Ga naar inhoud

Winterbanden... Opgelegd?


The Swede

Aanbevolen berichten

Gisteren m'n winterwielen op de Golf gelegd. Wat een verschil, ik schrik er elke keer van :-) Blijkbaar weegt een 16" staal met 205/55/16 Pirelli winterrubber veel minder dan 17" alu met 225/45/17 Conti SC, dat moet ik eens wegen.

Wel gemerkt dat 2 van m'n winterbanden van 2006 zijn... De sleetgrens is nog lang niet in zicht, maar 8 jaar oud rubber is toch op de terugweg, wat de slechte grip gisteren kan uitleggen. Maar het is eigenlijk ook nog niet koud genoeg voor winterbanden.

En eigenlijk zou ik voor de zomer nog graag 16" staal met Conti SportContact proberen, maar die bestaan niet :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

ga er vermoedelijk dit weekend ook eens werk van maken. Want de zomervelgen beginnen ook stilletjes aan zwart te blijven vanbinnen.

Als ze er af gaan krijgen ze altijd een goed sopje dat ze proper gestockeerd worden. :D

vanaf dan is het 17inch bollen, met dezelfde velgen zoals de prefl die hier sinds kort ook in mijn straat staat. . :(:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren m'n winterwielen op de Golf gelegd. Wat een verschil, ik schrik er elke keer van :-) Blijkbaar weegt een 16" staal met 205/55/16 Pirelli winterrubber veel minder dan 17" alu met 225/45/17 Conti SC, dat moet ik eens wegen.

Wel gemerkt dat 2 van m'n winterbanden van 2006 zijn... De sleetgrens is nog lang niet in zicht, maar 8 jaar oud rubber is toch op de terugweg, wat de slechte grip gisteren kan uitleggen. Maar het is eigenlijk ook nog niet koud genoeg voor winterbanden.

En eigenlijk zou ik voor de zomer nog graag 16" staal met Conti SportContact proberen, maar die bestaan niet :(

Het kan ook zijn dat de banden wat harder geworden zijn door het stockeren en dat de grip na een paar 100 km's verbetert :) ik geloof dat banden het vervangen waard zijn vanaf 7 jaar oud, en temperaturen maken niet veel uit voor de grip maar vooral voor slijtage van de band :)
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik doe het morrege, dakket zekers zal doen
morrege, zekers vo de noen
ik doe het morrege, morrege, morrege
dakket morgen zal doen

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet e rnog gaan kopen... Heb echt geen verstand van al die merken... Bestaan er overzichtjes dewelke die goed zijn en dewelke niet?

Anders koop ik mij wrs weer veel te duur een alombekend merk om zeker te zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb getwijfeld om die in het lijstje te zetten ;) Nooit echt content geweest van de Pirellis die ik gereden heb.

Doet niet terzake he, is een A-merk zoals Audi premium is.
  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze liggen er op sinds gisteren. Jitse was zot content toen ik de wagen aan het opkrikken was.

"wauw, nu hebben we een echte jeep, zo hoog!"

:D

momenteel zijn het dunlop conisport 3d ofzo dat er op liggen. maar daarvoor had ik nokian.

@@TCT

 

er stond onlangs trouwens een test in autoreview en daar kwamen de nokian eruit als beste koop.

winnaar was de continental wintercontact en dan de goodyear ultragrip 9. maar nokian wr d3 (welke ik al gehad heb) waren dus prijskwaliteit top.

:wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ooit pirelli sottozeros gehad en daar was ik toch content van.

 

 

Die heb ik er nu onderliggen. Mijn bandenboer werkt daar veel mee samen en ik kon ze geplaatst krijgen aan dezelfde prijs als wat ze online staan.

 

Ooit bridgestones gehad,Maar dat was miserie imo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen Bridgestone niet

Meestal lees ik dat Pirelli net beter is dan Bridgestone... toch het vermelden waard als A-merk, al heb ik er zelf weinig ervaring mee. M'n pa rijdt er wel vaak mee, Mercedes werkt nogal trouw samen met Pirelli.

 

@@TCT ; elke winterband heeft zijn sterke en zwakke kantjes, maar vaak kan je per merk toch wat veralgemenen. Continental bijvoorbeeld maakt al een aantal jaren erg goeie allround winterbanden in normale maten (dus dan heb ik het niet over breitsloffen voor 18/19" velgen). TS810, TS830, TS850 (huidig model), scoorden zeer goed in de meeste winterbandentests. Zelf ook TS790, TS830 en TS850 gereden en nooit van te klagen gehad.

Net als dat Goodyear Ultragrip in die kleinere maten meestal heel goeie sneeuwbanden zijn. Momenteel is dat de Goodyear UG9, allround net wat minder dan zo'n TS850 denk ik, maar in de sneeuw nog net dat tikje beter. Voor België meestal niet het belangrijkste criterium echter.

 

Dit jaar heb ik op m'n' '5 Michelin Alpin 5 gelegd. Nog geen ervaring in echte winterse omstandigheden (ondertussen wel de voorbije maand wel ruim 4000km gereden in voornamelijk droge omstandigheden). Ik vermoed dat ik er in de sneeuw en nattigheid niet even content van ga zijn als die laatste Conti's, maar ik heb ze over ebay gekocht aan een heel lage prijs waarvoor ik ze niet kon laten liggen.

En Michelin staat - net als bij zomerbanden - er voor bekend wat langer mee te gaan dan de concurrentie. Meestal rijd ik op één winter een set op van 8 à 9 naar ca. 4-5mm, wat ik te weinig vind om nog een volledige winter door te komen (toch zeker met RWD in sneeuw en bergen), dus dan verpats ik ze maar. Hopelijk kan ik met die Alpin 5 wel eens 2 winters uitrijden.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid