Ga naar inhoud

Winterbanden... Opgelegd?


The Swede

Aanbevolen berichten

idd ik vergelijk altijd tussen autobandenmarkt.be en bandenonline.be

Idem, plus offerte bij 2 lokale bandenboeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op die sites staan adressen van degene die samenwerken, kan je direct zien of er iemand in de buurt zit en wat hij vraagt. Als je niet veel thuis bent kan je zelfs je banden daar direct laten leveren ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ja, zeer goeie winterband. Scoort/scoorde vaak topplaatsen in tests, ik heb de TS810S gehad op m'n '1 en m'n pa heeft de TS830P gehad op een A5: allebei zeer goed 'milde winter'-banden.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier nog een set Dunlop winterbanden met stalen velgen voor Golf VI en Audi A3 vorige generatie (en misschien ook nog andere VW/Audi modellen?). Er zit nog 7mm op. Tevens nieuwe originele wieldeksels voor Golf VI beschikbaar. Als er iemand interesse heeft...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

M+S zegt niks over wintercapaciteiten op een terreinwagen, dat staat immers veel meer voor "Matsch+Schlamm" dan voor "Mud+Snow", je moet 't sneeuwvlokje hebben, dán heb je deftige winterbanden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

idd zo ver was ik al. En uiteraard geen sneeuwvlok te zien op de huidige banden.

 

Vrees wel dat ik bij 19" moet blijven wegens de grootte van de remklauwen. Zijn die aftermarket velgen het waard ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon banden wisselen. Zo verandert 't rijgedrag het minst, je blijft je looks behouden. Voor zo'n bakbeest is die maat allerminst "trop", 't is enkel op ijs dat je duidelijk voordeel doet door smallere banden te monteren (terwijl je toch 99,9% van je winterkm op gewone asfalt, al dan niet nat, gaat rijden). Zou toch mijn keuze zijn; t.t.z.: dat, of een tweede OEM set halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen geld. Profieldiepte is wel limiet. Nieuw is dat +8mm, meestal 9mm, en bij 4-5mm mag je ze als versleten beschouwen. Maar 300 EUR is echt een prikje, lijkt me. Dat kost 1 velg, nieuw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Continental WinterContact TS 830P

 

any good?

 

 

Suggesties voor goeie winterbanden?

 

ik ben er voorlopig in het nat en bladeren neig content van :D

 

qua sneeuw zal ik het u in januari weten te zeggen... of tmoest zijn dat er hier in december iets uit de lucht valt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Michelin pilot alpin 4, done! :)

 

Ik heb er ook al veel goeds over gelezen en heb er me besteld, die ik zaterdag mag ophalen (nog niet monteren uiteraard)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben er voorlopig in het nat en bladeren neig content van :D

 

qua sneeuw zal ik het u in januari weten te zeggen... of tmoest zijn dat er hier in december iets uit de lucht valt.

 

Idem, zeer tevreden van. Ook met sneeuw!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er ook al veel goeds over gelezen en heb er me besteld, die ik zaterdag mag ophalen (nog niet monteren uiteraard)

 

ik had die op mijne 3... ook neig content van, maar wel een pak meer rolgeluiden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@@gTa zal wel afkomen met een vertaling van een duitse test aangevuld met eigen ervaring

Jawohl! Es muss ein Flöckchen haben! Und nicht in die CE (Chinesische Export) hergestellt sein!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Adresjes waar ik 4 velgen/steelies met deftige winterbanden op kan kopen in 17" voor de Zaffer? Online mag ook... 2dehands mits goede referenties ook... 600€ als plafond haalbaar? Ik ben zo een rare die zich nu pas voor het eerst aan winterbanden gaat wagen, omwille van het vrouwtje die de meeste km's doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid