Ga naar inhoud

Winterbanden... Opgelegd?


The Swede

Aanbevolen berichten

aan den albatros kreeg ik maar 25 of 30% :(  :D

 

 

ik 43% de laatste keer

 

Dat is een afzetter, die is (voor mijn bandenmaten) VEEL duurder dan waar ik nog altijd ga. (Ardooie :P)

Link naar reactie
Delen op andere sites

't was vroeger de enigste in de buurt. :D nu heb je nog lammens (ook duur) en online.

 

3j geleden binnengesprongen voor winterbanden, ik wilde Michelin maar dat was slecht en ik moest dunlops kopen.

Anyway prijs gehad voor de PA3 en was bijna 100euro/band duurder.

 

Vorig jaar eens gebeld voor 2 zomerbanden en scheelde 80euro per band. Die vent is zot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren ook de wissel gedaan...

 

Nu eens zoeken naar nieuwe bandjes voor de mini ook en bestellen.

In de loop van de zomer zal nieuw setje ook nodig zijn voor de A7... Ik ga deze nu oprijden en volgende winter kan ik nog eens op mijn winterbanden. Ga zo dan 4 winters erop gedaan hebben wat wel mooi is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de loop van de zomer zal nieuw setje ook nodig zijn voor de A7... Ik ga deze nu oprijden en volgende winter kan ik nog eens op mijn winterbanden. Ga zo dan 4 winters erop gedaan hebben wat wel mooi is!

 

Ik ook, verschoot er wel van. Nu 65.000km gedaan met die 2 resterende PA3 banden en er zit nog 5mm op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mocht de vorige zijn banden niet te hard zetten. (was dan nog van de garage zelf) waren de mijne ook nog goed.

de zijkanten zijn nog perfect en de 3 middenstukken zijn nog zeker diep genoeg, maar de 3middenstukken zijn allemaal hun kleine groefjes kwijt.

zonde

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je in de buurt een goedkope vindt laat je maar iets weten, tot dan rijd ik wel 2x per jaar naar Ardooie :D

 

http://www.profiletyrecenter.be/vestigingen/708/Mortier/RoeselareArdooie

eigenlijk wel.

ik koop online en laat ze in lede monteren. dan kom ik op de prijs van banden zonder montage bij profile zottegem  blijkbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

eigenlijk wel.

ik koop online en laat ze in lede monteren. dan kom ik op de prijs van banden zonder montage bij profile zottegem  blijkbaar.

 

mja je moet concreet kunnen vergelijken hé, nu is het veel te algemeen  :)

En voor 100euro per band kan je al eens rondrijden ja, is ook een toffe gast dus service is altijd dik in orde!

Link naar reactie
Delen op andere sites

is dat zottegem dat je gaat? want ardooi kom ik precies niet tegen.

ik vergelijk gewoon sportmaxx 197 +15 montage bij profile tegenover 172 + 15 montage online

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wisselen doe ik zelf, dus mij interesseert eigenlijk alleen de plek waar ze bij aankoop op de velg gemonteerd worden

Link naar reactie
Delen op andere sites

eigenlijk wel.

ik koop online en laat ze in lede monteren. dan kom ik op de prijs van banden zonder montage bij profile zottegem  blijkbaar.

 

Ik heb dat afgeleerd... 

Ik zoek de prijs op van de banden die ik moet in internet (meestal goedkoopst op FairTyre) en ga daarmee naar mijn bandenboer.

 

Hij kan niet aan die prijs, maar geeft me dan een prijs inclusief montage die ongeveer op hetzelfde komt als online bestellen en laten monteren. Bovendien heb ik dan probleem van de factuur niet :D

 

is dat zottegem dat je gaat? want ardooi kom ik precies niet tegen.

ik vergelijk gewoon sportmaxx 197 +15 montage bij profile tegenover 172 + 15 montage online

 

Op welke site doen ze die montage online?

Link naar reactie
Delen op andere sites

is dat zottegem dat je gaat? want ardooi kom ik precies niet tegen.

ik vergelijk gewoon sportmaxx 197 +15 montage bij profile tegenover 172 + 15 montage online

 

Neen, banden mortier in ardooie.

 

Zottegem heb ik 3j geleden gebeld maar was ook vrij duur. Mortier in Ardooie is nog maar 2j lid van Profile, daarvoor was dat onafhankelijke.

Vorig jaar heb ik in zottegem geen offerte gevraagd, had nog eens gebeld naar die aan de albatros omdat die vlakbij is maar was nog altijd even duur dus terug naar Ardooie gereden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En daar ga ik bij de volgende normaal ook proberen op te letten... Geen opleg voor betere velgen en de standaards laten komen op winterbanden en dan een zomerset erbij kopen (ook beter voor de VAA :D)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wisselen doe ik zelf, dus mij interesseert eigenlijk alleen de plek waar ze bij aankoop op de velg gemonteerd worden

 

Wel belt er eens naar hé, kerel noemt Francis en doe maar de groeten van mij :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

En daar ga ik bij de volgende normaal ook proberen op te letten... Geen opleg voor betere velgen en de standaards laten komen op winterbanden en dan een zomerset erbij kopen (ook beter voor de VAA :D)

 

Betwijfel dat hoor, zo'n 20" AUDI velg kost 1.000euro dus dan ben je 4k kwijt en ik moest maar 1.000euro opleggen voor de upgrade van 18" naar 20".

Link naar reactie
Delen op andere sites

De rekening moet je anders maken...

 

Stel standaard op 18 (in mijn geval was het standaard 19 met de s-line)

 

* Laten komen op winterbanden in 18 inch en dan extra set met banden erbij kopen voor 5K ruw gerekend

* Opleg doen voor mooiere velgen 1K en dan achteraf een set 18 inch wintervelgen kopen is 3K of zo

 

Dus verschil is niet meer zo groot en je betaalt op lagere basis VAA. 

Ik doe het ook omdat ik bvb geen 21 inch kon krijgen als opleg en ik dat wel zou kunnen apart kopen. Dus dan ging ik 19 inch winter en 21 inch zomer rijden. En dat is mooier dan winter en zomer op 20 inch...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus dan ging ik 19 inch winter en 21 inch zomer rijden. En dat is mooier dan winter en zomer op 20 inch...

 

Ik heb nu 20" en 't is mooi maar niet zo praktisch als je elke dag in Brussel moet rondrijden en parkeren.

Slecht wegdek, putten waardoor je velgen kapot rijdt en je moet keihard opletten om geen stoeprandschade te krijgen :noparty:

 

Next one dus wss terug 19", hangt beetje af van welke auto het wordt. Mijn winterbanden zijn 18", dat setje heb ik op eBay gekocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu 20" en 't is mooi maar niet zo praktisch als je elke dag in Brussel moet rondrijden en parkeren.

Slecht wegdek, putten waardoor je velgen kapot rijdt en je moet keihard opletten om geen stoeprandschade te krijgen :noparty:

 

Next one dus wss terug 19", hangt beetje af van welke auto het wordt. Mijn winterbanden zijn 18", dat setje heb ik op eBay gekocht.

 

Ben het nu vergeten te vermelden toen ik mijn banden bestelde.... maar normaal gezien kies ik altijd voor de optie 'velgrandbescherming'. Voorkomt alle lichte vormen van schade door parkeren..

 

167517671_4-winterbanden-porsche-cayenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben het nu vergeten te vermelden toen ik mijn banden bestelde.... maar normaal gezien kies ik altijd voor de optie 'velgrandbescherming'. Voorkomt alle lichte vormen van schade door parkeren..

 

Die Michelins hebben dat, nu ligt van de fabriek continental op en die heeft dat niet. Maarja de borduren in Molenbeek zijn heel hoog met een scherpe hoek dus dan heb je niet veel over met 265/30/20 :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

vorige week dus men "versleten" zomerbanden terug gemonteerd, aangezien het zo goed was qua temp.

vanavond ga ik achter mijn nieuwe zomerbanden, en ik kijk buiten en het is momenteel aan het hagelen. :facepalm:

straks steek ik weer de winterbanden. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid