Ga naar inhoud

Winterbanden... Opgelegd?


The Swede

Aanbevolen berichten

Adresjes waar ik 4 velgen/steelies met deftige winterbanden op kan kopen in 17" voor de Zaffer? Online mag ook... 2dehands mits goede referenties ook... 600€ als plafond haalbaar?

 

Voor 100 minder had ik 8mm Kumho winters op originele onbeschadigde 17".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Adresjes waar ik 4 velgen/steelies met deftige winterbanden op kan kopen in 17" voor de Zaffer? Online mag ook... 2dehands mits goede referenties ook... 600€ als plafond haalbaar? Ik ben zo een rare die zich nu pas voor het eerst aan winterbanden gaat wagen, omwille van het vrouwtje die de meeste km's doet.

 

100 afbieden voor de banden (schuifmaat meepakken en ergens 6mm meten :D) en 50 voor je verplaatsingsonkosten :D

 

http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/opel-onderdelen/m867231353-astra-j-zafira-c-lm-velgen-5-x-115-met-winterbanden.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

Link naar reactie
Delen op andere sites

wa mottige velgen seg! Dan liever steelies, das nog cool mottig.
Link naar reactie
Delen op andere sites

ga dit weekend de mijne ook monteren. vanaf volgende week dus 17inch bollen ipv 18inch :(

maar de baan begint wat vettig te liggen, want wist niet dat het kon, maar heb eergisteren eerder ongewild een quattrodrift neergezet op een kruispunt. zal met winterbanden waarschijnlijk minder gebeuren, met kinderen en vrouw erbij :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Adresjes waar ik 4 velgen/steelies met deftige winterbanden op kan kopen in 17" voor de Zaffer? Online mag ook... 2dehands mits goede referenties ook... 600€ als plafond haalbaar? Ik ben zo een rare die zich nu pas voor het eerst aan winterbanden gaat wagen, omwille van het vrouwtje die de meeste km's doet.

Er staan toch heel wat verkopers op Kapaza en 2dehands. Wanneer je nieuwe velgen/ goeie banden wil ga je met die 600 niet toekomen vrees ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die van mij liggen er op sinds afgelopen vrijdag.

 

Niet meteen mijn ding, maar op dit moment de beste oplossing.

 

Minpunten:

-Profiel tussen de 4-5mm, dus enkel nog goed voor deze winter.

-Snelheidsindex T is gewoon te laag (H is de standaard in deze maat, ik zou V willen).

-Geen OEM stalen velgen

 

Pluspunten:

-Batje (80 euro voor de set).

-Vredestein Snowtrac 3 banden, dus een goede middenmoot band.

-De 18" velgen kunnen nu zonder tijdsdruk naar de hersteller voor het poederlakken.

-De banden op de 18" velgen waren vooraan harder versleten dan gedacht dus dit is toch wat veiliger. 

 

Na de winter verkoop ik dit setje terug en met wat geluk haal ik die 80 euro er terug uit voor de velgen alleen.

In tussentijd ga ik op zoek naar een setje OEM staal om tegen volgende winter te kunnen gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik twijfel tussen Continental wintercontact 850P en de Goodyear ultragrip8 performance in 215/50/17

Had goede ervaringen met de ultragrip7, met mijn continental zomerbanden heb ik minder goede evaringen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid