven. We reden geen van ons allen met álle banden uit die categorie, uiteindelijk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Winterbanden beu. Ik denk dat morgen de zomerbanden er terug op komen. 15° eind deze week en 10° volgende week.

Al ben ik op zoek naar andere velgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idem hier. De kans dat ik nog ga skiën slinkt zienderogen (enkel als het vers heeft gedumpt, en zo druk op 't werk dat ik geen dag verlof lijkt te kunnen nemen in de komende maand) en ik wil er nog graag een seizoen of 2 mee doen. Dan mogen ze stilaan in zomerslaap. Eerstdaags eens de zomerwielen naar de garage rollen en detailen en waxen/sealen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk wel dat de PA4 het in echt winterse condities mss iets minder doet maar op koude asfalt en tussen de winterse buien door heeft hij de eigenschappen van een zomerband en dat speelt in zijn voordeel.

 

Ik heb er 2x mee kunnen rijden rond het vriespunt bij droog weer en plakte dan ook maar regen was een ramp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze morgen zag het hier wit van de vorst. Mijn wintersletsen blijven nog even liggen.

 

 

Je hebt gelijk, 15° is een beetje aan de frisse kant!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Twijfel hier ... ik moet eind maart nog naar Duitsland (Stuttgart) en wil niet voor verrassingen komen te staan :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

en ik wacht nog steeds op een promotie online.

Je zal zien als ik het beu van te wachten en nieuw zomerrubber bestel, dat er een paar dagen nadien een mail toekomt met zoveel % korting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

weet ik, in augustus of september krijg ik meestal een mail met 5% korting ofzo en dan koop ik indien nodig winterbanden. maar deze winter heb ik nog geen mail gekregen, daarmee dat ik nog wacht. en nu men versleten zomerbanden leggen om dan volgende maand ze er weer af te halen voor een wissel, is ook zot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid